Goedemorgen dames... Pooh... nog gefeliciteerd met je verjaardag. (sorry ben 2 dagen niet op internet geweest) Dan... op jouw vraag heb ik geen antwoord... heb geen ervaring met de spiraal sorry! En ja... als je kriebels hebt kan het ineens heel hard gaan. All... wij zijn zaterdag om kwart voor 9 vertrokken naar België. Mijn zus zou er om 10.00 uur zijn dus reden wij eerder weg ivm de caravan die we bij hadden. Komen wij daar om kwart over 10 aan bij de tankstation in de buurt dus ikke bellen naar mijn moeder. Ze zegt: ooow doe maar rustig aan want hier zit alles tegen dus we zijn nog niet aangereden. Ik zeg: oow en wij zijn er al bijna nog maar 2km. Dus mijn zus in paniek. Zij zou wel met de kinders mijn kant uit komen. Ikke mijn zus en moeder gerust gesteld en gezegd dat ze gewoon rustig aan moeten doen, wij gaan de buurt wel verkennen. Oke dat was goed. Komen ze toch pas om half 1 aan! Maar goed... het was de 1e vracht... de kinderen en alle "personeel", en de lampen. Dus het sjouwen kon beginnen. De oudste 6 kinderen pastte op de jongste 3. Dus wij hadden onze handen vrij. Nadat de 1e lading eruit was waren ze aan het overleggen of ze nog terug zouden rijden ja of nee maar uiteindelijk zijn ze met 4 man toch terug gegaan. Mijn vader (61 jaar) kreeg tot 2x toe een aanval en die hebben wij "kwaad" toe gesproken dat ie er moest gaan zitten en sjouwen aan mijn zus en haar man en aan chris en mij over moest laten. Eigenwijs dat ie dus was. Op een gegeven moment, nog geen minuut later, stond ie er alweer en zei "het gaat wel weer". Mijn zus zei: pap, ik heb een klusje voor je... die lamp doet het niet... kijk jij er eens naar. hahahaha en hij ging de lamp "maken". België heeft een andere aansluiting maar dat was een kwestie van stekker op zn kop erin steken. Maar mijn zus wou gewoon hebben dat mijn vader zijn gemak hield. hahaha en dat lukte. Dus nadat hun met zn vieren daarna nog de 2e en laatste vracht bij zich hadden en terug waren hebben we gegeten met zn alle. Al snel na het eten zijn mijn ouders en mijn zus haar schoonouders samen naar huis gegaan en ik met mn gezin zijn bij mijn zus blijven slapen. S'morgens om 08.00 uur deed mijn zwager heel stil maar wij waren al wakker met zn 6sen. Dus ikke doorgegeven en toen kwamen al de kinders naar beneden. Na het ontbijt zijn mijn zus en ik al de dozen uit aan het pakken gegaan en haar man en Chris boven de slaapkamermeubels in elkaar aan het zetten. Toen hun de kamers in elkaar hadden staan zijn mijn zus, mijn moeder en haar schoonmoeder en ik de klerenkasten in gaan ruimen. We hadden beneden van 1 ruimte een speelkamer gemaakt voor de 3 kleinste. Divano was lekker aan het spelen daar. Toen wij boven gingen werken is hij naar mijn nichtje en mijn oudste zoon gegaan en de 2ling van mijn zusje ook op die kamer. Komt mijn zoon met een slapend kind op de overloop. Dus ons Divano werd in de bedje van de 2ling gelegd. Om 16.00 uur gisteren naar huis gereden en s'avonds heerlijk gedoucht met Divano en toen heerlijk in huispak op de bank gezeten. Ik was kapot. Om half 11 zijn wij te bed gegaan en viel ik als een blok in slaap met divano tussen ons in want die had geen slaap natuurlijk. Chris moet dit ochtendje werken en dan heeft ie weer weekend. Maar mijn zus hoeft alleen nog maar haar huisje aan te kleden en dan zit ze erin. Haar kindertjes gaan vandaag daar voor het eerst naar school dus vanavond ga ik haar bellen hoe dat de kinders de school vonden. Mijn nichtje (12 jaar) zei gisteren tegen oma (mijn moeder): ik vind het saai hier. Toen vroeg de andere oma: ga je mee terug naar Helmond meid? Ja zei ze! Dus ik hoop dat die snel een goede leuke vriendin of meer krijgt zoals ze die in Helmond had dan komt dat wel goed met haar. Mijn oudste neefje was gisteren zo aan het klieren of dat die de omschakeling kan maken dat weet ik niet.... die zat ook op speciaal onderwijs. Het jongste neefje beseft nog weinig... die is pas 7 jaar. Dat komt wel goed met hem. En de 2 meisjes zijn nog maar 1,5 jaar oud dus die weten helemaal niet beters strakjes. Wij zaten daar gisteren in de achtertuin en hoe rustig dat dat daar is... HEERLIJK! Ik zei tegen chris gisteravond thuis... ooow als de kids op school zitten en jij bent werken wat zou ik er dan graag naar toe willen naar mijn zus. Dus denk dat ik daar wel meer kom dan toen ze in Helmond woonde. Ze heeft een tuin zo groot als 2 voetvalvelden. Als zij haar keuken uit moet poetsen is ze 2 dagen bezig hahahaha Die is 10 meter breed en 1,5 a 2 meter lang. Over heel de breedte is er aanrecht... keukenkastjes boven en onder... kookplaat/afzuigkap... 3 kastjes voor de vaatwasser/droger en wasmachine. en in de kleine stukje aanrecht zit 2 wasbakken en een kraan in/op. Chris zei net dat ze op het werk vroegen waarom wij niet gaan verhuizen naar België. Nou ik zou ala minuut gaan hoor. Ik zag dat huis gisteren en wou zo ruilen. Nee als we OOIT gaan verhuizen dan gaan we ook in België wonen maar dit roep ik al 7 jaar en het is er nog niet van gekomen dus... Mijn zus is pas een jaar actief aan het zoeken geweest naar een huis. Dus zij heeft mij niet op ideeën gebracht. Onze kans is er nog niet maar die komt vast wel een keer en anders maar niet... ik zit hier ook niet slecht hoor!!! Ik ga hier wat doen in huis... tok strakkies weer
miran, wat een avontuur! Fijn dat je zus nu een mooi huis heeft. En wie weet komt jullie tijd nog wel!! En je vader aanvallen? Wat heeft hij dan? Maar goed dat jullie hem een mooi klusje hebben gegeven. Pooh, nog van harte! En niet te veel googlen!! Word je gek van! @de rest....hoe is het daar?? Hier heerlijk weekend gehad en nu weer aan de bak.
Dag... wat mijn vader precies heeft is mijn zus en mij niet duidelijk. Hij had vorig jaar hele hoge bloeddruk maar is nooit oorzaak gevonden. Nu slikt ie medicijnen maar wij weten dus niet waarvoor. Hij kreeg het zaterdag zo zwaar dat ie zomaar weg zou vallen. Hij zweette en was draaiierig. Dus Chris had hem al toegsproken dat ie moest gaan zitten maar ons pap voelt zich dan niet prettig dat ie niet mee kan helpen. Kwam ie gistermorgen bij mijn zus en zei tegen mij: ik weet waarom ik niet goed werd gisteren! Ik was mijn medicijnen vergeten! Daar was ie zelf gistermorgen pas achtergekomen. Dus hij heeft ergens medicijnen voor maar weet begod niet waarvoor! Maar mijn vader kan niet tegen stress en drukte. En ja... onze tijd komt vast wel en anders lekker blijven zitten hoor. Juffie... gefeliciteerd he tante! Hoe heet de kleine meid... hoe licht en groot?... is alles goed gegaan met de bevalling? Hoe is het met je zus nu? Is dat die in België woont????
Miran, wat een verhaal. Fijn dat je zus haar plekje gevonden heeft. En wie weet gaan jullie ooit ook die kant op... Ryan gaat vandaag naar de PSZ. De oude is voor de vakantie dicht gegaan en nu vandaag dus voor het eerst naar een nieuwe, benieuwd wat hij er van vind...
De nieuwe PSZ is in een basisschool gevestigd. Jeetje dan breng ik hem naar zo'n grote school... was wel ff slikken hoor hihi Dan lijkt hij ineens nog zo veel groter op zo'n grote school. Het weg brengen ging super, hij gaf een kus en ging lekker spelen. Zitten nog een paar kindjes in de groep die ook bj de oude PSZ in zijn groep zaten dus dat is wel heel prettig. Leuke juffen. Toen ik hem ging halen kreeg ik een grote glimlach en een dikke kroel, hij had het super naar zijn zin gehad. Morgen wil hij weer, donderdag mag hij pas weer hihi Maar dat is wel een goed teken! En hij kan dan vast een beetje wennen aan een grote school... Weet nog niet of ik hem ook op deze school wil maar ga nu zeker meer info inwinnen over de school. Hoe hebben jullie de keuze gemaakt voor een basisschool? Tips zijn meer dan welkom! xxx
miran: ze heet Robin Elisabeth en alles is goed gegaan. Ze was 3390 gram. Mijn zusje vond de bevalling meevallen zei ze. Zo blij dat ze er nu is..Toch echt weer een wonder hoor. Dit zusje woont in Belgie inderdaad dus nog niet heen vandaag helaas. Waarschijnlijk woensdag als het van mijn zus kan.
Juffie... wat een leuke naam. Waar ergens woont je zusje? Mijne vlakbij Antwerpen... km of 20 er vandaan. Ken je het plaatsje Geel?...daar wonen ze 5 of 7 km vanaf. Pooh... ik kan niet echt tips geven want ik keek naar de school die het dichtst bij was. En tot nog toe ook hele leuke fijne scholen geweest en nog steeds. Ik kan je dus niet echt helpen... sorry!
juffie, van harte gefeliciteerd!! pooh, helaas geen tips voor school. Er is er hier maar 1 dus dat is makkelijk kiezen.
juffie, mooie naam! Jammer dat het zover is maar hopelijk kan je woensdag de kleine gaan bewonderen en lekker kroelen! x Meiden bedankt voor het meedenken. Hier veel basisscholen, ook een aantal dicht in de buurt. Een ervan is de basisschool waar mijn man en ik ook opgezeten hebben. Deze heeft tot nu toe onze voorkeur maar willen er eerst eens gaan kijken en info krijgen. Ook de school waar Ryan zn PSZ nu in zit willen we langs gaan voor wat info. Het grootste verschil wat we nu weten is dat onze oude basisschool een christelijke school is en die andere een openbare school. Die openbare school heeft 2 locaties. 1 waar groep 1 t/m 4 zit en de ander waar groep 1 t/m 3 zit en groep 5 t/m 8. (laatste locatie is naast de christelijke school) Lijkt me niet echt handig om dan toch tijdens de schoolperiode te wisselen van locatie.... De christelijke school zijn alle groepen op 1 locatie. Morgen maar even bellen voor een orientatie afspraak. En snel inschrijven want hij mag volgend jaar al.... Ongi lijkt voorbij dus we kunnen aan de klus hihi
juffie, mooie foto van je nichtje. Ik neem aan dat je haar vandaag dus hebt kunnen bezoeken. Pooh, yeahhh klussen maar...... @all, ik duik mijn bed in. Haan is vergaderen en ik heb barstende koppijn. Zo advil pakken en lekker slapen.
Goedemorgen meiden... Pooh... s6 met klussen meis! Go for it girl!!! Dag... hoe is het met je koppijn? Heb je een beetje kunnen slapen?? All... Ik lag gisteren lekker om 22.00 uur te bed maar helaas pas om 00.15 uur gaan slapen. Die laptop ook... ik moest nog ff spelletje spelen maar dat werd een latertje. Nou ja,... ik heb er mezelf mee. Half 7 loopt die wekker af en dan MOET ik er voor Gyani uit. Dus vanavond maar weer op tijd naar bed hahaha Zo... de laatste is haar eigen klaar aan het maken voor school en om half 9 loopt ze aan. De andere zijn al minimaal een halfuur weg! Gyani is om 07.00 uur al aangefietst. Die is al op school.
gisterenavond is mijn neefje Delsin geboren!! Vanmorgen me schoonzus en de kleine opgehaald uit het zkh. Straks met Ryan en me man op kraamvisite met een mand vol met cadeautjes. Ook voor z'n grote zus van 12, toch lastig als je niet zelf meer zo in de belangstelling staat... dus wat extras kan zij wel gebruiken!
Pooh... gefeliciteerd met je neefje Delsin. Wat een aparte naam zeg. Maar wel heel mooi die naam!!! Deli... zie je online meid. Hoe is het met je? Hoe gaat het met de kids?
Miran, wij moesten ook erg wennen aan de naam. Maar het is echt zo'n schatje en Ryan is helemaal weg van hem. Gisteren wou hij hem vasthouden en zei allemaal lieve dingen tegen de kleine. Hij ging zelfs voor hem zingen. Zo schattig! Toen oma de baby weer wou wou Ryan hem niet geven, hij moest nog even kroelen en wat vertellen hihi
Pooh... ik bedoelde niet dat ik moest wennen aan die naam maar ik hou van aparte namen. Ik vond hem juist meteen heel mooi toen ik hem zag staan. Lief hoor van Ryan... je weet iig hoe Ryan erover denkt als er een babytje bij jullie komt hahahaha mama krijgt dan geen kans meer he!
Miran, wij als familie moesten allemaal erg wennen aan de naam. Had hem nog nooit gehoord. Maar vind hem nu ook echt mooi! Ze wou graag een indianen naam net als haar dochter.
Fijne avond allemaal!! Drukke dag gehad en haan is naar een feestje. Had echt geen zin om mee te gaan dus hij is alleen gegaan. Ik ga nu lekker met wijn en chippies op de bank!! O ja, vandaag ook nog even Stan leren fietsen. Denk ik probeer het gewoon een keer maar hij fietste gewoon weg zonder na te denken hihi. Dus ik strijk wel met de eer dat ik hem heb leren fietsen maar eigenlijk heeft hij het allemaal zelf gedaan.