Hoi allemaal, Ik krijg nrt te horen dat er bij mij sprake is van polyhydramnion (te veel vruchtwater) hheeft iemand hier ervaring mee? Hoe is het bij jou toen afgelopen en wat was de reden ervan. Dank je wel X bir
Hoi Birgul, Ik heb er zelf geen ervaring mee maar mijn zus had te veel vruchtwater. Op een gegeven moment moest er wat vruchtwater worden afgetapt omdat ze vroegtijdig weeen kreeg met 6 maanden. Ze werd ook aan de weeenremmers gezet.De oorzaak was een cyste nier van baby. Ze kon niet voldoende vruchtwater drinken en met maar 1 functionerende nier werd het niet snel genoeg afgevoerd. De rest van de zwangerschap stond mijn zus onder controle van het ziekenhuis en werden er extra echo's gemaakt. Ze heeft een normale bevalling gehad na rond de uitgerekende datum. Gelukkig is alles goed gekomen, de cyste nier is enkele maanden na de geboorte verwijderd en nu het is een gezonde meid van 14 jaar oud. Met 1 nier Ik weet het niet maar waarschijnlijk zijn er wel meer oorzaken voor te veel vruchtwater. In ieder geval veel sterkte!
Hoi adria. Wat een verhaal van je zus. Gelukkig js haar dochter er goed vanaf gekomen. Er zijn idd meerdere oorzaken mogelijk. Ik hoor het als het goed is vrijdag. Bedankt voor je reactie!