Mel kan je dat idee van die ballonbal met me delen? Heb overal restjes stof...leuk idee! Mir succes met chris! Juffie beterschap! Zwaai allemaal!
Goedemiddag meiden... Ik heb net mijn 10e x lichttherapie gehad en ZELFS mijn benen (die nooit bruin worden door de zon) hebben al een bruin tintje!!! Ik ben veel meer tijd kwijt in t er heen rijden (18km enkele rit), uitkleden, aankleden en terug rijden dan dat ik eronder sta. Ik stond er net 4 minuut en 30 seconden onder. Maar goed, deze UV straling is veel en veel hoger/feller dan echte zonlicht en dan zonnebank. Ze hebben me gezegd dat als ik er 30x onder ben geweest dan ben ik net zo bruin als dat ik op vakantie ben geweest en daar gewoon 3 weken dag in dag uit in de zon heb gelegen met 40 graden. Bijvoorbeeld dan he! Ik vind het niet erg hoor hahahaha Pooh.. al over de helft meis! Hoe gaat het nu met eten? Lukt het een beetje? Neem anders wel zwangerschapstabletten he. Hoe gaat het op t werk met je buikje? Ben heel benieuwd hoor, hoe jouw buikje eruit ziet. Hoe staat het met de verbouwingen die je nog moest doen? Kipje... hoe gaat het bij jouw meis? Hoor niks meer van je? Alles nog goed? Hoe gaat het met je werk en met je kids? Wanneer begon jouw zwangerschapsverlof nou ook al weer? Ook ik ben benieuwd hoe jouw buikje gegroeid is hahaha Penr... van jouw horen we niet veel maar laatst zei je dat je toch mee leest iedere keer dus daarom de vraag: hoe gaat het met jouw en de zwangerschap??? Hoeveel weken ben je nu? Heb je al echo gehad? Hoe was dat? Ben ook reuze benieuwd naar jouw meis!!! All... hoi hoi en zwaai zwaai!
Hoi allemaal. Al paar maanden gezeur over nachtdiensten en nog meer veranderingen. Rooster welke achter je rug om wordt aangepast aangezien collega niet eens is, terwijl ze zelf goedgekeurd had. Ook in 1 weekend 2 collega's overleden. 1 bij mijn haan en 1 op mijn werk door ongeluk met auto in Duitsland. Dus was een verdrietige week. We zijn nu lekker 1.5 week op vakantie. Tot een vrijdag. Dus nu lekker beetje uitrustende niets doen. Zwangerschap gaat goed. Alleen veel last van maagzuur. Ik ben gelukkig niet zo misselijk als in begin bij dylano. Ik heb 1.5 week geleden de eerste echo gehad. Deze moest inwendig. Vond ik niet zo, zeker aangezien bekende van vroeger het deed. Met kussentje onder je kont. We hebben de kleine wel gezien en heel even hartje gehoord. alleen op basis van de metingen week de zwangerschapsduur te ver af, met de cyclus van mij. De 15de moet ik bloed laten prikken voor suikercontrole en doe mee aan een soort van test, zodat men in toekomst afwijkingen in bloed sneller kunnen zien betreffende zwangerschap De 21 ste een nieuwe termijn echo. Dan gaat haan weer mee. En de 27ste weer terug naar verloskundige. Het eerste gesprek met de verloskundige was bij degene die de bevalling van Dylano heeft gedaan. Was zeer leuk en ontspannen gesprek. Wat haar betreft mag ik gewoon thuis bevallen als alles goed blijft gaan. Ik lees wel mee, maar doordat soms druk is schrijf ik wat minder. O ja, de 18de gaat Dylano definitief naar de basisschool. Iets eerder dan gepland aangezien KDV failliet is gegaan en per 1 maart definitief dicht moest. Stond er al een datum voor de samenkomst? O wachten we op beter weer zonder sneeuw?
Vandaag bij de gyn geweest om te praten over de bevalling. Hij zei dat het niet persee weer een sectio hoeft te worden dus eerst zelf proberen. Best spannend... Daarna met de echo naar de baby gekeken. Dat was even schrikken. Hij is klein maar het meeste Binnen de grens. Alleen de afmeting van buikomtrek en bovenbeen was onder de grens... Moet over 3 weken terug komen voor vervolg metingen. Ben er best van geschrokken en haan ook. Weten nu niet goed waar we aan toe zijn. Over 3 weken weten we meer. De gyn zei dat afhankelijk van de volgende metingen er verder actie ondernomen word. Was een beetje overdonderd door alles denk ik, nu een hoop vragen en onzekerheid. Het enige wat we kunnen doen is afwachten tot over 3 weken....
pooh, dat is schrikken! Hebben ze al meer info gegeven of is het nu gewoon 3 wk afwachten? Want dat is wel heel lang!!
Pooh, dat is idd schrikken meid. Snap best dat je overdonderd was en uit t veld geslagen. Kan dit gevolgen hebben voor de kleine? Kom ik weer ff met MIJN ervaringen: Heel de zwangerschap van mijn oudste was alles goed... elke controle was prima. Niks aan de hand. Niet te klein... niks! Toen ik 35 weken zwanger was begon de bevalling spontaan. Ik wist niet dat ik al weeën had want tja, eerste keer natuurlijk! Toen ik s'avonds eenmaal in ziekenhuis was had ik al 7 cm ontsluiting dus er was geen weg meer terug! Of om überhaubt tegen te houden. Toen Gyani geboren werd kwamen ze erachter dat hij wel héél erg klein was! Hij woog 1605 gram en was maar 38 cm groot. Wat bleek nou... de moederkoek groeide totaal niet mee in de baarmoeder en zo kon Gyani dus ook niet groeien. Wat ik wil zeggen hiermee is dat je nu niet meteen in de stress moet raken want het kan allemaal heel erg goed komen. Kijk ook eens naar Zoey van Melanine. Die was ook erg klein met de geboorte en nog klein maar zo heb je langer profijt van de babytijd. Bij Divano zeiden ze eerst ook dat het buikje te klein was en daarna was het het hoofdje dat te klein was. Ik riep al gelijk: mooi zo, dat is makkelijker met de bevalling! Ik vind het persoonlijk niet erg dat ze te klein zijn want ze zijn langer baby. Zolang het kindje gezond is meid en zolang het wel verder meegroeit in de baarmoeder is het toch goed?!! Probeer niet meteen de ernst ervan in te zien pas als dat bevestigd is.... is het alleen de groei dan zou ik me helemaal niet druk maken als ik jouw was! Ik hoop dat ik je een beetje gerustgesteld heb gekregen met dit verhaal. Probeer positief te zijn meid!!!! Dikke knuffel voor jouw! All... zwaai, hoe is het met iedereen??
Het is nu echt 3 weken afwachten. Als de baby wat kleiner is is ook geen probleem en dank ook niet dat ze er dan een punt van zouden maken. Maar nu zijn de metingen te matig en dus voor de gezonde groei. Ryan is ook een ielig mannetje, ze schattebn hem altijd jonger. Hij weegt nu rond de 12 kilo maar is helemaal gezond. Bij de geboorte een normaal gewicht. Maar er komen nu wel meer vragen over wat de gyn zei. Heb de grafieken van de metingen meegekregen. Op me werk ken ik een goede arts die veel verstand heeft op gyn gebied en misschien kan ik hem wat vragen stellen of een kinderarts op me werk.... Moet wel zeggen dat ik het me persoonlijk aantrek. Hij groeid in mij dus voel ik me verantwoordelijk.... Pfff
Pooh helaas is er niets wat je er zelf aan kunt doen...snap je gevoel maar je kunt echt niets....afwachten en navragen aan die arts. Misschien kan hij je gerust stellen.
Even snel terug gelezen. Pooh wat een onzekerheid!! Hopelijk kan je met je vragen bij de arts terecht. En als je erg in de stress zit je gyn bellen wand stress is ook niet goed voor de baby.
thanx meiden, zit vooral met de vraag en onzekerheid of het nu erg is of dat het niet zo erg is. Heb besloten om morgenochtend de VK te bellen en met haar even te overleggen. Misschien kan zij me wat meer info geven en geruststellen.
Pooh snap dat je onzeker bent hoor meis het is niet niks en zeker omdat je zo machteloos bent maar wacht maar af hoe alles gaat lopen hoor. Zoey zou volgend de VK een propje zijn dus mollig nou euhhhh ze was 2 kg en 42 cm met dr geboorte ik vind dat nou niet echt groot haha maarja misschien voor 34 weken wel en ik had nergens last van tot ik er achter kwam dat mijn klachten weeen waren tja toen was ik al een week bezig ermee haha. En er was geen weg meer terug. Nu bijna 3 jaar later merk ik er heeel weinig van hoor ze is nu bijna 98 cm en bijna 13 kg. En ook nooit ziek. Dus ondanks dat je heel onzeker bent blijf genieten en wacht af wat er bij het volgende onderzoek is.
Heb het voorgelegd bij een verloskundige hier op de site. Zij zegt dat het idd aan de krappe kant is maar dat de andere metingen goed zijn. Zij vind dat de gyn er goed aan doet om de echo tzt te herhalen. Pas dan kun je er echt wat over zeggen. Kan dus alle kanten op, ook de kans dat het volgende keer bij getrokken is. Dit heeft mij wat meer duidelijkheid en geruststelling gegeven. Nu maar afwachten op de volgende echo. Probeer ondertussen zo veel mogelijk me rust te pakken. Vandaag veel last van gevoelige harde buiken. Kleine beweegd goed.
Pooh... fijn dat je je wat gerust voelt meid! Lekker genieten van dat getrappel in je buik! All... heb vandaag een echte racedag gehad. Heb vandaag 120km gereden... en dat alleen maar naar Bergen op Zoom. Het begon vanmorgen om 09.00 uur om onze zoon naar stage te brengen. Dan terug naar huis. Om 10.00 uur weer terug naar Bergen op Zoom naar ziekenhuis voor lichttherapie. Vervolgens zijn we daar gebleven want Chris had vandaag dagopname. Om kwart voor 12 weer terug naar huis gereden met Divano. Om 10 voor 3 kon ik wéér naar Bergen om Gyani, n klasgenoot en Didier weer op te halen. We waren hier net op de dijk bij ons net voor ons dorp krijg ik telefoon van ziekenhuis dat ik Chris op kon komen halen. Dus snel kids afgezet, mijn schoonzusje naar mijn huis gestuurt en doorgescheurd naar ziekenhuis. Daar was ik om 16.00 uur. Om kwart voor 6 vanavond waren we pas thuis. Mijn schoonzusje had friet gemaakt voor de kids en er was nog over voor ons. Dus heerlijk friet gegeten en nu dus allebei achter de pc. Met Chris gaat het goed... de verdoving begint nu echt uit te werken en hij merkt dat hij meer zanderig gevoel in ogen heeft. Maar hij heeft geen echte pijn in de ogen. Ook had ik verwacht dat het er enger uit zou zien maar ook dat valt mee hoor! Dus al met al meegevallen!!!! Morgen naar mijn zusje in België en daar blijven we slapen om vervolgens zondag de 2e verjaardag van de 2ling te vieren!!!! Fijn weekend allemaal!
Miran, drukke dag geweest. Fij dat met haan alles goed is gegaan. Vannacht zware nacht gehad, veel harde buiken... Onrustig geslapen. Om half 6 ging de wekker. Toen ik thuis kwam om half 5 van me werk, ging haan met Ryan in bad zodat ik ff een tukkie op de bank kon doen. Daarna heeft hij heerlijk gekookt. Zo Lief! Morgen van 12 tot 20 werken, tenminste een beetje uitslapen.
miran fijn dat alles goed gegaan is met haan hoe is het nu met zijn ogen?? Me eigen laptop is gelukkig in reperatie dus als het goed is morgen klaar. Gisteren ook druk dagje gehad en vanmorgen alweer 4 wassen weg gestreken pffff hahaha ... vanaaf gaat zoey bij me zus logeren want ik moet morgen werken ( studiedag) en haan moet vroeg de deur uit. Gelukkig ben ik vrijdag nu vrij kan ik lekker naar het stoffenspektakel in Ahoy... Zoey keek net teken maar mee met louie en ineens tekende ze op de tv heeft ze nog nooit gedaan zulke rare dingen. Ze was zo geschrokken dat ik boos was dat ze zelf naar de gang is gelopen om dr zelf straf te geven. Zeg ik ja als je tekent op de tv gaat ie kapot en moeten we hem weggooien zegt ze dat kan niet mama hij is te groot. pffff wijsneusje