Even voorstellen, ik ben 21 jaar en ik ben net nieuw op dit forum en ik ben eigenlijk net begonnen aan de 2de ronde met mijn partner. Ik ben vorig jaat geconstateerd met een micro prolactinoom op mijn hypofyse en er zijn nogal wat discussies over het zwanger worden met deze aandoening. De ene dokter zegt dat ik er waarschijnlijk moeite mee zal hebben en dat het een tijdje kan duren de andere zegt dat mijn kansen niet groter of kleiner zijn dan iedereen. Nou vroeg ik mij of iemand ervaring heeft hiermee en zoja hoelang duurde het totdat het raak was? Zijn er nog enige complicaties geweest? Ik ben benieuwd naar jullie verhalen
Hoi jokiebear, Helaas kan me bij je aansluiten maar heb ik een macroprolactinoom. Ik heb deze diagnose sept '13 gekregen. Ondertussen is hij al wel geslonken maar nog niet tot micro. Dagelijks slik ik norprolac 150 mg. Helaas wil het zwanger worden hier nog niet opschieten. Sinds afgelopen sept ben ik onder behandeling bij de fertiliteit , op het moment ben ik met het spuiten van hormonen bezig maar ook dit werkt nog niet echt... Ben jij onder behandeling in een umc oid? Ik bij een regionaal zh maar denk erover om verder te gaan vragen.
ik ben op dit moment ook onder behandeling bij een regionaal zh en ik slik cabergoline sandoz. gelukkige dat jou prolactinoom is geslonken zeg! alleen jammer dat ondanks hormoon behandelingen dat het niet echt wilt lukken :x en verder vragen kan nooit geen kwaad toch?juist het verder vragen heeft mij de diagnose opgeleverd. ik hoop dat er snel een positieve test voor je aankomt
Een van mijn beste vriendinnen heeft dit. Het zwanger worden heeft inderdaad enige tijd geduurd (bij de eerste ruim een jaar) maar ze is inmiddels op haar 26e moeder van twee prachtige kindjes. Beide keren op de natuurlijke manier zwanger geworden, dus het kan wel!!
Het kan zeker ever after, alleen mijn prolactinoom was ruim 2 bij 2 cm groot. Dit komt vrijwel niet voor bij vrouwen schijnt... Ben 1,5 jaar medicijnen aan het slikken nu. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe snel dit ontdekt word enof hoe groot natuurlijk. Vermoeden bestaat dat het bij mij pas na ruim 10 jr ontdekt is nu. Heb ook eerst cabergoline geslikt jokiebear,hier voelde ik me echter niet fijn bij. Al snel overgestapt op norprolac toen. Nu is mijn prolactinoom nog 1,2 cm bij 1 cm. Heb zelf ook zitten zoeken en las dat er ook wel veel vrouwen pas met ivf zwanger zijn geworden. Helaas ben ik nu met mijn kinderwens al twee jaar verder en word ik bijna 30. Heb wel een beetje last van "rammelende eierstokken" en wil graag niet een "oude" moeder zijn straks.