Miran, heerlijk toch zo genieten! En helemaal zo'n papa avondje, meestal doet Rik de laatste fles zodat ik op tijd naar bed kan. Rik zei laatst ook dat Thyrza zo goed op mij reageerde, als ze mij zag meteen lachen en me volgen, zo leuk om te horen dan. Maar ze lacht naar iedereen hoor! Ja rusten met meerdere kindjes gaat moeilijk he, maar gewoon af en toe vroeg naar bed of 'smiddags even op de bank! Moet je wel doen!
Deli... ik neem mn eigen goed in acht en idd als er de gelegenheid is kruip ik terug op de bank smiddags en als Chris nachtdiensten draait dan ga ik al om 9 uur s'avonds met mn lappie naar bed. Ach... als de kids op school zitten en chris is werken en divano ligt op bed dan kan ik makkelijk mee naar bed met divano. Geen punt bij karwei hahahaha' Erg lief van Rik maar dat had ie bij Wesley ook altijd gedaan of niet? Chris neemt t in principe vaak van mij over als ie ziet dat ik erg moe ben of als t me allemaal teveel wordt. Dan neemt hij t roer in eigen handen. Zo is ie met alles... hij laat mij de dingen doen en als ie ziet of merkt dat t me niet meer afgaat neemt ie t heft in eigen hand en dan gaat t op zijn manier verder. Niet dat ie niks doet met divano maar hij vind t gewoon prettig om te zien hoe divano op mij reageert. Meiden... ik duik mn bedje in! Divano ligt er nu net in en mijn glas drinken is leeg dus ik kan erachteraan... wie weet komt ie vannacht weer. Nu met doorkomende tandjes wordt ie snachts wakker en neemt ie geen genoegen met alleen de speen. Helaas!!!!
@ Miran, jullie klinken ook als een goed team, fijn is dat! Jij bent volgens mij wel anders gewend he?! Rik is een echt avond mens dus hij heeft dat altijd gedaan ja! Hij heeft wat meer moeite met de ochtenden. Die vind ik ook niet makkelijk altijd maar minder moeilijk als hij. Maar als ik een slechte nacht heb gehad dan gaat hij er ook uit zodat ik nog even kan liggen. Wat dat betreft gaat het nu allemaal super! Vannacht heb ik 'm er om 5 uur uitgestuurd toen Thyrza begon te huilen, hij heeft het speentje gegeven en de muziekbeer aan gedaan en toen sliep ze verder tot half 7 hij weet er dan 'smorgens niks meer van haha... Gister zei ik dat ik 'm er 6 x had uit gestuurd en hij geloofde het ook nog, hahaha... Neeee om de beurt zo zijn we dan wel. Nou dames, goede nacht. Ik heb vanmiddag geslapen toen iedereen weg was en nu net zelf Thyrza de laatste fles gegeven lief meisje sliep bijna gewoon door.
Ook ik ben blij dat KV bestaat! Ik heb 14 dagen BV gegeven aan Didi maar ben MOETEN stoppen omdat alles er net zo snel uitkwam als dat het er in ging. Ze viel te veel af dus gelukkig is er KV.
Hey Miranda! Ja ik ga me best doen me te ontspannen en leuke dingen te doen! Ja de uitslag ik weet niet..... Ik wil ook niet denken yes alles is oke dan kan het ook zwaar tegenvallen. Maar we hadden voor de 2de keer vorige maand thuis test gedaan die hadden we nog staan die werd wel positief. Dat betekend dat hij wel vruchtbaar is alleen bewegelijkheid weten we niet en hoeveel goeien weten we ook niet.... Maar als ie positief is geeft wel soort van rust omdat je toch niet zeker weet hoe het ervoor staat op moment. Maar jullie gaan het zeker horen! Liefs
goedemorgen, wat een gezellig geklets nog gisteravond zeg. Ik doe tot nu toe meer met Matthijs maar komt natuurlijk vooral door de bv. Nu doen we wel regelmatig haan de laatste fles en dan ik kolven. Kunnen we allebei tegelijk slapen. Dag: had na de bevalling van Nathan ook erg las bij het vrijen. Bij Matthijs maar klein knipje gehad en ging ook eigenlijk erg snel weer goed. Al moet ik bekennen dat we de laatse tijd niet zo veel er aan toe komen. 's avonds zijn we zo moe dat we gewoon willen slapen Oh herkenbaar trouwens wat betreft het slapen 's middags. Hier gaat het echt goed met Matthijs. Gisteravond 21.45 fles gehad en vanmorgen 7.15 weer! Wel 2 x speentje gegeven maar ach dat vind ik niet zo erg. De nacht daarvoor zelfs helemaal geen speen dus gaat echt de goede kant op. Vanmorgen ook maar flesje gegeven. Borsten voelen al niet zo vol meer maar heb toch nog wel een hele voeding kunnen kolven. Fijne dag allemaal!
@ All, zwaaaaaaaaaaai! Hier een moe iemand bleh! Het was weer een kort nachtje waar ik eerst wakker werd van m'n man die naar bed kwam, toen moest Wesley z'n knuffel en om 4.30 begon Thyrza te mopperen van de krampjes en moest ik er een paar keer uit voor de speen waarbij zij verder tukt maar ikke niet om 6 uur hoorde Wesley mij dus die vond het wel een mooie tijd. Papa heeft 'm terug in bed gelegd want hij heeft gister nog anderhalf uur in bed liggen zingen en spelen en sliep dus redelijk laat. Wesley slaapt nu nog, papa ligt ook op bed en ik had gehoopt nog even op de bank te kunnen liggen maar Thyrza heeft echt een poepje dwars zitten en ligt zo te spartelen dat ze de speen steeds kwijt raakt dus ben bang dat dit een lange dag gaat worden
Goeiemorgen! Nog een lange dag werken en dan weekend! Samen met joep naar belgië! Wen ik bedoel 7 juli. Fijne dag allemaal.
@ Juffie, kolven is heel vermoeiend. Ik heb de eerste 2 weken gedaan om op te bouwen. Daarna heb ik het nooit meer gekunt omdat Vanisha de fles weigerde. Een vriendin van mij heeft het 3 maanden lang fulltime gedaan. Vind het heel knap dat je het zo doet want kost heel veel tijd. @ Veren, dank je wel voor het veren allemaal. Voel me wel een beetje misselijk... @ Deli, dan heb je maar een kort nachtje gehad. Hopelijk kan je straks een beetje bijtukken
@ Mup, spannned meis!! Bij tukken zit er niet in met Wesley thuis die krijg ik 9 van de 10 x niet in slaap....
Ik kolfde de eerste maand fulltime omdat Zoey te moe was om live te drinken. Daarna 2 maal daags om een voorraad te krijgen voor de di bij me moeder. Na een maand of 9 lukte het kolven niet meer er kwam niks meer uit helaas. Maar ik vond kolfen ook verschrikkelijk ondanks me dubbelzijdige electrische kolfaparaat. Ik had gelukkig nog voor 2 maanden voorraad en ben daarna overgestapt op 0% vet melk voor dr pap bij me moeder . Dus goed dat je kolft hoor juffie en vermoeiend is het zeker . Ik had veel steun aan het dragen en voeden forum en zette zo nog ff door .
kolf zelf maar met een handkolf om dat mijn enkele elektrische stuk is. Gebruik wel neusspray voor betere tsr. Gaat nog best aardig..
Nou bij Wesley tot 8 weken gekolfd met een dure electrische gehuurde kolf maar er kwamen altijd maar 2 of 3 kleine sprietjes melk uit en ook nu bij Thyrza met kolven liep het zo hard terug. Ik ben geen melkmachine op de een of andere manier werkt mijn lijf daar niet aan mee
deli ik had hetzelfde hoor en ik had geen eens een tsr . Alleen als Zoey een voeding oversloeg kon ik die kolfen en toen ze eenmaal doorsliep kon ik om 6 uur kolfen dus dan had ik wel genoeg. Maar als nummer 2 komt dan ga ik zeker een lactatiekundige inschakkelen om te kijken of me productie hoger kan worden. Want hoop wel meer te kunnen kolfen dan. Juffie wou handkolfen lijkt me helemaal vermoeiend zeg bij mij kwam er dan helemaal geen druppel uit
@ Deli, dat is wel jammer. Heeft Wesley niet zoveel slaap nodig. Of misschien gaat hij te vaak naar bed. Zou fijn zijn als je overdag een dutje doet. @ Juffie, heb ik eigenlijk nog niet over na gedacht. Wil het niet te vroeg doen want heb alweer zoveel testen verbruikt Denk zondag ofzo. Want zaterdag moeten we vroeg weg gaan we naar het Zomerfestival in de Ahoy.
Nou bij een 2e is mijn ervaring gaat het alleen maar moeilijker en moeizamer! Iedere 2 a 3 uur je kindje aan de borst, kolven, nog een kind om voor te zorgen en een heel huis schoonhouden was mij echt een beetje teveel van het goede! Wesley had helemaal het gevoel dat hij geen aandacht meer kreeg en voor een groot deel had hij nog gelijk ook, had er gewoon de tijd niet voor. Zat onderhand 8 uur met Thyrza aan de borst op een dag en dan nog kolven tussendoor dus ook de handen niet vrij. Dat is het voor mij niet waard. Heb nooit spijt gehad van mijn keuze om te stoppen hererlijk! We konden eindelijk genieten samen! @ Mup, Wesley vindt het gewoon te gezellig om te gaan slapen hij is vaak wel moe maar meer aan het eind van de dag. Heel lastig is dat. Want als hij om een uur of 4 - 5 in slaap valt zit je er 's avonds mee. Sowieso als hij slaapt overdag is hij 's avonds nog lang niet moe. Gister lag hij om 7 uur in bed en was na half 9 pas stil omdat hij overdag geslapen had
die neusspray die ik heb helpt wel om tsr te krijgen. Maar krijg meestal ook wel trs als ik de neusspray niet gebruik. Gaat gewoon redelijk makkelijk bij mij. Met de hand haast nog wel beter dan elektrisch.