Ik ben aan t twijfelen over t juiste voorbehoedsmiddel. We hebben nu 2 kindjes en na beide zwangerschappen heb ik een forse PND gehad. We willen dus geen kinderen meer. Ik heb nagedacht over sterilisatie (voor mij of mijn vriend), maar je weet toch nooit 100% zeker dat je echt nooit meer kinderen wil? Stel dat wij uit elkaar gaan en vriend met een nieuwe vrouw nog kinderen wil of dat 1 van de 2 kindjes overlijdt wat dan? Het is allemaal niet te hopen maar sterilisatie is vrij definitief. Ik wilde dan misschien voor een mirena spiraal gaan maar t zetten lijkt me echt heel erg pijn doen. Wie heeft met de bovenstaande zaken ervaring?? Of een mening erover?
Ik heb een mirena-spiraal en het zetten is echt een piece of cake. Weet niet hoe het voelt als je nog geen kindjes hebt gehad, maar je hebt net zoals ik 2 kindjes, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Natuurlijk is het niet een fijn gevoel, maar ik vond het te vergelijken met een menstruatiekramp. Bij ons is er nog geen sprake van sterilisatie omdat wij er beiden niet uitzijn of er nog meer kindjes komen, al lijkt het nu van niet. Als het wel definitief is dat wij geen kindjes meer willen, dan mag mijn vriend er wel aan geloven, ik ben dan genoeg aan de hormoonrommel geweest, dan is het zijn beurt. Wij laten dan niet meewegen of er een kindje komt te overlijden (in mn hart heb ik altijd 2 of straks misschien meer kindjes). Mijn vriend heeft een 18 jaar jonger (half)zusje en wil dat zelf absoluut niet voor zijn kinderen (dat leeftijdsverschil), dus hij zal straks ook op een punt komen dat hij definitief geen kindjes meer wil.
Hier ook pas een spiraal laten zetten en ik vond het 100% meevallen. Had alleen maar horrorverhalen gelezen. De dokter zei wel dat het uitmaakt of je al kinderen hebt. Dan gaat het plaatsen makkelijker. Eerst waren wel de touwtjes te lang gelaten voelde ze zitten en mijn man voelde ze ook. Maar na nog een bezoekje aan de dokter geen last meer van! En met een beetje geluk menstrueer je niet meer met de mirena.
Het plaatsen doet geen pijn, een beetje kramp. Het is niks tegenover bevallen. Als je het spiraaltje laat plaatsen terwijl je menstruatie hebt gaat het zelfs beter omdat je baarmoeder dan wat meer openstaat. Ik heb het zelf door de gyneacoloog laten doen, misschien dat je eigen huisarts het ook wel doet. Kijk wel goed in je ziektekostenverzekering, plaatsing door de huisarts wordt vergoed, door de gyneacoloog gaat in veel gevallen van je eigen risico af.
sorry maar ik ben drie keer bevallen... en dat doe ik liever dan ooit nog eens een spiraal zetten! tijdens mijn bevallingen ben ik niet flauwgevallen van de piijn maar wel bij het zetten van de spiraal door mijn eigen gyn tijdens de derde dag van mijn menstruatie (hele fijne zachtaardige man die echt heel voorzichtig deed) Wil je niet bang maken hoor maar denk dat je dan eerder voor de prikpil of implanon kunt gaan!
Ik heb 2,5 jaar geleden een mirena spiraal laten plaatsen (6weken na de bevalling) en ik vond het plaatsen heel erg meevallen. Zoals ook al iemand zei te vergelijken met menstruatiekramp. Helaas zaten er voor mij teveel hormonen in de mirenaspiraal dus heb deze weer laten verwijderen. Nu heb ik een koperspiraal en ook bij deze viel het laten zetten heel erg mee. Heeft de huisarts gewoon zelf gedaan en eigenlijk nergens last van gehad. Heel even een akelig gevoel toen ze tegen mijn baarmoedermond aankwam.
Ik heb vanmorgen een mirena laten plaatsen,menstrueer nu ook. Ik vond het reuze meevallen,ff een kleine wee,zo voelde het,maar dat is nu ook weer over. Nu hopen dat de heftige menstruatie bij mij ook minder wordt.
Door complicaties tijdens mijn eerste zwangerschap wilde ik niet nog eens zwanger worden. Wij kozen voor een Mirena spiraal, net zo betrouwbaar als een sterilisatie maar minder definitief. Het is eens in de 5 jaar ff vervelend en dan ben je ook klaar. Ik ben blij dat ik ervoor heb gekozen want na 7 jaar durfde ik het toch weer aan en nu ben ik zwanger! Met de Mirena nooit ongesteld geweest tussendoor. Het eerste halfjaar na het plaatsen wel wat klachten gehad zoals spotting en milde buikpijn, daar moet je even doorheen. Ik was enorm blij met de Mirena. Er zijn ook wel alternatieven hoor, zo hoorde ik over een soort 'clips' die ze op je eileiders zetten, dat is een vorm van sterilisatie bij de vrouw die wel omkeerbaar is. Blijft natuurlijk altijd ergens een risico, maar weeg ze af en neem dan een beslissing die goed voor je voelt. Succes! oja, kijk ook even naar je verzekering of een sterilisatie en de operatie om het weer ongedaan te maken worden vergoed.
Heb vandaag een mirena laten plaatsen, en er werkelijk niks van gevoeld! Die eendebek er in was nog 't meest vervelende zeg maar.. Ben wel benieuwd hoe 't gaat bevallen, gezien je toch voornamelijk horrorverhalen leest op internet. Tja, afwachten dan maar.
Ik krijg er binnenkort ook 1 en zie er best tegenop. Gebruik nu de cerazetten en heb sinds de bevalling (nu 8 maanden geleden) nog niet gevloeid. Hopelijk gaat dit met de Mirena dan ook niet gebeuren???
Ik zou idd alleen aan sterilisatie beginnen als je zeker van je zaak bent. Ik heb een zwangerschap met HG gehad en wil echt nooit meer zwanger zijn. Heb onlangs een sterilisatie middels de essure-methode gehad. Was een fluitje van een cent qua behandeling.
Hier weten we ook nog niet definitief genoeg of er ooit nog een kindje komt, maar sterelisatie vonden we dus nog te definitief. Maar van hormonen had ik wel genoeg en van de mirena hoor ik toch vaak negatieve verhalen. Ik mijn zoektocht naar een alternatief ben ik bij de GyneFix uitgekomen, een nieuw soort koper spiraal die door zijn andere vorm veel minder bijwerkingen heeft. Ik heb hem 3 weken terug laten plaatsen, de verdoving in mijn baarmoedermond vond ik onprettig, maar daarna heb ik niets meer gevoel. Ik stond na 10 minuten weer buiten en tot nu toe helemaal nergens last van. Groet Snoozie