Wanneer gaat lichaamstemperatuur omhoog?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door WishfulDreaming, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Voor de eisprong? Na de eisprong? Of mét de eisprong?

    Pfffff, ik voel mij vandaag écht niet zo lekker. Heb sinds deze voormiddag ongi-krampen in mijn onderbuik en ik zweet mezelf bijna de kleren uit mijn lijf.

    Daarnet even temperatuur genomen en ik had 37,5°
    Kan het met mijn eisprong ofzo te maken hebben of ben ik gewoon ziek aan't worden? Normaal gezien heb ik niet hoger dan 36° lichaamstemperatuur :)
     
  2. Niet meer actief

    Na je eisprong
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Je moet nog 14 dagen...vind dat verschil wel erg groot...
    Ziek?
    Elmo
     
  4. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Goedzo, dan kan ik eindelijk eens op tijd m'n bed in vanavond :p :)

    Ik vind dat ik gisteren en eergisteren al goed ons best gedaan hebben. Nu maar genieten van de verdiende rust en afwachten :D
     
  5. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Hoe ik moet nog wel 14 dagen?
    Tot aan mijn NOD? Ja dat weet ik... Maakt toch niet uit? Normaal is mijn eisprong pas gisteren of vandaag geweest :)

    Vroeg me gewoon af of mijn koortserigheid en krampen iets hormonaal konden zijn op basis van cyclus. De rest zal afhangen van m'n vriend zijn soldaatjes :oops:
     
  6. Soraya

    Soraya Bekend lid

    30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Overdag je temperatuur opmeten is geen graadmeter. Net na het ontwaken, voor je gaat plassen of zo, eerst je thermometer pakken. Alleen die temperatuur moet je nemen om je eisprong te bepalen. Overdag is je temperatuur beïnvloed door je bewegingen, je eten, je drinken, echt van alles. En hij stijgt na je eisprong en blijft hoog tot je ongesteld moet worden. En als je niet ongesteld wordt, en de temp blijft hoog, dan kun je wel eens zwanger zijn!
     
  7. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    En even nog een vraag ik temp (als ik dat dan doe dus niet vergeet) altijd onder mijn tong is dat goed?

    Volgens mij is dat dus oraal?
     
  8. Niet meer actief

    Ik vind dat niet echt betrouwbaar en zweer nog altijd bij het rectaal opmeten..
     
  9. Jessica83

    Jessica83 Fanatiek lid

    6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Als je morgenochtend tempt zal je zien dat je temp weer rond de 36 graden is. In de middag heeft het geen nut om te tempen omdat (wat al gezegd werd) door alles wat je doet je temperatuur beinvloed wordt.
     
  10. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ow... dankje allemaal voor de nuttige informatie... Nu heb ik alweer wat bijgeleerd *bloos* :oops:
     
  11. Ties

    Ties Lid

    1 aug 2007
    73
    0
    0
    Hoeveel gaat je temp omhoog na de eisprong en is dit bij iedereen zo?
     
  12. HJ1977

    HJ1977 Actief lid

    6 jun 2007
    447
    1
    0
    In het boek Zwanger worden van Marielle Croon staat dat je moet temperaturen vanaf de eerste dag van je menstruatie. Rectaal is de meest geschikte methode volgens haar.
    Zij raad aan om elke morgen voor het opstaan, het liefst rond 07.00 uur, te temperaturen, omdat je temperatuur in rust (je zogenaamde basale temperatuur) het laagst en het meest constant is.
    Ze geeft de tip om bij de temperatuur te zetten of je die nacht slecht geslapen hebt, ziek bent, uit hebt geslapen (dus later getempt), hebt gereisd voor een vakantie of een avondje flink alcohol hebt gedronken. Je temperatuur kan dan hoger uitvallen.
    Van een ovulatie is sprake als je temperatuur minimaal een week minstens 0,3 graden hoger is dan de gemiddelde temperatuur in de week voor de stijging. Dat kun je achteraf van je temperatuurkaartje aflezen.

    Dit nog even als aanvullende info...
     
  13. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    mijn temp steeg altijd na me eisprong maar niet zo erg als bij jou, meestal scheelt het echt maar 0,5 graden ofzo en niet 1,5. ik denk dat je ziek aan het worden bent.
     

Deel Deze Pagina