(klachten)na je eisprong deel 6 SKSB

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Juffie1984, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Mel succes! Je moet best veel kindjes hebben volgens mij om een beetje aan je salaris te komen. En de regels zijn veranderd. Maar online kan je heel veel info vinden!

Net naar CB geweest met Max. In 4 weken tijd maar 180 gram aangekomen. Wel goed gegroeid in lengte. Nu 62 cm en 5600 gram. Ze gaf zelf meteen aan dat ik met groenten en fruit mocht beginnen. Ik gaf ook aan dat dat mijn vraag was omdat ik met moeite vier flessen van totaal 200cc erin krijg en hij wel het eten van mijn bord zit te kijken.... Ik had echt gedacht dat ik nog niet zou mogen van CB maar dus wel! Dus dadelijk gelijk maar aan het koken slaan! Mocht kiezen waarmee ik wilde starten dus begin maar met groenten. Aangezien fruit meestal geen probleem is. En ik mocht er zelfs al een aardappel aan toevoegen..... Ben benieuwd. Hij ligt nu KO van de prikken....
    Vanmorgen wakker geworden met een rode wang en hij kwijlt nog meer....nu al tandjes??

2. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ yoyo, jeetje dat is niet veel zeg. Was je niet enorm geschrokken? Hebben ze niks gezegd over evt weer een late voeding geven ofzo. Succes met de hapjes maken.

Hopelijk reageert hij goed op de groente en krijgt hij er gen buikpijn van.

Tandjes dat zou best kunnen. Hier met 4 maanden de 1e.

3. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nee Joep zijn bouw is ook zo dus dat was voor nu geen probleem. En meneer wil zijn melk gewoon niet dus ze dacht dat hij gewoon een snel kindje is dat van de melk af wil. Dus mag ik groenten en fruit bijgeven. Ik hoefde hem zeker niet meer melk aan te bieden want dat ging toch niet werken. Dus ga het zo maar proberen.... keertje tussendoor extra wegen denk ik.

4. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Hoi meiden

Jeetje Mel spannende tijden voor jou! Sterkte.

Mup hoe is het met je? En je kindjes?

Dag heftig allemaal zeg spannend lijkt mij.

Yojo jeetje wat vroeg met vast voedsel niet om jou hoor ieder moet voor zich weten maar ik vind dat baby'tjes snel groot moeten worden je kan de flessen ook ik kleineren porsies verdelen misschien is 200 cc te veel kijk maar naar je Zelf als je zo plons drinken naar binnen giet. Succes.

Hier rustig aan ben nog steeds erg moe en nog steeds gebroken nachtjes.

Liefs rosa

5. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb geprobeerd om hem meer flessen aan te bieden maar dan drinkt hij geen druppel meer. Hij vindt er niets aan aan die melk.... En ja niet ieder kind is hetzelfde....

6. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Het is geen aanval hoor meis maar ik vind drie maanden nog zo klein darmpjes zijn vaak nog niet klaar voor enz enz

Hier op het cb is het advies wachten tot 6 maanden

7. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja dat snap ik ook Rosa maar ik doe het juist op aanraden van het CB omdat hij zijn melk laat staan en nu dus in vier weken maar 180 gram is aangekomen. Hij heeft al vier weken rijstebloem in zijn laatste fles dus zijn darmpjes zijn wel al iets gewend.

8. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Yo... is wel vlot ja dat je met vast voedsel mag beginnen maar goed... je moet je kind wel ergens mee aan t eten krijgen en als Max snel genoeg dit vast voedsel kan is dat alleen maar makkelijker toch! Ik begon ook gelijk de 1e dag dat ie 4 maandjes oud was hoor! Wat... volgens mij begon ik met fruit al met 3,5 maand. Ja met fruit begon ik idd sneller.
    Ik hoop dat Max nu beter de flessen gaat nemen als ie er ander eten bij heeft. En in de laatste fles een papvoeding erbij doen? Ik bedoel... ik doe in de laatste fles van Divano doe ik nog altijd 3 theelepels bambix of die ontbijtpapje. Zit ook meer andere smaak aan natuurlijk he! Kun je misschien ook nog proberen.
    Is zomaar een tip hoor.

ROsa... moet je wel gelijk geven wat betreft dat de babytjes zo snel groot moeten worden. Ik wou hem eigenlijk nog klein houden maar dat was er dus al snel af. Op cb wilde ze toen divano net 1 jaar was hebben dat ie uit een beker drinkt... geen tuitbeker nee een gewone beker hetzelfde als waar wij uit drinken. Hoe kan een kind van 1 jaar dat nou. Divano krijgt nog altijd heerlijk de fles. Zowel overdag als de avond. Zo lief vind ik dat dat als ie de laatste fles drinkt en hij valt tijdens t drinken in slaap!

All.. chris heeft goed opgelost maar de donkere wolken hier in huis omtrent didier zijn echt niet over. Gelukkig is ie vanmiddag tot zondagavond naar zijn moeder en kan ik weer even ademhalen.
    Ik heb gisteren didier wel even duidelijk gemaakt dat zolang hij hier in huis woont onze/mijn regels gelden.
    Chris heeft vanmiddag nog een gesprekje met hem gehad want didier straalt heel de dag door negatieve uitstraling uit en dat vraagt aandacht en didier ketst die aandacht af op zijn manier. Snappie?... bijv. hij komt in de klas en gaat met een chagrijnige kop zitten. De juf komt naar hem toe en vraagt wat er aan de hand is. Didier op zijn beurt: niks, ben chagrijnig, laat me met rust, rot op!
    Dit is negatieve aandacht vragen. Hij snapt niet hoe dat ie dat kan voorkomen.
    Hebben we al 3x uitgelegd dat ie ja en amen moet zeggen op school en gemak moet houden om problemen te voorkomen maar meneer (de pubertijd ook he) deinst hier als een stoomtrein tegenin. Oorzaak - gevolg! noemen we zoiets ook wel.
    Nee didier denkt dat als hij chagrijnig is dat wij dan met een boog om hem heen moeten lopen en hem maar met rust moeten laten net zolang totdat hij bijgetrokken is maar dat kan niet. En zeker op school niet!!!! Hij hoort gewoon zijn lessen te volgen hoe meneer zijn hoofd ook staat. Dat kan ie niet accepteren!
    Ach... we hebben nog minimaal 3 jaar te gaan met hem en dan zitten we er met de volgende weer in!
    hhahahaha

9. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Sorry Yo... lees nu net je laatste mailtje dat je al rijstebloem erin doet. en oja die andere zijn vanaf 6 maanden dus mag Max nog helemaal niet.
    Tja dan gewoon lekker aan de groente he meid!

10. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja ga het gewoon proberen! Mocht hij last van zijn darmen krijgen dan stop ik gewoon gelijk weer... Maar goed in 4 weken 180 gram aankomen is te weinig....

11. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik vind het ook al snel en vooral met aardappel er al door maarja het zal wel goed wezen en merk je dat zijn darmen er niet goed op reageren kan je altijd weer stoppen

Hier wouden ze Zoey al met 9 maanden aan de koemelk hebben nou mooi niet pas met 1 jaar gedaan en wat ik al dacht ze kan er niet eens tegen.
    Ik deed alles juist op mijn manier hahaha ook qua slaapmethodes deed ik het op mijn manier.
    En ik heb nog nooit te horen gekregen dat ze uit een gewone beker moest drinken.
    Doet ze nu soms wel als we echt samen ontbijten enz.
    Ik doe lekker de dingen hoe ik het wil als het maar in het belang van Zoey is en niet in eigen belang.

12. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja juist gewoon je eigen ding doen. Heb ik nu ook. Krijg van iedereen nu andere "tips" maar ga gewoon doen wat ik denk dat goed is voor mijn manneke. En reageert hij slecht op de groenten dan stop ik daar gewoon weer mee.

13. Mupkuh

Mupkuh VIP lid

10 okt 2007
    6.442
    0
    0
    Mama
    Brabant
    @ Ross, hier gaat het goed gelukkig :) zo even terug lezen wat jij geschreven hebt ;) ben het alweer vergeten ;)

@ yoyo, van mij ook nog even tips goed bedoeld he;) Vanisha was ook een slechte drinker en weigerde de fles. Ben met haar toen beginnen met rijstebloem via een lepeltje dus echt dikke pap om te oefenen. En de late voeding weer gaan geven. Ze sliep dan wel maar klokte flink wat naar binnen. Kleine van een vriendin van mij kwam ook niet goed aan. Die kreeg toen weer een strak schema om de 3 uur met minder voeding. Toen dat goed ging weet om de 4 uur.
    Hoop dat je er iets aan hebt. Of dat hij gewoon goed rrageerd op de groente. Al lijkt me dat wel vroeg voor de darmen. Maar het cv weet vast wel wat ze adviseren :) je vooral niet druk maken. En doen waar jij je goed bij voelt. Jij kent max het beste :D

14. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Yo... je moet ook zeker doen wat jij denkt dat goed is voor Max. Je bent zijn mama en niemand kent jouw kind beter dan jij zelf! Over de tips... t is niet kwaad bedoeld, wij denken met je mee.
    Maar jij zit ermee als Max nog niet tevreden is en niet wij. En idd cb zal heus wel weten wat ze zeggen tegen je!
    Hopelijk slaat t aan en komt max heerlijk aan. Heeft ie vanavond al zijn eerste groente gehad? Zo ja... hoe is dat gegaan?

15. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Yo, ieder kindje is anders! Ik las dat hij de worteltjes heerlijk vond! Fijn! Is ook goed om met worteltjes of peer te beginnen heb ik gehoord, licht verteerbaar ofzo. Ik vind dat ze tegenwoordig vaak zo krampachtig doen over voeding en alle regeltjes, kijk naar je kindje en volg je gevoel!

@ Dag, dikke knuffel meis! Ik hoop dat je gewoon een leuke tijd hebt en lekker geniet van je gezin en je kleine mooie mannetje!!!

16. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Miran, ohhhhhhhhhh puberteit lastig hoor!! Heel veel sterkte!

17. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Thanks deli!

18. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Deli... weet je wat nog t ergste is?... didier ken ik pas vanaf zijn 8e dus ik heb eigenlijk zijn opvoeding gemist. Ook chris heeft die opvoeding gemist en wat de moeder geschapen heeft krijg ik er niet meer uit natuurlijk. En nu in de puberteit wordt dit alleen maar meer bevestigd. Ik laat t express over aan chris want hij is de vader en ik ben toch "maar" de stiefmoeder. Hij hoeft niet naar mij te luisteren denkt ie. Snappie? Kijk... bij gyani is t strakjes makkelijker want die is van mezelf en die kan ik zo hard aan pakken als ik zelf wil. Maar dat is eigen vlees en bloed en door mijzelf helemaal opgevoed. En ik heb ze altijd de normen en waarden aangeleerd. Zo thuis valt daar weinig van te zien of te zeggen maar zo gauw ze op een ander zijn zie je dat in hun terug hoe ze opgevoed zijn.
    Ben daar heel blij om moet ik zeggen. Maar didier is gewoon opgevoed naar zijn handicap en zijn autisme. Dat vinden chris en ik onacceptabel en daar plukken wij nu dus de vruchten van.
    Dus dit is een nog ingewikkelder iets als gewoon puberteit. Komt wel goed hoor... nog minimaal 3 jaar en dan zijn wij met hem klaar (hopen wij).

Yo... las idd ook dat Max worteltjes had gehad. Had jij verse gemaakt of potje van 4 maandjes? Hoe reageerde hij in eerste instantie? Niet een vies gezichtje trekken? Vind dat altijd zo leuk he die eerste dingetjes die ze leren eten en dan de gezichtjes die ze erbij trekken.
    Ben heel benieuwd hoe t nu gaat met groente en de fles en of ie dan aankomt. Wanneer wil jij dan naar cb gaan om te kijken of t gelukt is qua gewicht betreft?

All... heb vanavond een lekker wii-avondje gehad met ebony en giuliano. Didier is naar de moeder en gyani heeft een slaapfeestje dus heb alleen de 3 jongste.
    Oow en gyani is uit t gips sinds vandaag! Maar mag nog 2 weken niet sporten.

19. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik had vers gekookt. Goed he haha. Hij vond ze heerlijk. At het goed van de lepel en sabbelde gelijk op wat er in zijn mond zat. Ben na zes hapjes gestopt en daarna zijn hele fles leeg! Was twee weken geleden dat hij die op die tijd leeg had....
    Vanavond koorts van de enting...38.8 dus een half zetpilleje gegeven. Heb hem net even getempt en zat hij op 36.4 hij is in diepe slaap en dan zakt de temp altijd maar ja normaal meet je dat niet....heb zijn dekentje maar weer over hem heen gelegd. Had hem onder een lakentje ivm de koorts. Eerste keer dat hij koorts heeft....zielig hoor....

20. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Goedemorgen...

Yo... fijn dat hij zo goed reageerd op iets nieuws. Hoop dat ie een makkelijke eter is. Hier zijn ze altijd aan t spitten in t eten. Deed ik vroeger zelf ook hoor! hahahha
    Maar goed... Max heeft dus heerlijk worteltjes gehad en verse ook nog! Dat doe jij goed hoor mama!!!!
    Ik vind t altijd zielig als kindjes iets hebben. En babytjes helemaal... kleine kindjes die nog niks kunnen zeggen enzo... dat vind ik echt zielig. Hoe is het nu met de kleine man?
    Heeft ie nog koorts??
    Wel erg prettig dat ie gisteren zijn fles weer gedronken heeft. Komt helemaal goed met jullie menneke! Blijf je eigen gevoel en instinct volgen he meid.
    Beterschap met de kleine Max!

All... denk dat t vandaag een rustige dag gaat worden. Misschien dat ik mijn ouders bel en vraag of dat ze met de fietsen hierheen komen zodat we naar gyani's nieuwe school kunnen fietsen en dan lekker naar t appeltje (speeltuin) kunnen gaan met de kids! Weet niet zo goed of mijn ouders daar zin in hebben want ze willen wel fietsen maar hoe hun planning is moet ik zo maar ff bellen.

Anders wordt t lekker een hangdagje thuis denk ik!

Deel Deze Pagina