Wie weet dit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Molensteen, 3 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik zit nu op cd 9
    Vanmiddag om 17:00 wat steken links
    En ruim uur later was me cervixslijm, helder en compleet rekbaar.
    Dus beste conditie voor zaad? En wanneer kan ik dan eisprong hebben?

Ik mag en wil geen testen doen nu.. Ff enkel op me lichaamstekenen baseren.

2. Soof87

Soof87 Actief lid

23 dec 2014
    488
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hoe moeten wij dat weten? Waarom geen ovulatietest of temperaturen dan?

3. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Lijkt me dat je eisprong zeer binnenkort zal zijn, maar waarom geen ovulatietest doen inderdaad?

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Omdat die vele ovulatietesten me halve cyclus hebben beheerst en dat gewoon de druk vd ketel moet.
    Lastig is dat wel aangezien me lichaam dingen aangeeft, of me voor de gek houdt...

En kindje is welkom! maar Vl heeft liever niet deze maand aangezien we dan op de derde verjaardag van zoonlief uitgerekend zijn. Nu we al een poos bezig zijn heb ik hem gezegd dat het mij niets uitmaakt en dat ik het daarvoor niet ga laten, maar dan evt wel gewoon op zijn beloop zal laten gaan.

5. Kola

Kola Bekend lid

3 feb 2015
    604
    0
    0
    Ik zou zeggen dat je zeer binnenkort je eisprong heb. Dus echt binnen 24 uur.
    Geef je groot gelijk dat je geen ovulatietesten wil gebruiken oid! Hou de rust bij jezelf! Idd druk op de ketel helpt totaal niet!
    Succes hoor... Hopelijk ben je snel zwanger,!

6. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ehm uitgerekend zijn is geen zekerheid. Kan (veel) eerder en (veel) later zijn dan die dag. Zonde je kans voorbij te laten gaan vanwegen een datum.
    Logisch dat soms testen je leven gaan beheersen, maar geeft wel meer rust denk ik dan de onrust van het interpreteren van lichaamssignalen (als mijn signalen zouden kloppen was ik al heel vaak zwanger geweest). Heel veel succes

7. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Voor iemand die het op zijn beloop laat ben je er wel erg mee bezig. :D

8. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    De kans is zeer groot. Ik gebruik ook nooit testen. Ik test mn baarmoedermond en het cervixslijm. Aan de hand daarvan maken wij het gezellig. Zodra mn baarmoedermond weer dicht is, weet ik dat mn eisprong is geweest. Als je goed je handen wast of dit onder de douche doet is dit gewoon veilig en hygiënisch. Ze was mijn baarmoedermond op dinsdag 21 juli weer gezakt en dicht en was mn eisprong in die dagen ervoor geweest.

9. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Zeg toxh ook dat het lastig is... Omdat je alles voelt en niks

En ja datum zegt mij niks idd maar ja heb niet alleen voor het zeggen vl weet dat de kans er is. Dus we zullen zien

10. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Heftig meid. Ja, VL heeft ook wat te zeggen ja. Je bent met zn 2-en en soms kan dat best lastig zijn ja. Ik heb bij mn dochter 1een keer ovu testen gebruikt en dat werkte echt niet voor mij.

11. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Lijkt mij ook dat je lekker vroeg je eisprong zal hebben :)

12. Louloute

Louloute Niet meer actief

Kijk je zegt dat je je er niet teveel mee bezig wilt houden en toch let je heel erg op 'symptomen' van de aankomende ei. Mijn advies? Geef er lekker aan toe, doe de ovulatietesten en voel je je vooral niet schuldig omdat je ze doet! Als dit je rust kan geven dan lekker doen! Want je alleen op cervixslijm baseren en steekjes tsja ik zou dan gek worden van 'wat als..of toch wel..of toch niet' snap je? ;)

13. Soof87

Soof87 Actief lid

23 dec 2014
    488
    5
    18
    NULL
    NULL
    Mee eens!!

14. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Ik heb ook een maand geen ovulatietesten gebruikt, om te kijken of ik mijn lichaam ken en om de druk er van af te halen! Ik heb me die maand nog nooit zo onzeker gevoeld..

Ik voel altijd op de dag van een positie test een zeurend/vervelend gevoel in mijn onderbuik, dus ik zat maar te wachten op dat onderbuik gevoel en die kwam maar niet. Ineens denk je wat te voelen dus dan ga je er snel tegen aan, en een paar dagen later voel je weer wat en dan ga je twijfelen of het de vorige keer toch niet je ei was en dat je hele cyclus lang! Ook wist ik niet wanneer mijn nod dag zou zijn, ik vond het vreselijk, en ben weer meteen met ovulatietesten begonnen! :)

Ik zal als ik jou was gewoon die test doen, dan hoef je ook niet op alles te letten! Dat geeft echt veel meer rust, succes :)

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hoezo dat? Waar baseer je dat op?

Want vruchtbare dagen voorafgaand aan de eisprong, zijn meerdere dagen. Je kunt namelijk al vanaf 4 dagen voor de uiteindelijke eisprong vruchtbaar slijm verliezen!

Deel Deze Pagina