ik ben vandaag al 7 dagen overtijd en heb inmiddels 3 testen gedaan. ik ben nog nooit zo lang overtijd geweest. bij mijn vorige zwangerschap was ik in ronde 3 zwanger. nu zit ik in ronde 3 en ronde 1 en twee was ik steeds 2 dagen overtijd voor ik ongi werd. nu zit ik al op dag 38. moet ik nog hoop hebben dat ik nog positief ga testen of heeft dit geen zin? ik lees op dit forum veel dat de meeste die zo lang overtijd lopen uiteindelijk ongi worden. of zijn er ook mensen hier die na 7 dagen of langer als nog positief testten?
Hey Joylinn, Ik heb niet hetzelfde.....maar wel bijna, hihi. Ik ben vandaag 4 dagen overtijd en ook hier negatieve testen en nog een ongi in zicht..... Dus kan je helaas niet verder helpen, maar hou je wel ff mee in de gaten als je het goed vind?? Ik heb hier wel iemand gezien (bellamanuela) die na 12 dagen nog negatief testte en nu toch wel zwanger bleek....dus niets is onmogelijk. Ik las hier ook dat sommigen tot 2 weken na hun NOD negatief kunnen testen ondanks dat ze wel zwanger zijn, na 2 weken wordt pas het meeste hcg aangemaakt. Ik zal voor je duimen!!! xx Buufke
ik weet niet precies wanneer ik mijn eisprong had, ik gebruik geen ovulatietesten of zoiets. maar ik denk rond 24/26 maart... en ja ik heb de pil gebruikt. maar de vorige zwangerschap, van mijn zoontje van nu 3 jaar, was in ronde 3 na 15 jaar de pil te hebben geslikt. Nu weer 2 jaar geslikt en zit weer in ronde 3. kan het zijn dat je langer moet ontpillen na gebruik van 2 jaar dan na 15 jaar?
dat weet ik niet of je dan langer moet ontpillen.... ik denk wel dat het slim is om ovu testen te gaan gebruiken zodat je weet wanneer je eisprong is. mocht je eitje op 26 maart zijn gesprongen dan zit je nu op een lf van 15 dgn..dit is nog netjes hoor dus ik denk van mocht je zwanger zijn dat je sowieso te vroeg hebt getest..want je lf zit meestal tussen de 12 dgn en 18 dgn ofzo ongeveer denk ik..... dus nog even afwachten!! het kan ook zo zijn dat je lichaam toch even wat langer nodig heeft dan de vorige keer......! wilt niet altijd zeggen dat als je bij de eerste snel bent aangeteld dat dit bij de 2e ook gaat gebeuren....
En wat je anders kan doen, is van de week even de huisarts bellen. Las hier dat hij/zij een bloedtest kan doen om te kijken of je zwanger bent. Blijkbaar kun je in het bloed eerder zien of je zwanger bent dan in de urine. Als ik over een week nog niet ongi ben, ga ik dat ook doen denk ik. Maar voor nu is het voor mij alleen maar afwachten... Snap dat jij inmiddels duidelijkheid wil, aangezien je eerdere zwangerschappen heel anders begonnen. xxx
@sasje, heel erg bedankt voor je uitleg, dan is er nog hoop. ik heb deze ronde wel een week ovutesten gebruikt en in de week voor de 24/26ste had ik steeds een super licht streepje. mijn man wil het graag op de natuurlijke manier doen en wil liever geen 'hulpmiddelen' gebruiken. om die wens te respecteren (natuurlijk niet meer als het echt te lang gaat duren) ben ik met die ovutesten gestopt. daarom denk ik dat het in die week van de 24/26ste was. dit is ook via de calculator via de website.
ja maar dan nog kan het langer duren voor je eitje is gesprongen...ik denk zelf dat je komende week dan wel ongi zult worden of een posi test zult hebben... trouwens hoe waren je cyclussen de vorige keer?
@buufke.....dit wordt voor jou het 1e kindje? heb jij de pil geslikt? weet jij wanneer jou eitje is gesprongen?
ik heb het net even uitgerekend en als ik ronde 25 maart mijn eisprong had zit ik nu op 2 of 3 dagen overtijd met een gemiddelde cyslus van 34 dagen! ach ik laat het nu ff los, ga zo lekker lunchen met vriendinnen in de stad. ik hoef woensdag pas weer te werken dus misschien dat ik dinsdag weer eens ga testen.. anders eind van de week eens de ha bellen
@ sasje: ja, dit wordt voor ons het eerste kindje. (voor mij dan, hij heeft al een dochter uit een eerder huwelijk) Ik heb hiervoor idd de pil geslikt, eerst Marvelon, maar toen ik maandelijks hoofdpijn kreeg, heb ik een klein jaartje op de Yaz24+4 gezeten. Sinds begin januari ben ik gestopt en dit is nu de 3e ronde. Dus er kan nog vanalles gebeuren, ik weet het. Misschien nog ontpillen oid, maar tot op heden nog geen veranderen.......dus heb nog een klein beetje hoop hihihihi
ik heb gisteren ochtend voor het laatst getest.. maar met die cyslus van 34 en een eisprong van ongeveer 25 maart kan ik het beste deze week testen, zag ik in de calculator. dus dat ga ik dan maar doen!
Tja, even een aantal opmerkingen: calculators zijn onzindingen. Kun je niets mee, tenzij je een retestrakke gemiddelde cyclus hebt. En die heb jij blijkbaar al niet... Je kunt pas echt weten wanneer je moet testen, als je je eisprong precies weet: dan kun je doorgaans 2 weken later testen. Maar...: een innesteling kan tot wel 2 weken duren, en je kunt pas testen zo'n 10-14 dagen na een innesteling. En dan heb je ook nog eens het feit dat testen werken met gemiddelde waardes aan HCG, en als jij nu wel zwanger bent, maar laag in je HCG zit, test je sowieso pas later positief. Ik heb bij Thirza pas bij 19 dagen overtijd positief getest. Mijn eisprong wist ik zeker, (getempt), dus de innesteling heeft lang geduurd en ik zit blijkbaar laag in HCG, want de vorige zwangerschap testte ik ook pas 4 dagen overtijd weer positief, (toen blijkbaar een kortere innesteling). Dus ja: het kan nog alle kanten uit. Zit weinig anders op dan te wachten. Soms willen huisartsen wel een bloedtest doen, maar ik zou daarvoor echt nog even wachten: ook die bloedtesten geven in een vroeg stadium gewoon nog negatief aan: als jij vlak na ee innesteling daarop gaat laten prikken, weet je nog niks... Dus ik zou even 4 weken bij je laatst mogelijke eisprong optellen, (2 voor de langst mogelijke innesteling en 2 voor het testen), en als je dan nog niet positief hebt getest en ook nog niet ongesteld bent geworden, dan eens laten bloedprikken en/of een echo.
ik heb bij mijn eerste dochter ook pas 12 dagen overtijd getest maar denk zelf dat de test werdt beĆnvloed door de blaasontsteking die ik had bij mijn 2e dochter 8 dagen voor nod een positest hoop dat je test nog posi wordt!!
@ rozemarijke, dank voor de complete uitleg. daar heb ik veel aan. ik ben nog steeds niet ongi en misschien duurt de innesteling inderdaad wat langer. ik heb de calculator gebruikt om enig inzicht te krijgen maar inderdaad omdat ik geen strakke cyclus heb, heb ik er waarschijnlijk weinig aan. ach ja je probeerd alles om er ook maar een beetje achter te komen waarom je niet ongi wordt. nogmaals bedankt en de rest ook, ik heb er veel aan...
Bij mij zijn gisteren de rode duiveltjes gekomen hoor, dus ik ga op naar de volgende ronde!!! @ Joylinn: ik duim nog steeds voor je hoor dat je straks positief mag testen, succes!! liefs