@ Dag/Miranda; mijn man is wel een binnenvetter ja maar je merkt wel dat hij zich zorgen maakt. Hij spreekt het ook wel regelmatig uit. Vandaag krijg m'n schoonvader de uitslag. We zijn allemaal een beetje zenuwachtig... @ Miran, hoe gaat het nu met je? En hoe is het gegaan met Divano? @ Dag, fijn dat het beter gaat met Stan! Je bent mss niet wijzer maar je ziet wel dat je met een paar handvatten al vooruitgang ziet! Lastig hoor als je je zo zorgen maakt om je kindje Hoe is het met juffie? Ik heb net een mega afwas gedaan. Het was in de vaatwasser na 2 x niet schoon geworden... Nu de vaatwasser een keer leeg laten draaien, snap niks van dat stomme ding.
deli, succes met de uitslag vandaag. Dat zal wel even spannend zijn. Heb je ook een intensief of extra heet programma op je vaatwasser? Wil nog wel eens schelen als je hem daarop een keer leeg laat draaien. Anders zeef verstopt of zo?? Ik noem maar wat want afwassen met de hand is verschrikkelijk vind ik.
@ Dag, ja ik was altijd op het langste/heetste programma. Maar er zaten allemaal spikkeltjes overal op :S Filter was niet verstopt. Heb 'm net een keer leeg laten draaien nadat ik 'm van binnen wat had schoon gesopt en nu is het goed
Deli... idd spannend zeg... dat wachten duurt altijd toch zo lang he?!! Hoe laat krijgt ie de uitslag of weet je dat niet? Fijn dat je hubby wel praat met je. Tuurlijk maakt ie zich zorgen... zou niet goed zijn als ie t niet zou doen toch?! Sterkte vandaag en hopelijk goed nieuws meid! Laat je ons nog wat weten? Dag/Deli... divano heeft idd nachtdienst gedraaid samen met chris. Dinsdag was ie dus om 00.00/02.00 en om 06.00 uur wakker. Woensdag was ie van half 3 tot bijna half 5 om de 10 minuutjes wakker en vannacht heb ik hem maar 1x speentje hoeven geven en onderstoppen en om half 7 hoorde hij papa thuis komen en was meneertje klaarwakker! Mama niet maar dat is mama's zorg dan maar he! Ach... de nachtdienst is weer klaar. Papa heeft nu ook weekend dus als t goed is slaapt ie nu weer door hahaha Met mijn schouder/arm wil t nog steeds niet en ik slik diclofinac 2x per dag. S'morgens en s'avonds. Wil niet te veel ervan pakken want dan heeft t straks helemaal geen effect meer.. schiet er nu al weinig mee op maar verlicht wel iets of wat. Ik heb ook nog gel voor de spieren die ik insmeer en voor de rest zien we t wel. Ik doe gewoon de dagelijkse dingen en soms krijg ik gewoon een pijnscheut en dan weet ik dat ik teveel doe of te zwaar til ofzo. Komt goed. Chris lacht me wel uit want hij heeft 6 JAAR met deze pijn gelopen totdat ze er in t ziekenhuis achter kwamen dat t een kalkbultje is dat onder de kapsel verstopt zat. En toen riep ik ook altijd tegen chris stel je niet zo aan man!... hahaha dat krijg ik nu dus terug op mijn bord hahaha Dag... gelukkig maar dat t met die handige tips goed gaat met Stan. Bij ons werkte dat niet altijd moet ik zeggen. Nu tegenwoordig gaat t weer heel goed hier in huis. Hopelijk komen ze er ooit nog achter wat t geweest is/was. Suc6 ermee! Juffie... heb je t zo druk in je vakantie? Of ben je lekker naar je ouders/zusjes. Misschien ben je juist helpen bij je zusje die zwanger is. Hopelijk is iig alles goed daar. All... Ik werd 2 dagen geleden gebeld door de juffrouw van Ebony. Dacht eerst dat Ebony weer bezig was met sterke verhalen vertellen maar dit was zeer zeker niet t geval. Nu vroeg ze of ik a.s. dinsdag op gesprek kon komen om over Ebony te praten. Ze doet wel haar best maar ze krijgt rekenen en begrijpend lezen niet onder de knie. Dus ik vermoed dat ze dit jaar nog 1x moet overdoen. Er staat nog niks vast maar we willen wel even de koppen bij elkaar steken en even ieder voor zich praten hoe we ervoor staan en hoe we erover denken. Ben benieuwd wat hier uit gaat komen. Voor Giuliano heb ik een weekschema mee gekregen gehad deze week. Die moet ik per halfuur invullen wat hij doet in dat halfuur en of ie niet moe/beetje moe of heel erg moe is. De revalidatie-arts wil zo eens kijken waar de vermoeidheid bij hem vandaan komt. Ik moest wel lachen want ze gaan dit in kaart brengen maar eigenlijk weet ik wel een beetje waar t vandaan komt. Giuliano heeft klinefelter- syndroom en daar komt die vermoeidheid uit voort. Ik heb al zo vaak gegoogled en met mensen die zelf dit syndroom hebben ervaringen uitgewisseld... ik weet inmiddels best wel wat ervan af. Heb t ook op school al tig keer gezegd maar toch moeten ze dit doen. Ik snap t wel maar goed... denk dat er niet veel uit komt. We zullen zien! Ooow Mel... ik had idd dora ook gezien!... Wat leuk zeg!!!!
***ego*** Met mijn schoonvader is alles goed!!!!!!! Nou ja, het is iig niks ernstigs. Hij heeft teveel witte bloedlichaampjes in z'n bloed dat houden ze in de gaten maar het is iig geen leukemie. Z'n nierfunctie was niet helemaal goed maar niet schrikbarend en ook dat wordt n de gaten gehouden. Verder zat er veel te veel ijzer in z'n bloed maar hij heeft de ijzerstapelingsziekte en moet nu dus om de 2 weken bloed aftappen om dat op peil te krijgen/houden. Dussss.... Wij zijn opgelucht! Kom straks even reageren!
Deli: wat een fijn nieuws zeg!! All: hier alles wel prima hoor. Gewoon druk met werk, kindjes en huis.. Herkenbaar voor veel denk ik Dan lees ik even bij maar heb gewoon niet zo'n zin om wat te schrijven. Heb ook niet zo veel nieuws eigenlijk miranda: benieuwd wat de juf gaat vertellen.. Zou jammer zijn als ze een jaartje over moest doen maar ja als het na dat jaar wel goed gaat is het het wel waard. Sommige kinderen hebben gewoon wat extra tijd nodig om dingen onder de knie te krijgen. Welke groep zit ze nu? 4? Meiden ga de jongens even vermaken en koken. Tot later! xxx
Deli... fijn zeg dat goede nieuws van je schoonpa. Ook wel erg geruststellend dat ze hem in alle opzichten in de gaten houden/onder controle houden. Ik zou bijna gefeliciteerd zeggen meis! Echt een opluchting voor jullie zeg!!! Juffie... ja idd, ebony zit in groep 4 maar ben bang dat ze met dat extra jaar nog niet doorheeft hoe t nu zit met rekenen. Ik zelf heb daar vroeger ook altijd problemen mee gehad en soms snap ik t nog niet! Ik vind t niet erg extra jaar... maar is zij strakjes qua ontwikkeling dan niet veel verder als haar klasgenootjes?... als ik nu zie wat voor kindjes erin zitten dan steekt ebony sowieso al 1 kop boven de kids uit en ze is veel en veel verder in haar doen en laten. Ik ben bang dat ze daar strakjes tegen aan loopt en dat zou ik dus echt zonde vinden. Dus toch maar eens even goed praten! Wat zou jij in zoiets dan zeggen? ze is écht heel slecht in rekenen. Als je n getallenlijn van 20 tot 80 hebt en je moet haar bijv de 50 op laten schrijven (zonder streepjes die ze even kan tellen) dan zet ze die wel zo dicht tegen de 80 aan. Of rekenen tot 15 sommen dat moet ze nog op haar vingers tellen. Minsommen vind ze helemaal moeilijk. Ook draait zij de cijfers om... ipv 64 schrijft zij 46. Het gaat nu wel beter maar niet dat je zegt: wow, die snapt hem nu!... nee stapjes gewijs. Ze krijgt al extra bijles op school en ze krijgt iedere week 2 stencils met rekenwerk mee maar nog krijg ik t er niet ingestampt. Vind t zo zielig en moeilijk he! Ik moet dan heel vaak aan mijn eigen terug denken. En ik heb geen 1 klas overgedaan op de basisschool. Wel op t voortgezet onderwijs. Wat een dubio zeg! Maar we zullen tot dinsdag moeten wachten.
Mel... ik weet t echt niet? Ik krijg dinsdag gesprek maar zit er eigenlijk stiekem toch wel mee. Ik zal t dinsdag wel horen en ook mijn mening uiten en dan hopen dat we eraan uit komen.
Goedemorgen, Miranda: als het alleen rekenen is zou ik haar in ieder geval niet laten zitten. Een jaar rekenen overdoen zou ik dan eerder doen of een hele eigen leerlijn op het gebied van rekenen. Dit doe ik bijvoorbeeld ook met kinderen met dyslexie. Die krijgen een eigen leerlijn voor spelling maar gaan verder wel gewoon mee met de groep.
Juffie.. wat moet ik verstaan onder "eigen leerlijn" van rekenen? Dat zij met rekenen op eigen niveau verder werkt? Ik zal dinsdag wel horen... denk niet dat ze nog meer mogelijkheden hebben als wat ze nu al doen. Extra aandacht/lessen (1 op 1 is dit dan). Extra "huiswerk/oefenwerk" mee naar huis. Thuis laat ik haar achter de laptop spelletjes doen maar dit zijn de site's die ik van Giuliano's school heb meegekregen bijv: rekenweb. Zo heb ik nog tal van site's gekregen en dat zijn verantwoordde spelletjes waar ze iets van opsteken. Wat kan ik als ouder of de juffen als leerkrachten nog meer doen dan? Ach... nog een paar daagjes en dan zal ik t wel horen. Jippie.... morgen moederdag! Vind dat altijd wel heel speciaal hoor. Die zelfgemaakte kadootjes. Vandaag zijn gyani en ebony samen naar de winkel geweest. Ieder had kleingeld bij zich om voor mama een roosje te kopen MAAR hier hebben ze geen roosjes los en toen zag ik ze door de straat lopen. Vooraan bij ons in de straat was vandaag van alles te doen, dat was door de kerk georganiseerd en de opbrengst was dus ook voor de kerk. Maar dingetjes gewoon voor 1 euro of 50 cent. Leuk en niet duur om de kids iets te laten halen. Nu wéét ik dat ze met ieder een tasje thuis kwamen maar wat erin zit weet ik niet. Vanavond is Giuliano nog naar de winkel geweest en zijn nichtje die in de winkel werkt heeft hem geholpen iets voor mij te kopen. Daarna heeft ze dat samen met hem ingepakt en is ie thuis gekomen met kadootje onder zijn jas liep ie naar boven. hahahha zo leuk en lief he! Ben eigenlijk stiekem wel benieuwd wat ze gekocht hebben. Ik zei al: geef mij maar een roosje voor 1 euro of 50 cent. Ben ik echt al zeer tevreden mee. Gyani kwam terug en zei dat ebony voor 5 euro iets wou kopen maar dat gyani gezegd had: 3 euro is meer dan genoeg. Ik zeg: ja jongen, je hoeft neit zo veel geld uit te geven... t gaat om t gebaar! Trots dat ik dan ben op die kinders van me. All... als ik jullie morgen niet meer spreek: FIJNE MOEDERDAG meiden!!!! En uhhh... laat je flink verwennen door de zelfgemaakte kadootjes en ontbijtje op bed he!
Goedemorgen, Hier geen ontbijt op bed want Matthijs was weer vroeg wakker. Haan mocht van mij uitslapen want die was vannacht pas laat thuis van festivalbezoekje. Ben wel benieuwd naar het cadeautje natuurlijk Miranda: Eigen leerlijn is inderdaad werken op eigen niveau bijvoorbeeld een groep lager werken of een heel andere methode. Het klinkt inderdaad alsof ze al flink wat extra aandacht krijgt. Meer kun je dan niet doen inderdaad. En dat jullie thuis ook nog met haar aan het werk zijn is alleen maar super! Ben benieuwd wat de juf je gaat vertellen. Het ligt er vooral aan denk ik of het alleen rekenen is of dat ze over de hele linie wat laag scoort. Meiden fijne dag allemaal
Hier al lekker verwend!! Mooie bos bloemen en een zelfgemaakte ketting van Stan. Ik mocht lekker in bad en de mannen hebben ondertussen ontbijt klaar gezet. Daarna even lekker naar de speeltuin geweest. Nu zit haan F1 te kijken en als ik onze kleinste muppet op bed heb liggen gaan Stan en ik even lekker op de fiets naar oma een boeketje brengen. Vanavond nog lekker uit eten en dan is de dag alweer voorbij . Fijne dag nog allemaal!!
leuk Dag! Hier ook verwend met een heel lekker geurtje met bijpassende douchegel en bodylotion. En een mooi geknutseld hartje gemaakt door Nathan. Verder kregen alle vrouwen in de kerk vanmorgen nog een roos.. Leuk hoor.. Hier nu ook een haan die F1 kijkt samen met Nathan want die is ook al fan.
Dag/Juffie... leuk he die zelfgemaakte dingen!! Ik ben daar echt verzot op. Zo lief is dat! Dus jullie hebben ontbijt GEKREGEN??? Ik moet mijn haan toch eens wat beter opvoeden denk ik hahahaha ik heb zelf voor ontbijt (een heerlijke maaltijd met chocoladebroodjes vers uit oven en harde broodjes) op tafel gezorgd. Maar de kids hebben hele leuke kadootjes gegeven. Van Ebony: zelfgemaakte tekeningen met "de liefste mama ooit", een zelfgeborduurde/genaaide kikker met binnenin een wasknijper om boodschappenlijstjes aan te knijpen en ik heb mooie plantjes (3) voor in de tuin gekregen. Van Giuliano: een snijplankje met dezelfde tekst als ebony en een doos belgische bonbons die hij helemaal zelf van eigen centjes gekocht en uitgezocht heeft. Van Gyani: die maakt op school niks meer maar die wou eigenlijk een roosje kopen omdat ik dat altijd zeg dat ik dat meer als genoeg vind maar die hadden ze hier in de winkel niet en toen had ie op t dorp (was gisteren vanuit de kerk van alles georganiseerd) mooie plantjes (3) voor in de tuin gekocht. Dus mama en papa hebben net ons tuintje mooi gemaakt met de 6 nieuwe plantjes. Zo lief he dat ze op eigen initiatief en van eigen centjes toch iets moois gekocht. Mama is trots en helemaal blij. Dus mijn moederdag kan niet meer kapot en dan heb ik nog lekker een moederdagtaart voor vanavond na t eten. Vanmorgen zijn we naar mijn schoonma geweest zomaar een uurtje en naar mijn moeder daar zijn we vorige week geweest dus hoef ik daar vandaag niet naar toe want ik ben zelf ook mama! Doen we volgend jaar wel weer over. Mijn moeder heb ik vanmorgen wel gebeld en dat vond ze al heel fijn. Zij moest trouwens vanmiddag ook naar een verjaardag van haar schoonbroer dus kwam goed uit. Al met al... gelukkige moeders!!!
Hoi meiden hopelijk heeft iedereen een fijne moederdag? Hier ook verwend. Met een zelfgemaakt fotolijstje en een ontbijtje. Deli knuff voor jou is weer extra moeilijk! Liefs rosa
Hier een drukke maar gezellige moederdag gehad is alleen de 3de moederdag die in het teken van Zoey staat. Hahahah vanmorgen ontbijt op bed gekregen en zeebanket en smiddags kwam oma en die had het KDV cadeautje bij dr ik vond het smorgens al jammer dat ze niks gemaakt had maar gelukkig ik kreeg toch wel iets een zelf geverfd potje met zaadjes erin. Erg leuk dus Tja en daarna niks rustig aan doen want, we vierde Zoey dr verjaardag en wat is ze verwent en blij met dr cadeautjes. En wat een heerlijk weer we konden gewoon in de tuin zitten. Was ik wel erg blij mee. Dus ik ga vroeg slapen hahaha want ik ben mega moe hahaha en morgen de boel verder doen hebben nu alle vaat dingen enz gedaan maar morgen de vloer enz weer doen. Wat fijn dat jullie ook zo verwent zijn zeg