Klachten rechterarm/pols na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MamavanDean, 13 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanDean

17 jul 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag leden van de zwangerschapspagina,

Ik vroeg me af of er hier ook leden zijn die na de bevalling last hebben van pijnklachten aan de rechterarm/pols.
    Ik ben namelijk naar de neuroloog geweest en een carpaal tunnel syndroom is uitgesloten middels een emg en echo onderzoek.
    Volgens de neuroloog zijn hand- en polsklachten sowieso zeer complex en kunnen verscheidene oorzaken hebben.

Iemand die zijn ervaring wil delen?

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Hier ook last van gehad, maar begon al in de zwangerschap. Vk dacht ook aan carpaal ts, maar na mn bevalling bleek dat niet het geval.
    Uiteindelijk bleek het een peesontsteking te zijn, en heb ik een spuit gekregen. Sindsdien is het aan die kant, links, helemaal over.
    Rechts nov steeds een beetje last, maar vind t te weinig om er een apuit voor te gaan halen.

3. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook gehad, links. CTS uitgesloten, toen nog een MRI gehad op verdenking van een nek hernia, maar ook dit werd uitgesloten. Uiteindelijk niets concreets kunnen vinden, maar gezien de klachten wel een zenuw beknelling ergens in mijn arm. Inmiddels is sinds een paar maanden de pijn zo goed als weg. Al komt het op momenten nog wel eens opzetten.

4. stelpie

stelpie Actief lid

22 jun 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het dus gehad na de bevalling van mijn dochter. Vreselijk, s'nachts deed het zo pijn. Maar ik had niet zozeer mijn pols maar echt alle gewrichten in mijn hand, met de nadruk wel op de vingers. Maanden last van gehad en toen is het langzaam verdwenen. Ik dacht het is vast ontzwangeren.

Nu ruim 36 weken zwanger van de tweede en ik heb het sinds 2 weken weer. Zo enorm pijnlijk. Vanmiddag heb ik afspraak met de verloskundige en dan ga ik het eens vragen. Als ik google heeft het te maken met vocht dat je vasthoudt in je zwangerschap, maar ik hou niet echt (zichtbaar) veel vocht vast. En dan snap ik niet waarom ik het bij mijn oudste had na de zwangerschap (al had ik meer zwangerschapskwalen pas na de bevalling, heel bizar)

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn huisarts zei het vaker te zien na de bevalling. Ik had het in beide polsen, en daar is toen een corticosteroïden injectie in gezet. Daarna geen last meer van gehad

6. stelpie

stelpie Actief lid

22 jun 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Verloskundige gaf aan dat het komt door ophoping van vocht (ondanks dat je het niet ziet aan m'n handen), en dat het daardoor allemaal wat knel komt te zitten en wat minder soepel beweegt.

7. Mandy84

Mandy84 Actief lid

5 okt 2013
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na mijn vorige bevalling ook gehad. Het heet tendinitis en is een ontsteking door vochtophoping.
    Ik mocht sowieso geen injectie ivm bv maar heb wel weken overdag met een (afneembare) gipsspalk gelopen omdat rust het enige is wat verder helpt.
    Het duurde in totaal een maand of 4-5 denk ik.

Deel Deze Pagina