Klachten na verwijdering koper spiraaltje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Denice93, 28 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denice93

Denice93 Niet meer actief

Ik heb 16 maart mijn koper spiraal laten verwijderen en wij hopen zwanger te worden.
    Nu heb ik sinds een week een vage onderbuik pijn, vaak rommelende darmen en moet ontzettend vaak plassen.
    Tijdens geslachtsgemeenschap voel ik soms een stekende pijn rechts onderin mijn buik.

Zijn er mensen die ook zulke klachten hebben gehad na het verwijderen van hun (koper)spiraaltje?
    Ik zelf bedenk allemaal weer doemscenario's..zou er wat niet goed zijn gegaan tijdens het verwijderen...is er wat beschadigd....
    Maar dan zou ik er toch direct last van moeten hebben.
    Ik heb hooguit drie dagen "nagebloed" na het verwijderen.

Overigens heb ik ergens ver in mijn achterhoofd dat ik zwanger zou kunnen zijn,alhoewel mijn gevoel zegt van niet. Dit zou wel héél snel zijn. En ik weet niet of het te zweverig klinkt maar ik denk dat als je zwanger bent je dit wel aanvoelt...

2. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Ik heb vorig jaar de tweede week van augustus mijn koper spiraal laten verwijderen, en 31 augustus een positieve test. De assistente van de huisarts zei dat deze achter de deur had liggen wachten:). Het kan dus heel snel gaan. Helaas was het een leeg vruchtzakje.

Ik had geen klachten na het verwijderen terwijl het koordje was geknapt terwijl de huisarts bezig was. De huisarts moest me doorverwijzen naar een vrouwenkliniek. Die dag een klein beetje roze afscheiding maar geen nabloedingen.

Kan het zijn dat je eisprong eraan zit te komen? De klachten klinken er wel naar. Voordeel van een koperspiraal is dat er geen hormonen rommel uit je lichaam moet, je cyclus blijft ongewijzigd. Als je ongeveer weet wanneer je eisprong is/was kan er een zwangerschap inzitten.

3. Denice93

Denice93 Niet meer actief

Jeetje wat snel! Helaas een leeg vruchtzakje...
    Ik gok dat mijn eisprong rond de 20e is geweest.
    Had altijd een cyclus van 28 dagen maar sinds een aantal maanden slechts van 21/23 dagen. Dus weet niet precies wat ik moet aanhouden.

4. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Ik zou zeggen: hou altijd je langste cyclus aan. Als die periode is verstreken en je bent nog niet ongesteld dan kan je zeker testen!

Deel Deze Pagina