(klachten)na je eisprong deel 6 SKSB

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Juffie1984, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Mel welke knippie is het???

2. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Mel... didier is geen prematuur kindje geweest. Gyani wel maar die heeft ook nog geen gevolgen ervan vertoond. Maar waar ik t over heb ik gewoon pubergedrag alleen extreem!!! En Kipje baart haar eigen zorgen om de kleine man maar ook t ventje is geen prematuurtje geweest. Het kan ieder kind overkomen of t nu prematuur is of niet. Ons Ebony was zeker geen prematuurtje en die kan ook zo lekker bezig zijn dat we onderzoeken hebben laten doen.
    Veel plezier met je naaiwerkjes! Ik zie je resultaten wel op fb

3. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    Miran, dikke knuffel voor jou en externe hulp zou voor jullie allemaal wel fijn zijn denk ik. Hoeft zeker niet gelijk uit huis plaatsing te betekenen!

Kipje, jeetje meid, das heftig om het zo te horen. Kan me voorstellen dat je niet goed weet wat je op de kaart moet zetten als je zoon niet zo'n fijn gevoel heeft bij de juf. Zou dit zeker nogmaals met je hubbie bespreken, je moet toch iets doen nu. Als jullie samen op 1 lijn staan heb je de helft al gewonnen.
    En een expert erbij halen zodat je weet waar je staat met je kind. Kan me voorstellen dat je opziet tegen het 10 min gesprek. Dikke knuffel voor jou meid!

Mel, wat ben je allemaal voor leuks aan het maken meid? En had het al eerder gevraagd maar waar ga jij naar naailes?

Vandaag een relax dagje thuis, eind van de middag met z'n drietjes met de slee gaan wandelen en dat eindigde in een sneeuwballen gevecht. Wat hebben we gelachen. Gezellig gegeten, voldaan gevoel na zo'n dag!

4. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik bedoelde het ook niet zo hoor dat het alleen prematuurtjes gebeurd maar eerder dat een prematuurtje vaak ook complicaties kan hebben en dat is ons gelukkig nog bespaard gebleven.

Ik hoop iig dat de kippen hier met probleem kindjes ( pfff ook geen leuk woord) snel handvaten aangerijkt krijgen om verder te kunnen ermee. Lijkt me voor de kindjes zelf ook niet leuk steeds negatoeve aandacht te krijgen.

yoyo ik ga kijken welke het is ook alweer is.

5. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Pooh ik ga naar een vrouwtje thuis die jaren lang coupeuse geweest is. Is hier in spijkenisse. Ik ben voor Zoey bezig met een jurkje. En nu thuis zelf een patroon aan het proberen een lummel jurkje laura genaamd. Van fleece stof.

6. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Sorry Mel.... maar met het eerste ben ik het niet eens met je. Heb 2 prematuurkindjes en ondanks de vroege geboorte en het te lichte gewicht hebben zij beide niks. Tuurlijk hoor je wel dat er kinderen zijn die iets "opgelopen" hebben omdat ze te klein waren of zo maar je hoort NOOIT verhalen van mensen die het zo niet ervaren! Je hoort alleen maar de ellende ervan maar mensen waar alles gewoon verders volgens boekje is gegaan worden niet gehoord omdat dat niet interessant is. En dat zijn er heel wat meer dan kinderen die helaas wel iets aan overgehouden hebben.

En dit proces (over de "probleempjes" rond Kipje's zoontje en mijn zoon) krijg je niet makkelijk handvaten.

Kipje... ik zou toch ook even de juf confronteren hiermee of misschien de directeur van school. Over het gedrag van je kleintje kun je beter inderdaad met Interne Begeleider gaan praten. Dat werkt beter dan de juf zelf. Bij ons zit die automatisch erbij als je een gesprek aangaat over problematiek (en of dat nou met school te maken heeft of met kind maakt niet uit). Je had toch n broer van je man die hier ook ervaring mee heeft?... praat eens met de vrouw ervan over hoe dat zij dat aangepakt hebben. Ik kan je wel aanwijzingen geven maar weet niet zo goed hoe. Zij staan er dichter bij en kennen jouw kindje ook veel beter als ik. En anders toch zeker naar de ha gaan en vragen of je niet doorverwezen kan en mag worden. Ik weet alleen niet of je er veel mee opschiet omdat je mannetje nog zo klein is. Bij Ebony werkte dat nog niet toen ze 6 was maar nu ze 8 was zagen ze veel meer. Maar goed... Dag heeft dit toch ook gedaan met haar zoontje misschien eens een pbtje sturen naar Dag en eens overleggen. Ik wens je heel veel sterkte meid!

Ik heb vanmiddag nog met 2 schoonzusjes gesproken en die zeggen beide: jullie zijn de rotzooi van een ander aan het opruimen! hahahaha ze bedoelde te zeggen: de moeder heeft haar opvoedkundige taak laten liggen en jullie kunnen het nu recht gaan breien wat niet meer gaat lukken in deze moeilijke leeftijd!
    Lief he?... dat zijn mijn schoonzusjes. Ik heb heel veel steun aan ze. De ene omdat zij net als ik geen ervaring heeft met autistische kids en zij heeft er dus een kijk net als ik hier op. De andere zus heeft 2 autistische kids en heeft er dus een hele andere kijk (ervaring) op en dat is zo fijn. Je weet allleen nog neit wat het beste is in belang van ons kind maar het is wel fijn om zo ervaringen/gevoelens uit te wisselen!
    Deli... hoop dat jij dit ook kan vinden meis... is het niet in familie/vrienden kring laat het dan bij ons zijn!!!! Ik leef met je mee. Maar je moet er wel iets mee doen want dit knaagt aan je en zeker nu je zwanger bent... dan ben je helemaal emotioneel en sneller gepikeerd en zéker als het om je kind gaat... en terecht hoor!!!!
    Dikke knuffel meis!!!

7. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    #2387 Dagdromer, 26 jan 2013
    Laatst bewerkt: 26 jan 2013
    Heeft hier ook de hele dag gesneeuwd en geijzeld dus was een verstandig besluit om de date te verzetten.

Kipje, meis dikke knuffel. Kan me je bezorgdheid goed indenken. Inderdaad maar eens goed met haan over hebben. Volg je gevoel. Maar (en dat bedoel ik alleen maar goed wat ik nu ga schijven) maak voor jezelf wel duidelijk of je zorgen niet versterkt worden door de hormonen. Ik weet nog dat ik tijdens mijn zs veel emotioneler en impulsiever was. Heb het er samen goed over en als jullie denken dat Wesley en jullie handvatten nodig hebben dan zoek je die! En dan niet te lang wachten. Is er geen centrum voor jeugd en gezin bij jullie? Daar kan je vrijblijvend vragen stellen zonder dat er gelijk actie wordt ondernomen. En wie weet ziet de juf het wel anders inmiddels. Succes!!

Miran, tjee meis wat ben ik blij dat ik niet in jouw schoenen sta. Want laten we eerlijk wezen. Het gedrag van Didier is niet meer het standaard puberale gedrag. Ik hoop echt dat jullie de hulp hebben of zoeken die je nodig hebt. Want dit zijn niet meer zomaar kwajongensstreken maar serieuze gedragsproblemen. Sorry als ik het misschien even bot neer zet. Maar hoop echt voor jullie allemaal dat er snel verbeteren in de situatie komt. Ben jij nooit bang dat hij zichzelf of een ander een keer echt wat aan doet? Of zijn jullie er van overtuigd dat het loze dreigementen zijn? Ook een hele dikke knuffel voor jullie!!

Nu ga ik snel bankhangen met haan. Vandaag leuke dag gehad maar ook heel druk! Mijn broertje komt er straks leuk bij te zitten. Nog veel werk maar we helpen waar we kunnen. Is wel zwaar voor ze. Een kleine van 1 maand die hele nachten huild en dan ook nog verhuizen. Petje af. Jammer dat ze zo ver weg wonen anders kon ik wat meer helpen.

8. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Miran dat over die handvaten ben ik niet met je eens. Zie in mijn omgeving genoeg mensen die wel goede handvaten meekrijgen. Vriendin van mij haar zoontje is 5 al jaren problemen mee. Bij ggz gekomen vorig jaar stempel adhd gekregen met autisme. Hij heeft medicijnen gekregen en jessica een hoop tips waar ze samen heel goed mee vooruit komen dus zo negatief als jij t schetst is het niet.

En prematuurtjes lopen wel een groter risico op complicaties. Maar niet meer als een ander kind kans op adhd etc eerder leerachterstand, motoriek etc. Ook die twee in mijn omgeving. Ene kindje is helemaal oke andere kindje leerachterstand. Beide met 26 wkn geboren.

9. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Jeugd en gezin...volgens mij heeft iemand van t oude clubje zo'n praktijk....zag ik op fb...weet zo even niet meer hoe ze heet....ff kijken...

10. Kipje1983

Kipje1983 Actief lid

3 okt 2012
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yo ik denk dat Miranda dat bedoelt jij zegt al jaren problemen mee en nu juiste hulp aldus het is ingewikkeld

11. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mink was t. Weet niet of dat bij jou in de buurt is kipje.

12. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Maar er zijn dus wel degelijk handvaten dat wil ik alleen maar zeggen.

Is t weer een beetje gezakt bij je?

Wat een rotweer was t vandaag zeg....

13. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Dag... t is net wat ik net zelf al zei: wij denken dat het voornamelijk AANDACHT is. Negatieve aandacht IS ook aandacht he?!! Maar zijn autisme komt natuurlijk ook om de hoek kijken. De psychiater heeft er (volgens eigen woorden) ALLE VERTROUWEN in dat Didier zijn eigen of iemand anders NIKS aandoet. Ikzelf ben er minder van overtuigt maar goed... mijn vertrouwen is dan ook helemaal weg in hem. Zonde want als je hem alleen hebt en je bent met hem in gesprek heb je een hele fijne knul aan hem. Zo gek. Maar als je wil dat hij wat meer in t gezin komt wil hij dat zelf niet! Ik word er gek van en nee idd dit zijn geen "gewone" pubergedragen!!! Wij hebben idd een psychiater in de arm voor didier máár als hij een mailtje stuurt met noodkreet dat ie weer naar een mes wil grijpen en of zij hem of zijn ouders zo snel mogelijk wil bellen onderneemt zij niks en dat vind ik zonde!!! Dat vind ik niet kunnen... moet er maandag heen dus zal dat ook ter sprake gooien!

Fijn voor je dat je je broertje toch hebt kunnen helpen meis! En superbedankt voor die knuffel dat doet een mens goed!

14. Kipje1983

Kipje1983 Actief lid

3 okt 2012
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zal Mink zijn met de praktijk.

Dag bedankt meis ik zal er eens objectief naar kijken best kans dat ik nu heftiger reageer. Hoe was jou dag verder?

Prematuur of niet alle kinderen kunnen in moeilijke fases terecht komen zoals bij Miranda nu bijv. We weten niet wat wij nog allemaal voor de kiezen kringen in de puberteit. .. Probleemkinderen vind ik een naar woord het zijn kinderen met of in de problemen. Hopelijk kunnen jullie Didier goed helpen Miranda

15. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Het blijft altijd moeilijk. Voordat je zelf zo ver bent om hulp te zoeken ben je al een tijd verder. Het liefst hoort iedereen dat ze een standaard kind hebben. Zo niet, geeft dat veel verdriet en inderdaad is het dan moeilijk om te bepalen in welke richting je moet zoeken. Ik heb me bij Stan zijn zwakheden proberen neer te leggen. Ik laat het nu maar op me af komen en probeer te vertrouwen wat de juffen adviseren. Maar wat voor mij werkt hoeft voor een ander nog niet zo te zijn.

16. Kipje1983

Kipje1983 Actief lid

3 okt 2012
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee Mink woont niet in de buurt maar zal ook niet snel bij een bekende aankloppen. Buurvrouw werkt ook bij bureau jeugdzorg. Ga nu gewoon het gesprek in met de juf en dan horen we haar ervaringen met Wes mss valt het toch mee anders mss via school verder.

Miranda mijn schoonzus overigens goede vriendin dacht het heel lang al maar mij zwager wilde ook geen stempel. Nu lopen ze er op school erg tegen aan en met school en huisarts zijn ze tot vervolgonderzoek gekomen.

17. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Kipje... probeer er van alles aan te doen maar weet niet of ik ver kom... hoop geduld dat is wat je nodig moet hebben.
    En uhh... bij jullie bij de gemeente heb je daar niet een opvoedsteunpunt zitten? Die kun je ook bellen en ook die geven je handvaten wat je eventueel zou kunnen doen en proberen. Ik ben daar 2x geweest voor ebony en ik moest haar maar positief benaderen terwijl ebony dus alles aan haar laars lapte met wat ik ook zei. Dus voor mij werkte dat niet maar wie weet helpt t jouw!!!

18. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    kipje, moeder gevoel heeft het wel vaak bij het rechte eind! Haantjes willen daar op een of andere manier niet zo snel aan. Hier ook niet. Maar gelukkig ziet hij inmiddels ook dat Stan "anders" is. Neem je haan wel mee naar het oudergesprek?

Yo het was inderdaad rotweer vandaag!

19. Kipje1983

Kipje1983 Actief lid

3 okt 2012
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yo handvatten zijn er zeker maar zijn wel vaak lange trajecten he..

Dag helemaal mee eens!! ik zie juist heel veel positiefs in mij ventje en wil voor geen goud dat hij anders is maar wil wel de juiste hulp en sturing geven veel van zij moeilijke eigenschappen zij ook weer heel mooi hij geeft niet op is sociaal niet verlegen etc. Zo maar kijken e blijven kijken :D

20. Kipje1983

Kipje1983 Actief lid

3 okt 2012
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja mij haan gaat altijd mee en is gelukkig heel betrokken! ! Hij was zelf vroeger ook zo en nu nog druk! Dus hij denkt met strakke hand komt hij er wel en dat is mss ook zo maar ik wil m niet tekort doen en denk vaak mss kan hij aan sommige dingen gewoon niets doen :D

Deel Deze Pagina