Kinderfeestje 6 jaar (groep 4)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Gentle, 16 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    J heeft een klas overgeslagen en viert dus na de zomervakantie haar 6e verjaardag in groep 4. Nou heeft ze in haar klas dus ook veel vriendinnetjes die wat ouder zijn, en toen ik het laatst met een moeder over het feestje van haar zoontje had, stelde ik iets voor en zei zij 'Nee joh, dat is niet meer stoer voor jongens van 7!' Oeps... Ik heb daar misschien nog een ander beeld bij :D

Mijn idee was om naar een natuurspeeltuin te gaan (boomstammen, water, etc) en cakejes te versieren met "Frozen" fondant en figuurtjes. Mijn dochter vindt dit zeker weten hartstikke leuk, maar ja, die is 5... Is dit voor meiden van 6/7 te saai/suf?

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Als je alleen meiden hebt zou je natuur speeltuin over kunnen slaan (hoewel mijn zoon van 8- bijna 9- dit wel leuk vinden) en de cup cakejes versieren kunnen aanvullen met een high tea (gewoon thuis)

3. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Mijn meiden (volgend jaar groep 4 en groep 5) zouden dit zeker weten allebei hartstikke leuk vinden!!! Cake versieren blijft leuk en ook de oudste voelt zich nog niet te groot voor een frozen t-shirt, dus die zou frozen cakejes echt wel leuk vinden. En een natuurspeeltuin lijkt me een beetje kind afhankelijk. Mijn meiden zouden het geweldig vinden, maar die zijn ook niet bang om vies te worden (ik zou het zelf niets vinden....iiieeeeehh, vieze handen, haha!).

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Dit heeft een vriendinnetje van m'n dochter vorige maand gedaan, toen ze 8 werd. Was een groot succes hoor.

5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hangt van de kinderen af.

Mijn dochter had vorige week haar kinderfeest met thema Frozen, maar ook met veel sportspelletjes. Hier waren 2 vriendinnetjes van 7 en bijna 7 bij.
    Ik merkte echt wel verschil in hoe ze bepaalde dingen beleven, een Olaf knutselen vonden ze maar suf, ijskristallen verzamelen saai en ze wilden niet als prinses worden geschminkt maar als een model.
    Manier van praten en doen vind ik ook behoorlijk verschillend tussen 6 en 7 jaar overigens, hoe ouder hoe mondiger zeg maar 😉

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mijn dochter is 7 geworden en zou het super vinden... Wij zijn afgelopen jaar op schoolreisje geweest naar een natuurspeeltuin, gr 1 tm 5 - en bij de gr 5 meiden vonden de meesten het hartstikke leuk. Diegene die het niet zo geweldig vonden, vond je eigenlijk in alle klassen, er zijn gewoon kinderen die echt niet van modder, viezigheid etc houden.
    Maar zelfs daar kun je een draai aangeven door ze te laten insmeren met modder :p heeeeeel gezond een moddermasker...! Hier hadden ze daarmee de grootste lol!

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Mijn dochter zou het super viinden, ze is 7 en gaat hierna na groep 5, maar de meeste kinderen in haar klas vinden het al kinderachtig.
    Net als Amdaa zie ik dat er veel verschil tussen zit op die leeftijd.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Hier zouden de meesten het volgens mij erg leuk vinden.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Ja ik vind dat voor een groep 4 prima kunnen.

Wij hadden hier thuis een my little pony feestje... helemaal leuk voor die meiden. Ze werd trouwens 8

10. Jaime

Jaime Niet meer actief

Dat zou mijn dochter van 7 die naar groep 5 gaat zeker leuk vinden.
    Ze is alleen niet zo'n Frozen fan maar dat zou de pret niet drukken hoor.
    My little pony is hier trouwens helemaal hot.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Toevallig viert mijn zoon morgen zo'n feestje (zonder Frozen dan, maar wel met cake versieren)! Hij wordt deze zomer 7 en gaat na de vakantie ook naar groep 4. Al zijn vriendjes zijn 7 en sommigen al bijna 8, maar iedereen heeft er heel veel zin in! Ik heb echt niet het idee dat het suf is hoor.

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Fijn om te lezen! Dan gaan we dat gewoon lekker doen, het is dichtbij huis dus we lopen in 10 minuten van de natuurspeelplaats weer naar huis. Ik ben zelf niet van die enorme toeren om een feestje te organiseren, dus dit bevalt me wel ;)

Deel Deze Pagina