[klachten] Na je eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nikitje, 24 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delilah

Delilah Niet meer actief

De eerste week van de cyclus, de dagen van de menstruatie en vlak daarna, zit de baarmoedermond potdicht. Het baarmoederhalsslijm is dik, zuur, troebel en taai, en daardoor moeilijk doordringbaar voor zaadcellen. Het slijm sluit de baarmoeder af.

Naarmate de eisprong dichterbij komt, wordt de baarmoedermond zachter en de opening wijder. Intussen wordt het slijm vloeibaar, elastisch, minder zuur en helder, kortom: zaadvriendelijk. Het helpt de zaadcellen om naar boven te ‘klimmen’, de baarmoederhals en verder de baarmoeder in. Vlak voor de ovulatie ziet het eruit als rauw eiwit. Je kunt er draden van trekken.

De ene vrouw merkt dit heel duidelijk, de andere nauwelijks. Maar als ze er bewust op letten, zullen de meeste vrouwen merken dat een of meer dagen voor de eisprong hun schaamlippen vochtiger zijn. Er blijft dan wat glibberig slijm aan het wc-papiertje zitten. Daaraan herken je de vruchtbare dagen. De dag dat het baarmoederhalsslijm het meest overvloedig, draderig en dun is, valt meestal een dag voor de eisprong.

Wanneer de eisprong nadert, hebben sommige vrouwen buikpijn, vaak op een duidelijk aanwijsbare plek, links of rechts onderin de buik. Dat wordt ovulatiepijn of middenpijn genoemd. Het is het gevolg van de spanning in de eierstok, en gaat aan de eisprong vooraf. Als je vrijt zodra de ovulatiepijn optreedt, ben je net op tijd. De dag van de eisprong is de eicel vruchtbaar.

2. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Kijk, dat is nog eens informatie! Thanks!

Maar ik dacht echt dat je bmm tijdens de menstruatie juist open stond! Om alles eruit te laten ofzo :oops: Whahaha!

Nou Mupkuh, beter niet meer naar Dr. Linnie luisteren! Ben echt een flutkip! ;)

3. Delilah

Delilah Niet meer actief

Linnie, dat dacht ik ook hoor, klinkt ook wel zo logisch!

Maar goed, ik heb ff gegoogled en toen zag ik dit, zal zo nog eens andere info proberen te vinden...

4. Delilah

Delilah Niet meer actief

Linnie, ik denk dat je dit hebt gelezen:

http://www.zwangerschapspagina.nl/about3095.html

Daar zeggen ze wat jij zei: "Je kan het pas voelen vlak voor je NOD, dan moet je baarmoedermond open gaan staan als je ongi wordt"

'kweet ook nie :rolleyes:

5. Delilah

Delilah Niet meer actief

6. Nikitje

Nikitje Bekend lid

5 jun 2007
    898
    0
    0
    hallo allemaal , daar was ikw eer even,
    ik zie dat iedereen nog steeds doorgaat en lekker klust, maar ook zoals yoyo negatief test, ontzettend raar, kan idd dat je nog nie genoge hormonen heb aangemaakt. want klintk verder wel goed!
    ikd u im n go steeds voor iedereen, ook al ben ik er echt niet zoveel meer.
    maar dat komt door prive, wil even wat dingen op een rij gaan zetten, en mezelf sterker maken.

bloedtest was helemaal goed. heel mooi natuurlijk aan de andere kant ookw eer niet want nu kan ike r nog niks mee eigenlijk. legt gewoon bij mezelf en de doketr gaf advies dat ik beter moet leven en voor me ezelf goed moet zorgen. heb ie natuurlijik ook wel gelijk in !
    daarnaast heb ik ook een verwijskaart gehad voor een bezoek en verdere onderzoeken bij een reumatoloog.
    had teveel gepraat daar dus qua zwangerschap neit echt over gehad nog. maakt verder ook nei uit , het komt waneer de tijd rijp is. dat wil natuurlijk nie zegge dat ik et nu niet wil :) doe mn best. gistere mn eisprong gehad, 2 dagen geklust. 1 dag ervoor en snachts op de dag van eisprong. dus we gaan met volle moed er tegen aan.

queen & delilah en de andere zwangere kipjes, hoe gaat het met jullie, zie al dat jullie best opschieten, delilah alweer 12 weekjes, wat schiet de tijd op zeg !

ik hoopd at het bij iedereen raak is binnekort, en dat de ongi wegblijft, en voor sommige duidelijkheid komt qua ontpillen en syclus .\

net naar de kapper geweest, moest echt veel af. was tot over mn rug, en nu op mn schoduers. zolang ben ik al nie naar de kapper geweest. ah voelt het weer heerlijk :) :p mn haar danst en zit inene uit zichzelf in de krul. vet goed

nou meiden tot snel. veel suc6 en nog steeds een vlotte gezonde zwangerschap

xxx

7. Nikitje

Nikitje Bekend lid

5 jun 2007
    898
    0
    0
    ps; let niet op mn typgeblek :D

8. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Hoi Nikitje,

Nog geen duidelijkheid dus.. Wat balen! :( Ik hoop dat het heel snel raak is voor je, je bent al heel lang bezig en ik vind dat je nu aan de beurt bent om zwanger te worden! Ik duim ook voor jou!

XXX

9. Nikitje

Nikitje Bekend lid

5 jun 2007
    898
    0
    0
    nee niet echt duidelijkheid,maar we komen er wel, dankje! ;)
    ik zal geduld meoten hebben net als jou en alle andere, kmt allemaal goed, positief blijven , ik denk maar zo. het komt gewoon omdat ik niet oke in mn vel zit dat het daarom niet lukt, dus extra motiavtie om er wat aan te doen :)
    hoop voor jou ook dat snel raak is meid!

10. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ja Nikitje, ik vind ook dat het jou tijd is! Maar helaas hebben wij het niet voor het zeggen.

En je moet zeker goed voor jezelf zorgen, dat is wel belangrijk hoor meid! En jezelf verwennen zo nu en dan zoals naar de kapper gaan, gelukkig ben je blij met je nieuwe kapsel!

En uhhhhh, ik duim ook voor je meid!

11. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    Lieve Nikitje,
    Wat jij en de andere ook al zeggen, goed voor jezelf zorgen is erg belangrijk. Voor je eigen gevoel/humeur. Voor je gezondheid en natuurlijk om zwanger te worden. Dus inderdaad een hoop redenen om er aan te werken! ;) Probeer inderdaad wat te ontspannen, ga leuke dingen doen voor jezelf. Zoals naar de kapper, ben blij voor je dat je kapsel zo goed bevalt. :D
    Maar toch vind ook ik dat het nu jouw beurt is, maar goed wie zijn wij. Het komt wanneer het komt en ook dat zal zo wel z'n redenen hebben.... Dit geldt natuurlijk voor meerdere kippies incl ik zelf. :oops:
    Geniet van het klussen, heb je deze maand zo te horen goed rond je ei gedaan. ;)

knuffel van mij! :)

12. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    Nou meiden ik ga ff douche, had lekker uitgeslapen. Daarna even een bakkie doen bij me ouder. Kom straks nog wel ff kijken bij jullie.
    Oh en zo weer een ovulatietest doen. Gisteren geklust met wat pijntjes links onderin me buik. Ben benieuwd.....

tot straks

13. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    Ik wil ook ovutesten doen! :)

14. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik voel me beroerd.... Volgens mij heb of krijg ik de griep :(

15. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    hoop het niet voor je :(

Ik voel me ook heel raar.. ben onzettend moe en heb een weeig gevoel boven m'n bekken.. niet zeker wat daar zit..
    Ook m'n rug doet met de minuut meer pijn :(
    Vriend wil vanavond weer een test doen :p weet niet of ik dat durf..

16. LindaS

LindaS VIP lid

30 okt 2007
    5.417
    0
    0
    @Day; Ja! Doen doen doen! Haantje wil het ook en Linnie ook ;)

@Delikipje; Ach meissie, hoop dat het niet doorzet! :) Beterschap!

17. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    hey kippetjes,
    zo lekker een vrije middag! Ben erg aan het twijfelen of ik zal testen vanmiddag.
    las net de berichtje over de bmm maar daar kan ik ook niet veel wijs uit worden. net nog maar even gevoeld maar hij zit best laag. zou dus betekenen niet zwanger :(: :(
    als ik ga testen, hoe lang mag je dan niet naar de wc zijn geweest?
    moet dat echt 4 uur zijn? ga ik volgens mij nooit redden, moet altijd veel vaker! heb trouwens net bij het eten nog wat gedronken. maakt dat nog uit?

18. Delilah

Delilah Niet meer actief

@ Day, jaaaaaaaa test, test, test! Als je negatief test blijft er toch nog hoop zolang je niet ongie wordt! En als je positief test ben je superblij!

@ Juffiekip, je urine moet zo geconcentreerd mogelijk zijn en ze adviseerde mij toen 4 uur niet plassen dus dan moet je gewoon nu plassen en dan niet meer drinken! Tenminste dat heb ik toen gedaan ;)

Ohhhhhh, spannend, ik ga voor jullie duimen de hele middag... Ga toch weinig werken want voel me echt beroerd...

19. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ook afhankelijk van welke test geloof ik, ik lees dat het bij CB niet uitmaakt :

Je kunt een Clearblue zwangerschapstest op elk moment van de dag uitvoeren, dus je hoeft ze niet per se met de eerste ochtendurine te doen.

Maar ik zou voor de zekerheid ff een tijdje niet plassen!

20. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    ze zeggen dat je ongeveer 4 uur voor het testen niet moet plassen en 2 uur voor het testen niet moet drinken. Ik zou voor de zekerheid dus gewoon nu plassen, en dan niet meer drinken en als je nou echt heel erg nodig naar de wc moet dan zou ik gewoon testen. Dan heb je je naar mijn idee zo goed als mogelijk aan de voorwaarden om goed te testen gehouden. Succes, en ben benieuwd naar het resultaat.

Meiden die og niet ongi zijn en een neg test hebben. Niet gelijk van het ergste uitgaan. Zoals ik al eerder schreef, bij sommige komt het Hcg gehalte wat langzamer opgang dan bij andere. Geen bloed geeft moed zeg ik altijd maar! Hoor ook wel eens van meiden die neg testen en niet ongi worden dat ze pas bij 6 weken zwangerschap pos testen, niet leuk natuurlijk maar het geeft wel aan dat we allemaal verschillend reageren.
    veer veer veer

Deel Deze Pagina