met dat misselijk zit ik zelf ook mee heb al twee ziekenhuisopnames gehad waarvan er bij 1 ik aan de sondevoeding moest. De gyn zegt zelf dat je in het begin echt wel de zuivel mag laten staan deed ik ook want dat kon mijn maag echt niet aan, hij zegt dat het veel belangrijker is dat je voeding binnen krijgt en de baby pakt toch wel wat hij nodig heeft anders gewoon van jouw reserves.
@ Liena, ik zou me niet druk maken om die zuivelproducten maar als jij geruster bent als je de vk belt dan doe je dat toch?! Lust je wel kaas?
Queenbee, wat een schatje is Jamie ook. Ik zal ook eens ff wat gaan doen, moet de badkamer doen en de slaapkamers. Blijf wel gewoon een beetje bijlezen hoor, heb de laptop mee naar boven genomen hihi. En ik kan het proberen met vruchtjes natuurlijk, mss gaat dat wat makkelijker...
Ik kreeg elke week een update over de zwangerschap en waar je op kan letten en wat je extra nodig hebt. Ik kan me herinneren dat na een aantal weken ook extra calcium belangrijk is, weet niet meer precies vanaf welke week maar ik nam dan van appelsientje jus'd orange met extra calcium en voor de rest let ik eigenlijk helemaal niet zo op dat soort dingen?! Ik probeer zo gezond mogelijk te eten, drink water de hele dag, 2 kopjes koffie en drink ook wel meer melk dan normaal maar dat kindje groeit wel denk ik dan en die krijgt echt wel genoeg van het goede binnen toch?!
liena, deze opleiding duurde 1,5 jaar. zit er bijna op gelukkig. was wel weer wennen om weer te moeten leren etc. had hiervoor 2 jaar gewerkt als verpleegkundige, nu dan de opleiding voor intensive care verpleegkundige. Kan ik straks me vrije dagen weer voor mezelf invullen, ipv leren etc. heerlijk..
Ja ws pakt hij/zij ook idd wel de voedingsstoffen die het nodig heeft, maar ben bang dat het slecht is voor de aanleg van de botten enzo. Ik lust idd wel kaas, maar daarnaast schijn je nog 400 ml zuivel te moeten drinken/eten. En dat red ik op het moment niet. Vogeltje wat vervelend dat je er zelfs voor in het ziekenhuis hebt gelegen. Kon je helemaal niets meer binnenhouden? Ik geef verder niet over gelukkig, heb alleen de hele dag het gevoel of ik heeeel veel gegeten heb, terwijl het soms echt al weer een paar uur geleden is. Maar gewoon dooreten he , het hoort er allemaal bij. Pooh, wat fijn dat je bijna klaar bent. Wel heftig lijkt me om op de intensive care te werken. Loop je daar nu stage? Heerlijk idee om straks je eigen dagen weer in te kunnen vullen he? En lekker tijd besteden aan je pup....
Liena, dit stond bij week 10: Calcium Voor de opbouw van baby's botten heb je tijdens je zwangerschap extra calcium nodig. Die krijg je binnen als je dagelijks zo'n twee à drie glazen melk drinkt. Als je daar niet van houdt, kun je ook kiezen voor yoghurt, vla of kwark. Of verstop melk in een lekker toetje... Vitamine D helpt om calcium uit voeding beter op te nemen. Zoals ik al zei heb je ook van appelsientje jus'd orange met extra calcium, 1 glas staat gelijk aan 1 glas melk! Dus als jij kaas op je boterham doet en 1 of 2 glaasjes weg krijgt heb je toch al genoeg binnen meis!
Deli, dank je voor de info, begon me nl echt een beetje zorgen te maken. Zal vanmiddag met boodschappen doen eens kijken of ik die appelsientje kan vinden en anders idd gewoon eens googlen op lekkere recepten van nagerechten. Er zal toch wel iets zijn wat ik wel lust . Maar ik vind het echt apart dat de zwagnerschap je smaak zo kan beinvloeden. Heb jij ook dingen die je helemaal niet meer lust(te) of waar je nu ineens gek op bent? En kun je je daar zo aanmelden?
Hoi, Thx voor de reactie`s. Ik hoop zelf ook op een zwangerschap... ja anders zouden we hier niet zitten op de site. Wel raar dat je lichaam eigenlijk je zo voor de gek kan houden, maar we blijven hoop houden. Nog enkele dag en dan zou ik mogen testen, maar wil toch wat uitstelen tot zo ie zo volgend weekend ofzo. Dinsdag zou ik ongesteld moeten worden als mijn cyclus netjes 28 is gebleven. Ik lees veel dat ze hier vaak na 1 dag nega test hebben en als je langer wacht wel posi test is. Dus vandaar dat ik wil uitstellen. Ook is dat voor zelf bescherming denk ik op iets wat je niet wil weten misschien. Groetjes Wendy
@ Liena, ja daar kun je je zo aanmelden dan krijg je iedere week een mail met wat er die week belangrijk is! Ik had niet echt dingen waar ik juist wel of geen zin in had? Alleen heel in het begin luste ik graag melk 's avonds terwijl ik daar normaal niet zo snel aan zou beginnen; een glas melk voor de tv Verder at ik in de eerste weken veel fruit en daar heb ik ook een tijd niet zo'n zin in gehad, eigenlijk tot nu toe niet...
Heey Wendy, Ja je lichaam kan je idd voor de gek houden, maar soms denk je dat ie je voor de gek houd en dan is het toch raak . Heel veel sterkte op het wachtbankje en hoop voor je dat je ongi dinsdag gewoon wegblijft en dat je het weekend dan idd pos. test. Ik ga in ieder geval voor je duimen...
Thanks Deli, dan ga ik me daar ook aanmelden. Wel handig dat je dan de info krijgt iedere week. Nu is het toch steeds een beetje gissen naar wat er belangrijk is . Idd een glas melk voor de tv, dat verzin je normaal niet zo snel hihi. Nog maar een half dagje meis en dan heb je lekker weekend.....
Jaaaaaaaaaaaaa lekker weekend! Heb nu pauze maar het is geen wandel weer dus blijf lekker binnen achter de pc in ons kippenhok! Ga je nog wat leuks doen dit weekend? Ik moet vanavond oppassen op m'n neefje, hij zou eigenlijk bij ons komen slapen maar omdat het zo'n zooi is nog op het moment vond ik dat maar sneu voor 'm dus ga lekker bij hem thuis oppassen en morgen verjaardag van een nichtje die wordt 3. En dan rusten!
hallo kippetjes, ik lees hier al een hele tijd mee en het lijkt me gezellig om me nu dan toch maar is bij dit gezellige kippenhok te voegen X Bride
Hey Bride! Welkom in ons hokje! Je bent hartstikke welkom hier! En hopelijk snel zwanger! Ik zie dat je al een dochter hebt, zijn jullie al lang "bezig" voor de tweede?
@Bride; Welkom in ons hokkie! @Deli; is het bij jou geen lekker weertje dan? Hier wel hoor! De zon schijnt de hele dag al, heb lekker het kamerraam open staan, heerlijk! Het is niet zo warm als de afgelopen dagen, maar koud is het ook niet! Zo, Jamie ligt net op bed. Nu kan ik zo gaan beginnen met het opruimen van de ontplofte woonkamer, hihi! Heb net boter op z'n hoofd gesmeerd, hij had z'n hoofd weer eens gestoten.. 't is ook zo'n klunsje soms!
Queen, het heeft hier alleen nog maar geregent! Nu is het wel droog ff maar het kwam met bakken de hemel uitvallen vanmorgen
Hey kippetjes, Ik ben weer even online bij mijn ouders. @ riedel, hoe gaat het met je en hoe was het bij de gyn.
Heey Bride, welkom hier in het kippenhok, gezellie dat je ook mee komt tokken. @ Mupkuh, ligt internet er bij jou nog steeds uit? @ Deli, leuk dat je op je neefje gaat passen. Kan me voorstellen dat je dat nu liever bij hem doet. En dan kan ie meteen in zijn eigen bedje slapen. Wij gaan vanmiddag of morgen ff de stad in en een pak uitzoeken voor de trouwerij. En zondag dan gaan we weer richting Drenthe, naar mijn ouders, want ik moet maandag naar de tandarts. . Ik heb mijn tandarts daar nog. . Morgen gaan we in huis gewoon het een en ander opruimen, want als we gaan trouwen dan komen er 12 mensen te slapen , wel gezellie, maar moeten we wel de zolder helemaal ruim maken. . @ Queenbee, ja kids kunnen soms de boel lekker op stelten zetten he? En boter op zijn hoofd? Doe je dat op de plek waar hij zich heeft gestoten?
hoii! ff een dom vraagje maar wil mn ovu test in mn album zet maar hoe het lukt niet kan iemand mij helpen/?