Ben nu aan de 3e ronde met ovulatietest begonnen. Ik ben zelf 2x zwanger geraakt met ovulatietesten in de 1e ronde. En jullie?
Mag ik zo brutaal zijn en vragen hoe vaak jullie dan seks hebben rondom de knaltest? Ik heb al vaker testen gebruikt maar ik denk nie op de perfecte manier... Zit nu in ronde 8....
Kimroy Als je het om de dag doet, zit je altijd goed. Zaadcellen leven gemiddeld nog 2-3 dagen in je lichaam. Op het juiste moment seks hebben, wil helaas niet zeggen dat je dan ook automatisch meteen zwanger wordt als je met een ovulatietest je eisprong gevonden hebt. Per cyclus heb je maar 20% kans. Door bovenstaande reacties lijkt het net alsof het logisch is dat het met behulp van ovulatietesten meteen raak is. Maar helaas werkt dat niet zo. Dus ik denk niet dat je iets fout doet, je hebt alleen nog geen geluk gehad. Succes!
Vanuit 2 reacties kan je toch geen conclusie trekken dat het logisch is dat je gelijk zwanger raakt als je ovulatietesten gebruikt? Die vat ik effe niet...
Koon De reacties die geplaatst waren gingen er beide over dat het in één ronde raak was toen er eenmaal ovulatietests aan te pas kwamen. Waarop Kimroy reageert of ze iets fout doet, aangezien ze ze ook gebruikt en nu in ronde 8 zit. Vandaar dat ik schreef dat het niet vanzelfsprekend is dat je met ovulatietests meteen zwanger raakt, maar dat het een kwestie van geluk is en dat ze waarschijnlijk niks fout doet. Het kwam op mij over alsof Kimroy wel dacht dat je automatisch meteen zwanger raakt als je ovulatietests goed gebruikt, gezien haar reactie.
Ik heb de afgelopen 6 rondes ovutesten gebruikt, waarvan de laatste 4 duidelijk mijn ei kunnen vinden. Helaas nog steeds niet zwanger.
3de of 4de ronde. Ik was ze helemaal vergeten en deed ze twee dagen. Een dag niks en de tweede dag teken dat die elk moment kwam. Dacht echt dat die maand niks werd en knal. Hebben ook niet extra gezellig gedaan ofzo. Waren heel relaxed die maand en verwachtte niks. Zul je altijd zien haha!
Vorige keer na 1 jr en 4 mnd proberen, maar bij de 4e ronde met positieve ovulatietest. Nu zit ik op het wachtbankje na de 2e ronde met positieve ovulatietest. Ik hoop zo dat het raak is. Hebben ons best gedaan op de dag van de positieve test en die daarna (extra extra goed, hielp de vorige keer ook ) Ik hoop het zo, maar moet eerlijk zeggen dat we erom heen niet heel vaak hebben gevreeen en dat schijnt dan ook weer extra te helpen...