(klachten)na je eisprong deel 6 SKSB

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Juffie1984, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    Ryan had donderdag getrakteerd op psz, was echt super leuk!!
    In de middag naar de basisschool geweest. Ik vond het erg bijzonder om weer in mijn oude basisschool te zijn... Voelde gelijk weer vertrouwd. De juf was een apart type maar wel veel kennis en ik denk erg lief voor de kids. Het is een christelijke school en de juf vertelde dat er elke ochtend gebeden wordt in de klas. En dat ze later ook verschillende godsdienst leer krijgen. Dit zodat ze later zelf een bewuste keuze kunnen maken. Ik heb zelf op deze school gezeten maar dat bidden kan ik me niet zo herinneren wel de godsdienst in de bovenbouw. Ik denk dat het alleen maar goed is als ze daar ook een beetje van mee krijgen.
    Maar mijn man denkt daar dus anders over.... Hij vind dat als ze in de klas moeten bidden het aangeleerd en opgelegd wordt en dat het dan geen eigen keuze meer is.... Hij vind het wel belangrijk dat ze godsdienst krijgen zodat ze weten wat er voor verschillen zijn etc maar dat bidden dat ging te ver....
    Dus nu heb ik gebeld naar de school ernaast, een openbare school. Maar hier moeten zitten ze vanaf groep 5, van 1 tot 4 is het een andere locatie ook niet zo ver hier vandaan.
    Benieuwd naar hun verhaal en rondleiding door de school.
    Maar eigenlijk baal ik best van Haan zijn reactie op de ander school. Voor mij voelde het daar als thuiskomen en vertrouwd. Misschien ben ik ook wel bevooroordeeld. maar ik heb er op school gezeten en met mij is het toch ook goed gekomen denk ik dan haha

Het is een beslissing die we samen moeten maken en allebei achter moeten staan maar ik baal misschien ook extra omdat ik degene zal zijn die het meeste met school te maken heeft.

2. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    bidden hoeft toch niet perse als je zoontje niet wilt bidden kan je hem thuis leren dat hij dan gewoon stil moet zijn omdat andere wel graag willen bidden.
    En wilt hij wel mee bidden is het toch ook prima.
    Je kan er dus thuis mee omgaan hoe je wilt

Mijn schoonouders bidden ook voor het eten en onze dochter komt daar 1 keer per week nu beseft ze het nog niet maar later kan ik haar gewoon uitleggen dat als ze niet wilt bidden ze gewoon stil moet zijn omdat opa en oma dat wel willen.

Dus je zoontje heeft dan wel de keuze of meebidden of gewoon even stil zijn.
    Dit kan je dan ook zo met de juffen en meesters afspreken lijkt mij.

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Pooh: ik werk ook op een christelijke school en inderdaad ik bid aan het begin van de dag. Ik verwacht dat de kinderen dan stil zijn maar meebidden is natuurlijk niet verplicht;) Bij kleuters is het trouwens vaak een gedichtje of liedje.
    Verder hebben wij op school ook een paasviering en kerstviering. Dan zingen we liedjes, vertellen de bijbehorende bijbelverhalen en is er ook een gebed.
    In mijn klas zijn er ook veel kinderen die thuis niet bidden maakt allemaal niets uit, als er maar respect voor is.
    Wij zijn zelf wel christelijk dus wij bidden wel voor het eten. Nathan zegt zelf het gebedje en Matthijs alleen amen:D

4. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Bidden, die gebedjes bij de kleintjes zijn idd spelenderwijs. Ik ben zelf ook wel van het bidden maar niet hardop. Mijn haan is er ook niet zo van maar toch houden we wel vast aan een paar gewoontes. Zo heb ik een kruisbeeldje hangen boven de achterdeur. We lezen regelmatig een stukje uit de kinderbijbel voor het slapengaan en steken altijd een kaarsje aan bij de stolp van maria als er wat speciaals gaande is. Ik en de kindjes hebben onze eigen rozenkrans. De kindjes krijgen dus nu alleen maar wat van mijn "gewoontes" mee en ze mogen zelf kiezen wat ze daar later mee doen. Nu zijn ze nog te klein om er zelf over te beslissen. Denk ook dat ze nog helemaal geen benul hebben van wat er gebeden wordt. Maar als je haan er geen goed gevoel bij heeft is dat wel jammer maar ieder zijn ding... Je zult het inderdaad samen moeten beslissen.

@all, morgen toch naar dolfinarium! Hoop maar dat we beetje bijtijds kunnen gaan want haan is nu naar een feestje. Als dat maar goed gaat ;). Hij zou niet zo veel drinken en op tijd naar huis komen. Dus ben benieuwd, hihi.

5. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Goedemorgen,

Bidden in combinatie met school... mijn kinderen zitten op een katholieke school. Toen ik nog in Helmond woonde koos ik ook voor een katholieke school en die was heel anders dan op een dorp maar dat wist ik niet. Dus voor mij maakte de school niet veel uit toen ik hier naar dorp verhuisde. Achteraf gezien misschien niet slim geweest. Hier doen ze niet bidden maar wel paasvieringen en kathechese. Ik persoonlijk heb niks met de kerk. Maar maak vaak zat praatjes met mensen die heel gereformeerd zijn. Voor mij is er geen verschil als alleen de kerk. Ieder zijn eigen ding vind ik maar. Nou zijn mijn kinders ook geen kerkmensen. Ze willen de communnie niet eens doen en ik vind dat best. Dat is eigen keuze van de kinders. Als ik eerlijk ben zou ik ook niet voor een school kiezen die bid. Maar als jij (pooh) Ryan hier mee op wil laten groeien met wel een godsdienst tja dan zou ik voor die school gaan. Hij kan idd gewoon stil zijn tijdens het bidden. Dat is tenminste wel respect opbrengen voor diegene die er wel voor beslissen om te bidden. Zo had ik dat met mijn kraamhulp, zij was gereformeerd. Ze ging ook met eten niet bij ons zitten maar in de voorkamer en dan eerst bidden (tussen de middag met het brood eten). Op een gegeven moment vroeg ik aan haar of dat ze bij ons wou zitten dat was wel zo gezellig. Toen zei ze dat ze bidde. Ik zeg maakt dat wat uit? Dus toen zij ging bidde wachtte ik netjes totdat ze klaar was en was stil en daarna zaten we samen te eten.
    Ze was een hele leuke meid!

All... heb gisteren verjaardag gehad van Didier. We hadden een compleet internet-cafe hier binnen. 2 achter de xbox. 2 achter de laptop (die 1 van de jongens zelf meegebracht hadden) en didier zelf zat achter zijn pa de computer. Maar goed... ondertussen wel ouwehoeren met zn alle. Over de spellen natuurlijk. Ze hadden gegourmet met zn 5en. Daarna kwam de chips en nootjes op tafel. Overal stonden flesjes alcoholvrij bier. Daarna hadden ze didier's mooie taart aangebroken maar die was zo machtig dat ze er niet veel van op hebben. Geeft niks, kan papa vandaag ook even genieten van de taart en mijn ouders komen zo de kinderen naar huis brengen dus die kunnen ook mee eten van de taart. Zal opa vast en zeker niet erg vinden.
    Ik heb foto van de taart zal hem zo ff hier plaatsen!
    Ach... om 00.00 uur ging iedereen weg en om 01.00 uur gingen chris en ik naar bed. Didier is om half 1 naar boven gegaan. Om 01.00 uur begon divano te simmen. Na 3x speen te hebben terug gegeven en inmiddels halfuur verder hem toch maar bij ons in bed genomen. Daar begon ie ook te huilen dus mama maar naar beneden gegaan met hem. Ook daar was het niet goed en simde hij er vrolijk op verder. Uiteindelijk, na 2 uur naar babytv te hebben gekeken (mama dus), lag divano eindelijk in diepe rust en heb ik hem om half 4 in bed gelegd. Chris zn wekker liep om half 5 af, die moest werken vandaag. En ik werd om kwart voor 10 uit mijn eigen wakker. Divano pas om 10.00 uur! Nouja... die heeft ook niet veel geslapen hoor vannacht. Ging uiteindelijk om 23.00 uur pas te bed maar heeft van 01.00 tot half 4 wel zo onrustig geslapen. Kind had de hele tijd jeuk... aan zijn handjes en gezichtje en ook aan zijn beentjes. Morgen maar ff langs de ha gaan. Zo zielig!!! Misschien exzeem????! Hij heeft op zijn rug allemaal hele kleine bultjes. Lijkt wel uitslag ergens van. Daarbij komt ook nog dat ie al 2 dagen uit zijn ritme is doordat we druk weekend gehad hebben. Vanavond en vannacht zal het wel beter gaan denk ik.

Nou... ga ff foto hier uploaden en neer zetten.

6. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Dag... gefeliciteerd met je 12 jarig jubileum meis! Hopelijk een leuke dag gehad in dolfinarium!!!!

7. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Goedemorgen...

Nou dames... de beloofde foto van didier's 16e verjaardag;) :

foto's miranda camera 16-09-2012 034.jpg

Wat vinden jullie ervan?????
    Deze taart heeft een mama van 1 van ons Ebony's klasgenootjes gemaakt voor me!

Ik vond hem super en didier kreeg er rode oortjes en wangen van!

8. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    Miran, taart is echt mooi gemaakt! Fijn dat het een geslaagd feest was.

Dag, hoe was het dolfinarium? Nog gefeliciteerd met jullie jubileum! x

Vandaag Ryan weer naar psz geweest, deze is in de openbare basisschool waar we volgende week woensdag een rondleiding en gesprek hebben. Me moeder was mee zodat ze weet warr het is en de juffen haar kennen als zij Ryan een keer moet halen of brengen naar psz. Het eerste wat me moeder zei over de school was dat het zo rommel was... En eigenlijk is dat daar ook zo, heel chaotische op die school, overal staan spullen en de klassen zijn open...
    Haan vond behalve het bidden ook dat het op die school zo'n rommel was. (mij is dat niet opgevallen). Benieuwd wat haan volgende week van deze school zegt want hier is het echt een rommel... Misschien denkt ie dan ook wel anders over die andere school.
    Bedankt voor de reacties meiden, heb er veel aan! idd als ze gaan bidden hoeft hij natuurlijk niet mee te doen, als hij maar stil is en dat is ook iets wat ik hem bij wil brengen. Respect voor een ander, iedereen heeft zijn eigen idee over het geloof en het belangrijkste is dat je elkaar daar in in zn waarde laat! Dit is ook iets wat ik haan kan proberen uitteleggen.
    Ik heb zelf op die school gezeten en in ons gezin werd er ook gebeden en uit de bijbel gelezen. Ook gingen wij elke zondag naar de kerk. Nu doe ik daar niets meer mee maar weet wel hoe het is en respecteer ieders geloof. Dus haan zou mij als voorbeeld moeten zien van hoe het ook kan, toch?

ff wat anders, ik was 1 sept voor het eerst ongi, uitgaande van cyclus van 28 dagen moet ik eind deze maand ongi worden en zou me eisprong geweest moeten zijn. Vandaag ben ik wat misselijk, zeurderig gevoel onderin mijn buik en mijn liezen... iets wat gevoelige borsten.... achteraf gezien hebben we flink geklust rond mijn eisprong.... probeer me voor de geest te halen hoe ik me voelde toen ik net zwanger was van ryan, wat toen mijn klachten waren na de eisprong... weet het niet zo goed meer behalve van dat zeurderige gevoel in me liezen...

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    pooh: spannend joh.. Weet eigenlijk ook niet zo goed hoe ik me voelde toen ik zwanger bleek te zijn. Volgens mij nog geen kwaaltjes ofzo. Testte altijd veel te vroeg dus wist al van te voren of ik ongesteld ging worden of niet;)

Miranda: haha die taart. Wel knap gemaakt zeg!

Vanavond informatieavond op school. Ben nu al moe dus dat gaat wat worden:(..Gelukkig om half 9 weer klaar;)

Fijne avond meiden!

xxx

10. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    Spannend Pooh....maar maak je nog niet gek meis.... Zou fijn zijn gelijk raak maar je lichaam kan je ook goed voor de gek houden.

Ons Max is de boel af aan het breken boven....heeft door hoe hij moet gaan staan... Lekker makkelijk voor mama... Ook weer een aantal tanden. Een hoektand boven is zo goed als door en de twee snijtanden boven zitten ook goed te vervelen....hebben dus een heel gezellig kindje in huis...

11. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    Meiden, ik maak me ook niet gek en verwacht ook nog niks maar voel me gewoon anders als anders. Kan heel goed komen dat me lijf nu anders reageert en voelt nu me spiraal eruit is. Daar ga ik nu ook gewoon maar vanuit maar ergens in mij..... weet het eigenlijk niet goed, weet idd nog goed hoe je lijf je in de maling kan nemen... We wachten af en zien wel.

12. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Pooh... toen ik zwanger raakte van divano had ik koud en warm... keelpijn... voelde me een iig goed beroerd (net alsof ik griep had of kreeg). Dat was net na de eisprong en nog voordat ik ongi werd. Maar ook dat is bij iedereen anders meis. Bij die andere 3 weet ik t eigenlijk niet goed. Kan me herinneren dat ik bij Giuliano heb geroepen dat ik dacht dat ik zwanger was van een 2ling... maar of dat al voor de test was of pas erna dat kan ik me niet meer herinneren (is ook al 10 jaar geleden).

All... heb gisteren eindelijk een goed gesprek gehad over Ebony met iemand van kinderpsychiatrie of kinderpsycholoog. Voelde goed dat gesprek. Ebony krijgt nu 3 onderzoeken: 1 in gedrag... 1 in sociaal en 1 in luisteren. En 8 november krijgen wij de uitslag van de onderzoeken. Ebony's gedrag is niet meer te harden hier in huis. Haar wil is wet denkt ze en zij is middelpunt van de belangstelling. Kennen jullie t spreekwoordelijk gezegde: ikke ikke ikke en de rest kan stikke?? Nou zo denkt Ebony.
    Luisteren is een probleem zowel het aan haar laars lappen van op tijd thuis zijn of niet met die kinderen spelen... MAAR ook het luisteren dat t bij haar niet aankomt wat ik vraag. Bijv: Ebony wil jij boven in Divano's kast een rompertje met lange mouwen pakken? Dan is ze boven en vraagt ze door de babyfoon: wat moet ik doen?
    Of Chris verteld kort maar duidelijk wat ze moet doen en ze kan het gewoon niet herhalen. Het is vermoeiend. Ik vind het een dagtaak. Het is ook niet leuk meer... sfeer is gewoon weg.
    Gisteren had ik dus dat gesprek, ben daar heel de ochtend zoet mee geweest. Toen kwam Didier ook nog eens thuis dat hij ruzie op school had met de leerkracht en dat ie dus ff rust wou hebben (zonder te vertellen wat er aan de hand is want meneer wou er niet over praten). Toen zaten we aan tafel en knoeide Divano (en papa hielp divano) met macaroni en die saus zat op zijn NIEUWE shirt. DUs ik boos want die saus krijg je er niet eens meer uit. Nou dit alles escaleerde in een flinke woordenwisseling dat Chris naar me riep: als ik jouw was zou ik mijn jas aan trekken en een rondje gaan lopen anders gaat het niet goed komen. Uiteindelijk heb ik idd jas aangedaan... divano in de buggy en hup, naar voetbalveld gelopen. Na halfuur/3 kwartier kwam ik terug en vroeg aan hem of hij rustig was. Hij zei: ikke wel!! Maar jij? Denk jij miranda dat ik dat niet zie dat het jouw allemaal teveel is? Maar dan moet je niet zo een heel huishouden in het harnas gaan jagen! Daarom zei ik dat je weg moest gaan.
    Nou toen hebben we samen thee en koffie gedronken en ben ik gaan douchen met de kleine man. Om kwart over 10 lag ik in bed en sliep als een os. Ben nu al weer de hele dag met Ebony in de weer. Het laat me niet los! Ik wordt gek hiervan... de dag van 8 november kan niet snel genoeg komen. Ik wil haar geen stempel geven maar wil wel weten wat het is!

13. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    jeetje Miran, wat een toestand. Ben benieuwd wat er uit de testen komt en hopelijk kun je daarna er flink mee aan de slag. Wat goed dat je toch ff naar buiten bent gegaan om te luchten, anders betrekt het het hele gezin en blijf je in de negatieve cirkel. Sterkte meid!! x

Ryan heeft al een paar maal flinke uitslag gehad op zijn rug en borstkast. Eerder al mee naar de huisarts geweest en zalf gehad hij zei dat het eczeem was. Nu is het dit weekend weer terug en erger dan ooit. ook wat verhoging, 37.9 Ook is hij wat hangerig en veel moe/bankhangen... 's nachts veel jeuk. Vanmorgen naar de huisarts geweest en die schrok van de ernst van zijn uitslag. Moesten gelijk door om bloed te laten prikken. Hij denkt aan een virale uitslag maar vind het toch allemaal erg vreemd. Zou over een week over moeten zijn als dat het is. Ik zag enorm op tegen het prikken maar Ryan heeft het super goed gedaan, niet gehuild en hij bleef heel stil zitten. Daarna mocht hij een cadeautje uitzoeken in de speelgoed winkel, 2 knuffel slangen zijn het geworden haha.
    Morgen kan ik bellen voor een aantal uitslagen zoals ontstekingswaarde en over een week zijn de andere uitslagen bekend. oa op pfeifer geprikt en andere virale ziektes....
    Best een beetje spannend dus.
    Zaterdag had haan ineens pijn op zijn borst met een tintelende arm... toch maar even de HAP gebeld en hij moest gelijk door naar de SEH. aldaar bloedgeprikt, was goed. Hartfilmpje gemaakt, hier waren wel wat afwijkingen op te zien die ze verder willen onderzoeken. Binnenkort moet hij voor een echo van zijn hart en een fietsproef. over 6 weken terug naar de cardioloog voor een hartfilmpje en de uitslagen van de test... pfff
    Ook me vader weer veel klachten van pijn op z'n borst. Hij heeft al veel stents dus dat gaat niet meer lukken. Eind oktober moet hij terug komen en dan gaan ze kijken wat ze nu verder moeten. Maar de cardioloog had gezegd dat het wel een bypass zal worden pfff
    Ook dat is weer erg spannend voor mijn ouders en ons....
    Fijn zo'n vakantie.... Nog 2 weken te gaan.

Wat leuker nieuws is dat we weer bezig zijn met een duikcursus. Hebben het weekend weer 2 duiken gemaakt en morgen gaan we een nachtduik maken, spannend!! Maar wel erg leuk zo'n hobby met z'n tweetjes. Onderwater even lekker ontspannen hihi

14. yojo66

yojo66 VIP lid

27 okt 2007
    8.608
    0
    0
    Pedagogisch Medewerkster Kinderopvang
    Noord-Brabant
    pffff pooh wat een gedoe allemaal...

15. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    miranda: pff wat heftig zo thuis. heb nu flink wat kinderen in de klas met gedragsproblemen en ben echt elke dag kapot. Moet als ouders hhelemaal super heftig zijn. Kan me voorstellen dat je de dagen aftelt naar 8 november. Maak nu met een kind in mijn klas mee dat de wachtijden in jeugdhulpverlening echt wel lang zijn, zo naar voor ouders (en in mijn geval ook de juf;))

Pooh: he jakkie zeg wat een spannende dingen allemaal zeg. Hopenlijk is Ryan snel van de uitslag af en valt het bij je haan en vader allemaal mee! Wat een stoere hobby trouwens duiken. Lijkt me zelf trouwens doodeng:)

Pff ben echt zo moe elke dag na het werken. VInd het werk op dit moment echt neit leuk meer. Een paar kinderen in mijn klas met zulk heftig gedrag dat ik aan alle leuke lieve kinderen bijna niet toe kom en dat voelt als juf gewoon echt neit goed:( Donderdag maar weer een gesprek met inter begeleider.
    Zo nog even wat voorbereiden en dan lekker bankhangen.

xxx

16. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    juffie, duiken is echt super leuk. Als je weet waar je mee bezig bent is het heerlijk ontspannend onder water.

Jeetje meid, kan me voorstellen dat je niet zo'n leuke dag gehad hebt. Vervelend als de 'vervelende' kinderen alle aandacht opeisen en je geen tijd kunt steken in de andere kids. Hoop dat je gesprek donderdag goed verloopt en je er iets mee kan! x

Avondje met vriendinnen gehad, lekker bijgekletst. Was gezellig maar ga nu echt me bed opzoeken... eigenlijk al weer veel te laat. Morgen moeten we eigenlijk naar peuterzwemmen maar nu met Ryan z'n uitslag slaan we deze week ff over...

17. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Jeej... ik verschiet eigenlijk van jouw verhaal over Ryan. Divano heeft ook allemaal kleine bultjes/puistjes (maar dan zonder kopje) op zijn lichaam zitten.... zijn handjes/zijn voetjes/zijn ruggetje/zijn buikje en zijn bovenbeentjes. Ook hier zegt de dokter: exceem door te droge huid!
    Jouw verhaal is dus heel herkenbaar. Ben geen dokter dus weet niet wat het is... gisteren lekker in oliebadje geweest met Divano. Daarna heerlijk zijn huidje helemaal ingevet! Maar vannacht lag het kind ruim 2 uur wakker en niks als krassen in zijn handjes en voetjes. Zo zielig... ook voor mij want ik sliep dus bijna niet;).
    Daarna heb ik toch maar een paracetamol gezet bij hem in de hoop dat ie zou kunnen slapen. En ja hoor... hij is in slaap gevallen (in ons bed:) want zijn eigen bedje wilde die niet eens) en vanmorgen om half 7 heb ik hem overgelegd in eigen bedje waar hij nu nog prinsheerlijk slaapt.
    Dus ja... ik ben benieuwd samen met jouw wat de uitslagen zijn bij Ryan's bloed! Gewoon te zielig om die kindjes zo te zien!!!! Beterschap met de kleine man!

Duiken... nou nee, heb ik wel gedaan gehad maar doordat ik geen water in mijn oren kan verdragen ga ik ook echt niet meer zwemmen laat staan duiken!!!
    Maar wel fijn om samen een hobby te hebben! Geniet ervan samen. En uhhh.... waar gaan jullie nachtduiken???
    Veel plezier vannacht. :D;)

18. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Pooh... veel sterkte met je vader en je man! Hopelijk valt het allemaal wel mee. Dikke knuffel meis. Ook voor jouw een achtbaan aan emoties dus.
    Sterkte meid!

19. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Ik ben heel de dag meer met Ebony bezig dan met iets anders. En het klinkt allemaal negatief wat ik zeg maar ze is echt niet leuk meer. Soms he (en schaam me daar echt voor) ben ik echt blij als ze even weg is. Al is het maar een weekendje naar opa en oma. Maar dan kan ik bijtanken. S'avonds om 22.00 uur (en vaak eerder) lig ik te knikkebollen op de bank. Zo moe ben ik dan! Daarbij komt nu ook de rusteloze nachten met Divano. Die is zo rusteloos sinds vrijdag. Dat maakt het niet beter op. Dus ja... als dan een ander thuis komt met het feit dat ie ruzie heeft met een leerkracht en tegen de leerkracht zegt dat die maar de pest kan krijgen... tja dan heb ik het helemaal!!! Ik zou willen dat ik weet wat het is met Ebony dan kan ik me er misschien bij neerleggen of idd actie ondernemen en haar helpen in wat voor zin dan ook! Dan hoop ik dat de sfeer hier wat beter terug komt! Ook zie ik nu alles!!
    Ik loop al tegen Ebony aan.
    Didier is heerlijk opstandig in zijn pubergedrag!

Gisteren was alles en iedereen opstandig hier in huis. De kinderen waren stuk voor stuk "poppie TEGEN".
    Chris en ik moesten eigenlijk wel lachen tegen elkaar en zeiden samen: wat voor huishouden hebben wij eigenlijk!
    Ebony die zo boos is de hele dag. Didier die een klacht in wou dienen tegen busvervoer. Gyani had ruzie op de voetbaltraining en is zomaar naar huis gelopen. Giuliano die Ebony uit aan het dagen was al heel de dag en die zat dus voor straf op de kamer.
    Het ging gisteren echt heel lekker hier!!! En soms moest je gewoon lachen om hoe de kids dan reageren enzo.

Het is vermoeiend en zeker ook als juffrouw. Je hebt toch een 20tal kinderen in de klas zitten en als daar 5 van het gedrag van Ebony hebben?... ja kan me voorstellen dat je dan kei kapot bent s'avonds. En idd... t is niet alleen voor ouder moeilijk maar ook voor de leerkracht. Praat jij er wel eens over met de ouders? Tussendoor bedoel ik dan? Of stuur je ze een mailtje of zo?
    Bij ons vertelde ik maandagmiddag op school dat Ebony zo slecht luistert en dan heb ik het niet over de regels niet na komen maar over het niet aankomen van de informatie. Toen zei de juffrouw: ja dat hebben wij hier ook in de klas. Ik dacht bij mezelf: had je dat niet eerder kunnen overleggen met me.
    Het contact tussen ouders en leerkrachten is hier niet echt wat je noemt goed.
    Is dat bij jullie wel beter?
    Jij veel sterkte met je kinders en ik hoop eigenlijk ook dat jij nog leuke dingen met de kids kan doen!

20. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Juffie kan het echt voorstellen op het moment hebben wij op het KDV ook kinderen die wat ander gedrag vertonen dan de rest en het is zeker vermoeiend en ook oneerlijk tegenover de kinderen die geen aandacht opeisen en wel gewoon meedoen.
    Ik heb dus ook momenten dat ik het even niet leuk meer vind hoor.
    Helaas is het bij ons elk jaar wel raak werk ook in een probleem wijk en ouders zien het niet willen het niet zien of hebben geen structuur en regelmaar in hun leven.

Gisteren gehoord dat mijn kleine meid het voortouw neemt met zingen :) Zo leuk ze zeiden ook dat ze kon merken dat ze dat thuis veel deed :D
    Ben wel blij dat zingt op het kdv omdat ze thuis praat en daar dus bijna niet.
    Kunnen ze iig horen dat ze kan praten en kunnen ze ook een beetje raden hoe haar taal gebruik is.
    Alleen ze zoekt steeds ruzie als ze iets wilt hebben of dr zin niet krijgt (helaas heeft ze dat pittige van mij).

Deel Deze Pagina