Kipje, fijn dat de 20weken echo goed was en een knul!! Gefeliciteerd meid. Penr, super leuk nieuws. Gefeliciteerd! Weer een spannende periode maar super leuk! Lees dat de date morgen niet door gaat, komt mij eigenlijk ook wel wat beter uit... sorry! Maar nu dus in maart begrijp ik? En dan ook op een zaterdag? Zal het weekend ff me agenda nakijken voor een datum. Net thuis van me avonddienst en nu 3 dagen vrij. Zo me bed opzoeken. Tok snel meiden! x
Ik zie nergens reactie van Miranda hoop maar dat ze gelezen heeft dat het is afgezegd vandaag.... Heb haar nog ff een app gestuurd Vind het wel heel jammer voor nu meiden. Hopelijk valt er een bak sneeuw en zijn de wegen ook echt niet begaanbaar
Heey meiden... Kreeg weer eens geen mailtje dat ik bericht had hier op zp. Verschrikkelijk is dat zeg! Dankje Deli dat je me appte!!!! Jammer meiden dat het niet door gaat maar idd het sneeuwde hier net al en t blijft liggen. Weliswaar niet veel maar toch. 9 maart?.... komt mij t beste uit in die maand!!! De andere dagen (2 en 16 maart) moet Chris ochtenddienst draaien dus heb ik alle 5 de kids thuis. Das niet handig! Maakt op zich ook niet uit hoor die dagen maar moet ik ff kijken wat ik met de jongens doe. En de 23e heeft Ebony haar 1e majorette concours dus daar wil ik graag bij zijn! Penr... Van SUPERHARTEGEFELICITEERD met je positieve test meid!!! Goh, wat ben ik blij voor jullie!!!!! Jammer dat je het niet persoonlijk kon zeggen maar dit is ook heel leuk toch!!!! Deli... superlief dat je me appte. Ik snap niet waarom ik geen melding kreeg van zp maar dat doet ie wel eens vaker. Zullen we 9 maart maar gelijk vastleggen nu! Dan kan ik dat in mijn agenda zetten en dan kan ik geen afspraken meer erbij zetten hahahaha. Zelfde tijd en zelfde plek? Ik heb er zin in! All... hier in huis nog 1 zieke en die krijgt het niet kwijt. Hij ligt al vanaf vorige week woensdag ziek thuis. Eerst griep en nu erg verkouden. Normaal laat ik ze voor een verkoudheid niet thuis maar hij eet niet en komt niet eens de bank af. Hij ligt maar onder een deken op de bank en dat ben ik van hem niet gewoon. Hij is hélemaal geen kind die snel en makkelijk ziek is en zeker nu de schaatsbaan open is is ie normaal gesproken heel de dag op de schaatsbaan te vinden maar al heel de week niks! Dus er is iets echt niet lekker met hem. Gisteren even gevraagd aan de assistente van de ha of t kon zo lang ziek zijn en die vond dit wel erg lang gaan duren dus maandagmorgen even laten nakijken! Jeetje alsof ik t nog niet druk genoeg heb die ochtend hahahaha
hier ook sneeuw bah bah hahah en koud brrrr wij blijven lekker binnen lekker pyjama dagje haha kan ik aan me naaifrutsels beginnen
Mag ik ff klagen?... Ik heb een hekel aan pubers. hahahaha aan de oudste zoon van ons. Die draait helemaal door. Ik word er knettergek van en niet alleen ik maar ook de vader en de moeder. Donderdag was t weer zo ver en werden we weer van school gebeld. Chris was om 07.00 uur s'ochtends uit bed en zag Didier dus ook voordat ie naar school ging. Alles was rustig en normaal! Zoals het in de ochtenden altijd gaat. Krijgen we om 09.15 uur telefoontje van de leerkracht. Het gaat niet lekker met Didier en hij heeft t gevoel dat ie iemand moet vermoorden. Of we hem voor de veiligheid niet beter naar huis kunnen halen. Ik zeg: 1 momentje dan geef ik de vader wel even. Dus Chris nam t over en zei: dit is pure aandacht die hij vraagt. Jullie school klopt niet en dat heb ik al vaker gezegd. Jullie zijn te soft voor deze leerlingen. Er zit geen structuur in want ze mogen als ze even niet lekker in vel zitten n rode kaart pakken en dan mogen ze de les buiten de klas volgen. Welke puber gaat daar niet mee lopen???? Hij gaat gewoon terug de klas in en volgt de les zoals iedere andere leerling en als ik voor 12 uur van jullie een telefoontje krijg dat het nog niet gaat dan breekt hier de pleuris uit in huis. Nou daar schrok de school van en dit was niet de manier die zij zou doen. Chris zei: dit is al vaker zo dit schooljaar. en als jullie t even niet aan kunnen bellen jullie mij. Ik ben t zat. Hij is aandacht aan t trekken en t moet maar eens klaar zijn. Anders trek ik hem van school af en kan ie gaan werken zonder diploma. Is Didier in de buurt? Geef hem maar eens aan de telefoon. Dus Chris kreeg Didier aan de telefoon en zei dus dat ie normaal moest gaan doen en dat die uitspraken niet konden enz enz. Na dat telefoontje heeft Chris internet eruit getrokken bij hem op de kamer en zijn psp weggepakt. Toen Didier thuis kwam heeft ie zijn mobieltje mogen inleveren en die liggen hier in de kluis. Voorlopig geen internet voor meneer. Hij is een stalker naar dat ene meisje toe. Hij is school aan t vergallen en wij? Wij zitten er mee!!!! Nu krijgt Chris a.s. vrijdag een gesprek op school met de blablabla van school, de psychiater waar didier bij loopt en de moeder is aanwezig. Ik zou graag mee willen gaan om Chris te steunen want geen van drieën is t eens met Chris zijn manier van aanpak! Maar allemaal vergeten ze dat de moeder Didier heeft verpest door hem al die jaren gewoon heel de dag achter de computer te laten... manneke was 8 jaar oud en speelde oorlogsspellen van de leeftijd van 16 of 18 jaar. Ik keurde dat niet goed maar de moeder wel. Wij kregen DIdier hier in huis toen ie 12 werd. De vader heeft zijn eigen nooit mogen bemoeien met de opvoeding. Tja, dan krijgen wij hem hier en hier moest ie naar buiten. Bepaalde tijd achter de pc maar voor de rest naar buiten. Dat was ie niet gewent en dat kon ie niet aan. Dus wat krijg je... een vervelend kind. Hij zondert zijn eigen altijd af en wil niet bij t gezin betrokken worden dus tja zo behandelen we hem nu ook. Ik loop met hem mee naar psychiater maar ik schiet geen meter op. Als dit zo door blijft gaan met dit aanstellerig gedoe, hij zegt als maar "ik ben aan t veranderen" ja tuurlijk is ie dat... zoiets heet pubertijd!!!! maar hij maakt van een mug een olifant. Je wordt er echt niet goed van! Ik ben in staat om niet meer mee te gaan met hem. Maar meiden... ik ga stoppen want hij is nu hier in huis en staat hier vlakbij.
Fijn kinderen.... Hier ook iemand helemaal over de zeik; Ik! Mijn mannetje had gister een vriendje mee naar huis en binnenkort is het juffendag en we moeten iets op een kaartje schrijven waarom je de juf leuk of lief ofzo vindt. Dus ik vroeg zo tussen neus en lippen door aan de jongens wat ze van de juf vinden zegt het vriendje "de juf doet vaak boos tegen Wes omdat hij niet luistert" Auw! Vanmorgen ging ik met hem dat kaartje schrijven en vroeg weer wat zullen we opschrijven. Ze is vaak boos omdat ik niet zo goed luister.... Kon wel door de gro n d zakken. Probeer wat positieve dingen te noemen maar hij kon dat niet zo beamen. Thuis luistert hij ook slecht maar ik zie gewoon dat hij omdat hij druk en enthousiast is de helft van de waarschuwingen of überhaupt van wat je zegt niet oppakt. En dat vind ik zo zielig dat ik vanmorgen al huilde to mn man maar hij zegt "hij is niet zielig hij moet luisteren en worden aangepakt" Maar ik ben er van overtuigd dat er iets niet helemaal goed is dat hij een concentratie stoornis of ADHD ofzo heeft. Net zijn ze de deur uit met broer van hubbie en gezin en dan is hij zo blij en enthousiast dat hij weer niet luistert en toen hadden we het er even snel over aangezien zij 2 van zulke kinderen hebben waarbij de een nu getest is voor add en de ander is geobserveerd en gesprekken heeft bij de psycholoog en mijn man zegt alleen maar wat hij ook heeft hij moet luisteren. Dat is ook wel zo maar ik denk dat dat continu straffen niet goed is als blijkt dat er idd iets "mis" is. Nu wordt het zo negatief terwijl hij heel lief en sociaal is. Hij is geen gemeen mannetje dat dwars wil liggen maar ben bang dat hij nu wel als etterbakken gezien gaat worden bah... Mijn moederhart huilt nu ff. Donderdag 10 minuten gesprek en zie er al weer tegen op.
Deli dikke knuffel! Je gevoel klopt wel hoor...hierdoor raakt hij in een negatieve spiraal en gaat dadelijk deze manier zien als aandacht krijgen... Ik denk dat je bij de juf eens aan moet kaarten om hem te laten testen. Desnoods zelf via de huisarts. Is heel moeilijk maar dan kun je er wel mee aan de slag en gaat het hopelijk snel weer de positieve kant op! Snap dat je man zegt dat hij moet luisteren dat klopt maar niet bij ieder kindje werkt de standaard manier. Hele dikke knuffel! Miran ook jij een dikke knuffel...wat een ellende zeg! Weet niet zo goed wat ik daarop moet zeggen....
Ja mijn man zegt als hij een stempel krijgt moet het maar allemaal kunnen. Nee! Maar dan leer je mss wel welke aanpak wel werkt en wat juist niet. Nu is hij vaak de kwade pier terwijl hij mss nier aan alles iets kan doen. Als ik Google op ADHD kan ik overal een vinkje zetten. Ga het toch bespreken, WEER met mn man.
kipje: vragen of je een gesprekje kunt hebben met Intern begeleider (IB-er) van school ofzo.. Dan kunnen jullie AVL vragenlijst invullen en de leekracht(en) ook. Dikke knuf hoor want het lijkt me super naar als je kind steeds negatief benaderd wordt. Jochie uit mijn klas heeft nu eindelijk de diagnose ADHD (groep 4) Is al vanaf hij op school is opvallend. Vorig jaar bij ons op school gekomen omdat het op de andere school niet ging. Nu heeft hij medicatie (niet dat dat altijd een oplossing is natuurlijk) en therapie om met zijn boosheid enz. om te gaan. Merk nu sinds een paar weken zo'n verschil. Echt een heel ander kind.. Want helaas was/ is dit ook een jongetje dat veel negatieve aandacht krijgt. Miranda: zo wat heftig zeg. Misschien heeft hij wel externe hulp nodig. Op deze manier aandacht vragen gaat natuurlijk veel te ver.
Kipje succes....het is een moeilijke stap en als je man er dan ook niet 100% achter staat is het nog moeilijker. Maar idd misschien krijg je zo wel handvaten hoe je hem beter aan kunt pakken. Want al die negatieviteit is ook niet goed.
Kipje... ik zie precies mijzelf in jouw verhaal. Hier thuis is Ebony niet te houden... maar op school doet ze juist precies wat er van haar gevraagd word. Dus hoe de juf over jouw zoontje denkt zo is dat hier dus niet. Wat ik je mee wil geven is... stap naar de ha en leg je verhaal uit. Ik ben 3x bij de ha geweest voordat ik uiteindelijk een verwijzing naar kinderpsychiater kreeg. Blijf je moedergevoel volgen en wijk er niet vanaf omdat andere er anders over denken. JIJ weet als geen ander beter hoe jouw kind in elkaar steekt! VOlg je hart meis!!!!! En ik zie ook hier in huis: negatief gedrag vraagt om negatieve antwoorden. Zie mijn verhaal over Didier. Ik ben er "klaar" mee. Hij wil aandacht vragen terwijl ik hem in t gezin erbij wil betrekken maar hij dat niet wil... dus negatieve aandacht en dan krijgt ie op zijn kop van ons en dat is ook aandacht he! Jouw zoontje is zo helemaal niet maar pas er wel voor op meis. Blijf lopen naar de ha totdat je hebt wat je van hem hebben wilt en niet eerder stoppen. Je moet je kindje helpen. Jammer dat je man zo reageert maar dat doet Chris hier ook. Chris wordt gezien als botte boer maar hij bedoeld het niet zo hij weet alleen niet hoe dat ie t anders moet brengen want dat is hem niet geleerd. Je man heeft wel gelijk dat ie moet luisteren maar als er iets "mis" is met je zoontje tja dan is luisteren idd heel erg moeilijk voor zo'n kleintje! Ik wens jouw heel veel sterkte en volg aub je instinct want die heeft t altijd bij t goede eind!!!!! Suc6 meid!!!!!!
Juffie... chris wou didier al uit huis laten plaatsen maar ik ben diegene die dat tegen houdt denk ik. Ik vind het geen prettig idee om je kind weg te doen. Hoe gek t ook klinkt. Zeker als je hem moet laten opnemen. Chris heeft dat ook over Ebony gezegd... als ze niet luisteren kan dan maar uit huis en dan zullen we zien hoe hard dat ze gaat luisteren. Is echt niet mijn manier... deze werkt misschien wel beter hoor maar dat stuit mij tegen mijn borst. Ik heb toch kinderen gewild?!!! Die doe je dan toch niet zomaar even weg omdat het niet gaat zoals ik wil?... dat is met hem ook. Hij krijgt dadelijk t idee dat niemand van hem houdt en dat wil ik niet. Hij is gewenst hier in huis alleen zijn gedrag slaat nergens op!!! Het vergt heel veel op t moment van dit gezin maar we slaan ons er wel doorheen. Samen kunnen we t wel aan!
Miran soms kun je niet anders als je kind "uit huis te plaatsen". Mijn nicht van 16...is sinds een jaar uit huis geplaatst...blijkt zwaar autistisch te zijn en daar zijn ze vorig jaar pas achter gekomen na een hoop ellende... Ze is nu zoveel gelukkiger en het gaat zoveel beter met haar dat ze nu al regelmatig naar huis mag en steeds langer. Dus het is geen falen en idd je hebt gekozen voor de kids maar soms is het beter.
Miranda externe hulp wil ook niet direct zeggen uit huis plaatsen maar mss maatschappelijk werk thuis oid. Maar uit huis zou ik ook nooit willen daar wordt het ook niet altijd beter van. Bedankt meiden dat luchtte ff op!!
Ik snap het wel maar ook in deze moeilijke periode wil je er toch voor je kind zijn. Zijn moeder heeft al laten weten aan mij dat hij daar niet meer mag wonen want hij heeft haar pijn gedaan door toch weer voor vader te kiezen. Hij mag wel de weekenden komen maar niet meer wonen. Wat moet ik dan?... Chris is dit gedrag meer dan spuugzat. Ik ook maar ik wil hem niet op straat zetten. Het is en blijft je kind. Daarbij... hij pubert en iemand moet van hem houden en hem helpen. Maar dit schiet voor geen meter op en iedereen is gestresst. Zowel Chris als ikke. Misschien moeten we er toch maar eens over denken wnat dit kan echt niet langer zo!
lijkt me wel lastig als een kind niet echt via een lijdraad leeft en je er samen soms niet uit komt. Gelukkig heeft zoey tot nu toe nog geen nadelige gevolgen van prematuur geboren zijn Yessss er zijn weer nieuwe patroon bladen die ik via MP gekocht heb binnen gisteren 1 pakketje en nu weer 2 . Heb alleen nu 1 knippie idee dubbel dus als ik er niemand in mijn omgeving blij mee kan maken dan maar op MP weer zetten haha, De rest van de week verwacht ik nog meer pakketjes en me lockmachine