Doorbraakbloedingen van de Pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Vrolijkheid, 5 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Voordat ik zwanger raakte ben ik lang aan de pil geweest. Mircogynon. Nooit problemen, geen last van hormonen, niet aangekomen. Gewoon fijn. Omdat ik toch het idee had dat de pil ''nooit goed kon zijn'' een uitstapje gemaakt naar de mirena spiraal. Nou dat was niks helse pijnen, gewoon ongesteld dus na een jaar weer laten verwijderen en weer tevreden aan de pil. Nooit iets aan de hand.

Na mijn bevalling poosje geen anticonceptie (nou ja condooms) ivm borstvoeding. Na stoppen bv werd ik ongesteld, direct regelmatige cyclus. Wel zwaarder dus na twee keer eigen cyclus weer aan de pil gegaan. Weer microgynon. En dat gaat nu niet zo lekker. Ik heb steeds doorbraakbloedingen als ik de pil doorslik of spotting als ik de pil niet doorslik. Huisarts zegt dat hij wel veilig is en dat het geen kwaad kan maar ik vind het wel irritant. Ik ben nu gewoon vol ongesteld terwijl ik de pil doorslik.

Iemand die dit ook heeft? Misschien tips of oplossingen? :)

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb nooit een pil kunnen doorslikken, ik kreeg altijd doorbraakbloedingen...
    Bij microgynon ook tussen 2 menstruaties door, dat was echt irritant. Ben toen overgestapt op een 3-fase pil (trigynon) en toen was probleem opgelost. Anders had huisarts me een zwaardere pil voorgeschreven (50-pil ipv 30).

Ik denk dat mijn lijf redelijk wat hormonen nodig heeft om niet te gaan bloeden ;). Tijdens de minipil was ik continue ongesteld, dag in, dag uit. En nu met de mirena heb ik ook gewoon mijn eigen cyclus, regelmatig, en ook nog een beetje spotting rondom de eisprong ;)... Hij zit er dus echt alleen voor anticonceptie in :p, niet om menstruaties beter te regelen, ha ha.

Ik zou het even bespreken met je huisarts en informeren naar een ander soort pil.

3. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Ik ben net wat weekjes pil vrij maar wel hiervoor wat verschillende pillen geprobeerd.
    Hoe sterk is deze pil? Het kan zijn dat hij niet zwaar genoeg is en dat je daarom de doorbraakbloedingen hebt. Ik kon zelf nooit langer dan 3 maanden de pil doorslikken en dan kreeg ik hoe dan ook een bloeding. Zat een soort max aan van wat ik kon hebben.

Maar bespreek het inderdaad even met je ha, want de hele maand ongesteld zijn is inderdaad heel naar!

Deel Deze Pagina