Herkennen jullie mijn "probleem"??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nikske89, 29 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Even een kort verhaaltje met een vraag...

Zondag 26-04 had ik twee knal positieve ovulatietesten (sensitest) wij dus 's avonds flink aan de klus, nu heb ik maandag 27-04 ook duidelijk mijn eisprong gevoeld, maar ik blijf sinds maandag pijn in mijn onderbuik houden. Een soort ongesteldheidpijn, krampen met zo nu en dan een steek tussendoor :( Ik herken dit totaal niet.
    Mijn vriend denkt dat dit voortekenen zijn van een zwangerschap, maar dat durf ik niet echt te geloven, ookal hoop ik met heel mijn hart op een klein beebje :baby: maar dit merk je toch pas na de innesteling?! Of hebben jullie andere ervaringen, en herkennen dit?!?! Jullie hulp zou fijn zijn [-o<

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    om nu al tekenen van een zwangerschap te hebben vind ik nog al vroeg.. je ei is pas 2 dagen geleden gesprongen. Ook voor een innesteling zou dit aan de heel vroege kant zijn. Je hoort vaak dat vrouwen na de eisprong krampen houden..

3. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Klopt limmeke, voor innesteling is het ook veel te vroeg dat wist ik. Maar vroeg me dus af of je voor de innesteling ook al bepaalde klachten kunt hebben? Heb de vorige cyclussen geen last gehad van mijn eisprong of van krampen.

4. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Helaas weten we dit dus allemaal achteraf pas ;)
    Ik herken het wel, ik had gister hele nare steken op de plek waar ik normaal mijn eisprong voel. Vandaag heb ik last van krampjes en veel lucht in mijn buik. Maar ik zal over een week pas weten of de krampen komen van een eventuele innestelling. Ik hou me altijd voor dat symptomen iedere maand liegen, dan komt de klap niet zo hard aan als je toch ongesteld wordt. Helaas lijken symptomen voor de zwangerschap en ongesteldheid erg op elkaar.

5. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Ik heb een paar dagen na de eisprong (ongeveer 3 dagen) een erg drukkend gevoel gevoeld op mijn onderbuik. Dit heeft een paar dagen aangehouden.. En ik bleek wel zwanger te zijn aan het einde van de cyclus! Dus ik duim voor je dat he tbij jou ook raak is!

6. Pietske

Pietske Lid

27 apr 2009
    52
    0
    0
    Groningen
    Voor mijn idee ben ik alleen maar bezig met het voelen wat er in mijn lichaam gebeurt. Zaterdag moet ik ongesteld worden, maar wat ik op dit moment in mijn buik voel heb ik nog nooit gevoeld. Althans dat denk ik.... Elke keer steken links onderin mijn buik. Of zijn het nu de darmen die net als altijd voor de ongesteldheid zo druk bezig zijn??? Gek word ik ervan. Afgelopen maandag naar de huisarts geweest omdat we nu een jaar bezig zijn met zwanger worden. Ik zal zaterdag moeten beginnen met temperaturen.. Het zal toch niet zo zijn dat ik toch zwanger ben??? Ik durf er niet al te veel op te hopen, maar ik word er gek van om zo obsessief bezig te zijn met mijn lichaam. Kan toch ook niet goed zijn? Voor hetzelfde geldt voel je helemal niks en ben je alsnog zwanger... Het zegt ook allemaal niks. Was er maar een seintje die je kreeg om te weten dat je zwanger bent voordat je weer teleurgesteld van het toilet af komt en weer van voor af aan moet beginnen.

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben het afgelopen jaar nogal vaak zwanger geweest :( en herken het 'ik ben zwanger-gevoel' inmiddels erg goed. Tot nu toe krijg ik pas echt symptomen ongeveer vanaf 6 dagen na mijn eisprong (weet dan ook altijd al zeker dat ik zwnager ben), maar daarvoor is het ook al anders. Het is een soort gevoel van berusting. Dit klinkt ontzettend vaag, maar het valt me elke weer op dat ik na mijn eisprong of dat gevoel heb of gewoon niks voel en tot nu toe klopt het ook nog. Ook heb ik na mijn eisprong al af en toe een steekje en normaal niet.
    Ik hoop voor je dat je zwanger bent en dat steekjes in jouw geval ook goed nieuws betekenen!

8. Pietske

Pietske Lid

27 apr 2009
    52
    0
    0
    Groningen
    Dus het kan toch dat je bepaalde gevoelens al kan krijgen voordat je zeker weet dat je zwanger bent of niet? Ook dat zal natuurlijk per persoon verschillen, maar geeft mij weer hoop. Aan de andere kant moet ik ervoor zorgen dat ik er ook niet in door sla. We zullen het wel zien... Afwachten!! Gevoel kan je nu eenmaal lastig uitschakelen! Maar dit soort steekjes zijn voor mij nieuw! Erg vervelend dat je "het" gevoel al vaak hebt gehad, maar blijkbaar niet is goed gegaan! Tenminste, dat maak ik op uit je verhaal. Heel veel sterkte!

9. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey Trees,

Vervelend dat je weet hoe het voelt om zwanger te zijn maar dat het dan toch mis gaat.
    Ik heb sinds de eisprong echt zo'n raar gevoel van steken + krampen en sinds vandaag zelfs iet wat misselijk. En ik had nog zo het idee dat het deze maand niet zou lukken, maar nu begin ik toch te twijfellen.

Omdat ik zelf doktersassistente ben heb ik net al vanalles op mezelf losgelaten, ik dacht misschien een blaasontsteking of een ijzertekort waardoor je niet helemaal lekker bent, maar dit was het niet.

Dus ik zal toch moeten afwachten en over 13 dagen testen. In ieder geval bedankt voor je reactie en héééél veel succes met zwanger worden, ik duim voor je!

10. Trees

Trees Niet meer actief

Ik lees vaak dat je het dan nog helemaal niet kan voelen, maar toch heb ik het inderdaad al 6x meegemaakt dat ik het wel vroeg voelde en alle keren inderdaad op mijn nod een positieve test (alle zwangerschappen zijn voor de 11 weken misgegaan vandaar dat ik zo vaak zwanger in één jaar kan zijn). Ik geloof niet dat het toeval kan zijn dat ik het elke keer weer voelde. Lijkt me te toevallig.

Het is inderdaad erg moeilijk om niet door te slaan met alles wat je voelt. Pietske jij kan al bijna testen toch?

En Nilske succes met wachten. Bedankt voor het duimen. Ik duim alvast terug voor jou en hopelijk snel een positieve test [-o<

11. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hoi meiden,

Hier nog 1 die met een groot vraagteken zit.
    Dinsdag 21 april was mijn vermoedelijke eisprong (heb t niet gevoeld, maar volgens berekeningen). Drie dagen later 24 april werd ik erg moe, chagie en had eigenlijk sinds mijn ei 'vlinders' in mijn buik. Althans zo voelde het.
    Vandaag, zo'n 8 dagen na mijn ei had ik een minuut of drie ongi gevoel. Dit heeft zich vandaag niet nog een x voorgedaan. Zou dit met een innesteling te maken kunnen hebben? Oja, ben nog steeds moe! En af en toe misselijk (alsof je erg veel honger hebt) en ik stond gister op de weegschaal ineens drie kilo erbij :( En ik eet niet anders :( Wat kan een lichaam vreemd in elkaar zitten :p

Liefs Ingrid

12. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    Het blijft lastig al die verschijnselen. Is het nou wel, is het nou niet. Wij zitten nu in ronde 9. Ik dacht eerst mij ei niet te voelen, maar 3 dagen na mijn ei last te krijgen. Met tempen werd bevestigd dat ik een LF heb van 11 dagen, dus wat ik altijd voelde was gewoon mijn eisprong. Het kan bij jou (nikske) ook zijn dat je bv de afgelopen maanden geen eisprong gehad hebt, en deze nu wel voelt. Bij mij duurt dit ook altijd een paar dagen. Ik weet niet of je bv onlangs met de pil gestopt bent?
    Het is toch elke maand weer elk pijntje analiseren en dan hopen, en afwachten.
    Dat laatste is eignelijk het enige wat echt helpt, al lost het voor nu nix op :)
    Wie weet....we wait....

13. Pietske

Pietske Lid

27 apr 2009
    52
    0
    0
    Groningen
    Trees schreef: Het is inderdaad erg moeilijk om niet door te slaan met alles wat je voelt. Pietske jij kan al bijna testen toch?

@ Trees: Helaas, ik ben eerder ongi geworden dan de bedoeling was..... Donderdag was het in 1 keer zover... Baal er van, want zo valt het niet zo makkelijk te plannen wat nu de vruchtbaarste dagen zijn.. Beetje gokken dus en nu maar hopen dat we goed gokken. Gisteren dus ook begonnen met temperaturen. Hoop dat ik daar wat wijzer uit zal worden. Het onderzoek van mijn vriend is inmiddels ook gestart. Vind het allemaal doodeng en ben zo bang dat er iets mis is. Je wilt het ook graag weten als er iets mis is, maar toch steek je ook een beetje je kop in het zand. Wat niet weet, wat niet deert.... Hoe dan ook, wat ik voelde de laatste dagen was dus echt mijn ongi wat er aan zat te komen. Weer mijn lichaam en geest die een spelletje met me speelt. Ik geloof ook niet dat het toeval is van wat jij ook zegt dat je het toch wel herkent.

Pfff... Weer een maand voorbij...
    Nieuwe ronde, nieuwe kansen :(

14. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey meiden,

Het gevoel is 4 dagen na mijn ei dan toch gestopt, het enige wat ik nu nog heb is ONTZETTEND veel pijn in mijn rug aan 1 kant echt onderin. Ik loop als een vrouwtje van 85 :( Nou ja goed, nog een aantal dagen voor dat ik weet of ik ongi word of kan testen.

We houden elkaar op de hoogte!

15. Trees

Trees Niet meer actief

Pietske wat ontzettend balen zeg :(. De zaadjes van je vriend worden getest? Ik hoop dat alles goed is en dat er toch snel een wondertje voor jullie mag komen. Ik ga voor je duimen en succes met tempen! Mij heeft het tempen ontzettend geholpen om inzicht in mijn cyclus te krijgen. Succes!!

Nikske voor nog spannend [-o<

16. Pietske

Pietske Lid

27 apr 2009
    52
    0
    0
    Groningen
    Zeker ontzettend balen!! Geeft maar weer aan wat voor fratsen je lichaam met je uit kan halen! Was er zo van overtuigd dat het dit keer anders voelde, Trees! Idd, de zaadjes van mijn vriend worden getest. Ik hoop dat het allemaal goed is natuurlijk! Ik denk zelf ook dat het tempen wel een goede resultaat kan geven. Maar als ik dan eerder ongi wordt dan baal ik weer als een stekker en denk ik, Hoe valt dit nu goed te plannen???? We gaan er weer tegen aan deze maand. Straks zitten we met een verhuizing en ik hoop dat ik het zo druk krijg daarmee dat het mijn gedachten wat af kan leiden en wie weet is het dan raak.... Ik heb geen idee of het zo werkt, maar je hoort het toch vaak om je heen. Mensen al een tijd bezig, gaan er even tussenuit, lekker op vakantie en Tadadaaaa... Je weet het niet... Zolang ik weet dat er medisch nog niets aan de hand is blijf ik hoop houden. Blijf duimen!!! Trees, had jij ook soms een onregelmatige cyclus?

17. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Hee Nikske,

Ik weet niet of het wat zegt, maar ik had ook vanaf mijn eisprong buikpijn, tot aan nu! Het is dus na de eisprong niet overgegaan. Maar of dit altijd goed nieuws betekent? Ik hoop het voor je! Succes!

18. Trees

Trees Niet meer actief

@ Pietske, Doordat ik elke paar maanden een miskraam heb, slaat mijn cyclus soms nogal op hol. Door te tempen wist ik precies wanneer ik mijn eisprong had. Nu temp ik soms een paar ochtenden per maand en zie ik meteen aan mijn temp of mijn eisprong al is geweest (en we dus wat rustiger aan kunnen doen qua klussen).
    Ik hoop voor je dat het helpt om je gedachten te verzetten en dat je een goede verhuizing krijgt. Hoe lang zijn jullie al bezig als ik vragen mag? En heb jij ook al onderzoeken gehad?

19. Pietske

Pietske Lid

27 apr 2009
    52
    0
    0
    Groningen
    @Trees, ik hoop ook zeker dat het mijn gedachten wat zal verzetten met de verhuizing. Wij zijn nu een jaar bezig. Al met al ben ik al wel 2 jaar van de pil af. Ik ben eigenlijk begonnen met temperaturen op verzoek van de HA, omdat mijn cyclus vrij stabiel is. Maar omdat we binnen nu en een maand gaan verhuizen hebben we geen vervolgafspraak gemaakt. Ik zal in de nieuwe woonplaats een HA moeten zoeken en dan daar weer een afspraak mee maken. Het temperaturen moet ik ongeveer 2 a 3 maanden doen. Mocht dit weinig in beeld brengen dan gaan ze mij ook onderzoeken. Toch hoor ik veel vaker dat ze gelijk de vrouw ook al gaan onderzoeken. Dus weet eigenlijk ook niet wat wijsheid is. Voor hetzelfde geldt is onze timing gewoon heel slecht. En ja, dan heb ik hier natuurlijk heel veel aan. Maar als ik jouw verhaal lees dan heb jij er heel veel aan! Het is voor mij nog zo onbekend terrein alhoewel ik dit allemaal wel van heel dichtbij heb meegemaakt bij iemand. En die is nu ook zwanger voor de 2e keer en heeft er ook een hele tijd over gedaan. Bij hen was niks te vinden gelukkig, maar wel zo frustrerend natuurlijk!

Deel Deze Pagina