Klachten na keizersnede

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Birdie, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ben drie weken geleden bevallen dmv keizersnede van een dochter :D Het gaat goed met haar, ook al 10 weken te vroeg. Ze is nog niet thuis, maar hopelijk over paar weken wel.

Wat ik wil vragen is wat jullie klachten zijn. Ik ben nu dus drie weken verder, het voelt rondom het litteken wat verdoofd aan, maar ik las net op internet dat dat komt omdat zenuwen daar zijn doorgesneden en dat het gevoel daar vanaf 6 maanden tot een jaar terugkomt.

Heb sinds twee weken ofzo last van de spieren in mijn rechter heup? Herkenbaar? Links heb ik geen last.

2. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik heb na mijn keizersnede ook een hele tijd last gehad van een gevoelloze plek rondom het lidteken. Is volgens mij normaal hoor. Het gevoel komt inderdaad vanzelf terug. Niks om je druk om te maken!

3. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

mijn keizersnede is 10maanden geleden en gevoel is nog niet terug.
    vind het nog steeds apart aanvoelen.

4. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Ja, hier 7 maanden verder voelt het rond het litteken ook nog steeds apart aan.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    De beste tip die ik je kan geven is het litteken dagelijks insmeren/masseren. Op die manier krijg je weer snel(ler) een normaal gevoel op die plek.

Wat betreft de spieren, dat herken ik niet. Misschien heb je wat verkeerd gelegen/gelopen omdat het anders misschien pijn deed waardoor je het nu wat hebt geforceerd.

6. puk

puk Lid

18 mrt 2006
    82
    0
    0
    arnhem
    Ook bij mij is het litteken op sommige plaatsen nog heel lang gevoelloos gebeleven...(denk wel t eerste jaar) dat 1 kant langer pijnlijk blijft was normaal (heeft iets met het hechten te maken, hebben ze mij toen in het ziekenhuis wijs gemaakt)...heb me wel netjes aan die 6 weken 'rust' gehouden en ben niets overhaast gaan doen,heb nu naar bijna 2,5 jaar nergens meer last van (je ziet het litteken ook bijna niet), ook nu mijn buik groeit merk ik niets..

7. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    goed je litteken insmeren/licht inmasseren met Calendula Emulsie (van VSM) helpt om het soepeler te laten genezen. je krijgt er een mooier litteken van, en de huid wordt niet zo stug dan.
    ik zou dat eens proberen.

dat het gevoel weg/minder is, is heel normaal: dat komt omdat ze kleine huidzenuwen doorgesneden hebben. geef het de tijd; 6 maanden tot een jaar. het kan gewoon weer helemaal terugkomen (genezen), maar het kan ook wat apart blijven voelen. dat weet je niet van tevoren, en is niet iets waar je iets voor kunt doen om te zorgen dat 't sneller gaat. het is ook geen fout vd arts ofzo als het niet terugkomt. dat heeft met je eigen genees-vermogen te maken.

groetjes, Lien (fysiotherapeute, en zelf dikke kans op een KS zometeen wegens eigenwijze stuitligbeeb)
    enne... gefeliciteerd met je kindje! :D

8. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Allereerst van hart gefeliciteerd met je dochter!
    Heb je vraag verplaatst naar het onderdeel Na de bevalling.

Groetjes, Wendy
    Moderator

9. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ik heb dat idd ook nog steeds, dat gevoelloze bij mijn litteken. wel heb ik de laatste paar dagen echt pijn onder de huid bij mijn litteken.. een heel vreemd gevoel, het lijkt net of ik gister de keizersnede heb gehad. hoesten gaat niet, omdraaien in bed gaat moeizaam en opstaan is ook een drama... iemand een idee waarom ik nu nog zo'n last heb? terwijl ik hiervoor een week heb gehad dat ik helemaal geen last had?

liefs!

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Miireii; heb je misschien iets teveel gedaan? Zwaar getild of gesport oid? Als je geen oorzaak ervoor kunt bedenken zou ik even contact opnemen met de ha. Misschien zit er wel een ontsteking die vrij makkelijk te behandelen is.

11. claudia82

claudia82 Lid

10 dec 2007
    72
    0
    0
    Doesburg
    Ik heb niet echt veel last gehad van de keizersnee, maar het is nu nog wel gevoelig rond het litteken. Op sommige plekken voelt het ook nog wat verdooft, maar dat is heel normaal..
    Soms doen de plekken met striemen me nog meer pijn, maar misschien verbeeld ik me dat, en is dat toch ivm de keizersnede..

12. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Het zou best kunnen dat ik idd teveel heb gedaan.. sporten doe ik nog niet maar ik heb wel weer dingen getild.. ik moet dinsdag voor nacontrole naar de gyn, dus zal het wel ff aankaarten dan. maar ik ben echt als de dood dat ze de boel weer open moeten halen daaro :( :( ik hoop maar dat het niets is..

13. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hier ook nog steeds een apart gevoel bij het litteken.

14. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Bij mij is het nog steeds gevoelloos (maar op een heel klein stukje, dus dat stoort mij niet zo). En ik heb in het begin ook steekjes gevoeld onderin mijn buik, aan de linkerkant. Bovendien ook een soort van spierpijn bij mijn liezen als ik veel deed. Misschien even wat rustiger aandoen dus. De arts zei: gewoon doen en stoppen als het pijn doet.

15. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hier na ruim 7 maanden is mijn litteken nog steeds gevoelloos. Ook soms wat trekkerige gevoelens rond de wond. erder gelukkig heel weinig last.

Ook hier echt goed gerust na de KS.

16. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

3 jun 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    Hier ook iemand die nog steeds last heeft van de keizersnee.
    1 verdoofd stukje, en het litteken juik enorm :S

17. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik heb niet zo'n last van mn litteken, sowieso niet zo gehad. ik herstelde heel snel. ik heb wel rustig aan gedaan.
    gister de controle gehad en alles is in orde en mag alles weer rustig aan gaan opbouwen.
    ik heb wel als ik te veel heb gedaan steekje's maar als ik dan rustig aan doe voel ik het niet meer.

18. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    heb ook de nacontrole gehad. gelukkig zag het er allemaal goed uit. :) heb nu ook niet zoveel last meer gelukkig. gewoon rustig aan doen helpt wel.

vraag me alleen af, het is nu 7 weken geleden.. heb intotaal maar een week of 3 gevloeid. Ben nog steeds niet ongesteld geworden. Toch niet zorgwekkend hoop ik?

19. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Mijn keizersnede is nu ruim een jaar geleden, maar het is mij echt 100 % meegevallen hoe het zich herstelde.
    Eigenlijk voelde ik na een maandje al niets meer, wel een beetje gevoelloos als je er overheen wreef. De snee zit net in een huidplooi, ik heb een kikkerbuikje en die wipt er net overheen dus je ziet er helemaal niets van. Ook is die gevoelloosheid helemaal weg. Als je het niet weet, zie je er niets van. Wel grappig vind ik dat.

20. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Een kikkerbuikje? Hoe ziet dat eruit? Bij mij valt mijn buik ook wat over het litteken heen, bedoel je dat?

Heb hier ook maar een week of 2, 3 gevloeid. Zit ook te 'wachten ' op ongi, hier ook nog niets, en bevalling is al bijna 8 weken geleden. Het komt vanzelf op gang volgens de vlos. Geef je bs? Want dan kan het langer duren, dat hormoon dat de melk aanmaakt remt de eisprong zei de vlos.

Deel Deze Pagina