Nou dames, ik vanochtend getest. Helaas weer negatief:x:x:x Ik zit er een beetje doorheen. Waarom heb ik wel al die klachten?? Ik ben echt al 1,5 week misselijk nu. Niet dat ik echt over moet geven maar echt zo'n opgeblazen gevoel. Het ene moment geen eetlust, het andere moment vreetbuien. En ik ben vreselijk moe. Is dit dan nu PMS? Ik weet het ff niet meer, laat die ongi dan maar komen, dan kan ik verder.....
Hoi mama 1979 Ik herken het compleet, dacht 100% zeker te zijn dat ik zwanger was, vooral ook omdat ik niet precies wist hoe mijn cyclus zou verlopen (is de eerste ronde 30 april gestopt met pil). Heb volgens mij afgelopen week wel 7 testen gedaan. Helaas allemaal negatief. Zaterdag eerst nog stille hoop aangezien het langzaam begon, maar 's avonds brak de hel los. Mijn hemel wat een gang. Herkent iemand dit? De eerste ongesteldheid na de pil is die altijd zo heftig? Gister ook de hele dag in bed gelegen. Moet zeggen dat ik me nu ook wel een heeel stuk beter voel. Niet meer misselijk, gewone honger, wel een heeele opgezette buik maar da's normaal, tepels doen weer gewoon, moe ben ik wel, maar dat kan ook nog komen van de narcose van 6 weken geleden. Nou ik hoop voor je dat het toch zo mag zijn. Zal voor je duimen. Lfs Linda
@mama1979, wat balen dat het negatief was. Heeft je ongi inmiddels al doorgezet? Ik weet dat het iedere keer weer een beetje meer pijn doet als er weer een ronde voorbij gaat maar wel goede moed houden hoor! Die pms klachten maken het extra moeilijk maar ook bij jou is het een keer echt raak! En dan ben je minimaal 9 maanden van je pms af @ lindanna, de eerste ronde was het bij mij ook zo heftig. Ik heb 7 dagen flink gebloed, 1 dag niet en daarna 1 dag weer flink. De eerste rondes ook flink wat klachten als misselijk en andere kwaaltjes die je ook veel hoort bij zwangerschap. Nu zit ik in ronde 6 en gaat het beter. Hopelijk is het bij jou snel raak! Succes!
Hé Loesje, Dank je wel voor je lieve reactie Ik zit nu op dag 33. Gisteren een heel klein beetje bloedverlies gehad. Dus ik dacht de ongi komt er aan. Nu sinds gisteravond niets meer, ahum Ik snap er niets van. Volgens mij heb ik niet te vroeg getest, maar als de ongi weg blijft test ik nog eens deze week. Het blijft spannend. Maar ja laten we er maar op houden dat de ongi komt, ben namelijk al zo vaak teleurgesteld...... Hoe is het met jou? Liefs
Graag gedaan hoor mama1979! Jouw cyclus is behoorlijk onregelmatig zo te zien dus lijkt me lastig in te schatten wanneer je moet testen. Of gebruik je ovutesten of iets anders zodat je weet wanneer je eisprong is? Je hebt gelijk dat je uitgaat van een ongi, kan het alleen maar meevallen! Moet zeggen dat bij mij de teleurstelling even groot is of het nu ongi is of negatieve test... Met mij gaat het wisselend. Mijn ongi duurde 1,5 dag en was daar wel even ongerust over. Een dag later heb ik t/m gisteren toch nog wel wat bruin verloren dus beetje vreemde ongi deze maand. Zit nu op dag 8. Binnenkort weer klussen! Ik zit ook nog bij een forum op een andere site met allemaal meiden die in 2010 gestopt zijn met de pil. De afgelopen tijd heeft daar een behoorlijk aantal gemeld dat ze zwanger zijn en moet eerlijk bekennen dat ik dat wel moeilijk vind. Na 1, 2 of 3 rondes al zwanger...ben jaloers! Je leeft allemaal enorm met elkaar mee dus gunt het iedereen ontzettend, maar toch, je wil zelf ook zo graag. Het ene moment heb ik er vrede mee en denk ik mijn tijd komt echt nog wel en het andere moment vind ik het zoooo moeilijk! Vandaag een beetje baal/zeur dag... sorry daarvoor!
Ik herken het helemaal! Iedereen in je buurt lijkt zwanger te worden, overal zie je kinderwagens en dikke buiken en je denkt: waarom niet bij ons? Ik gebruik geen ovutesten maar misschien dat ik daar toch eens aan moet beginnen. Ik heb zelf altijd om de dag klussen aangehouden vanaf ongeveer een week na de ongi. Dan kan je het ook bijna niet missen toch. Iedere keer neem ik er voor niet zo veel mee bezig te zijn, maar helaas lukt dat niet altijd.... Gelukkig hebben we dit forum kunnen we lekker zeuren omdat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten
Ja heerlijk dat zeuren! Het sleept je er wel doorheen al ben je er dan aan de andere kant wel NOG meer mee bezig... Mij lukt het ook niet om er niet veel mee bezig te zijn hoor! Toen we besloten hadden er voor te gaan hadden we beide de instelling van nou dat duurt minimaal een half jaar dus we zien wel. Nu is er bijna een half jaar voorbij en is er vrijwel geen dag dat ik er niet aan denk... En inderdaad, al die kinderwagens en dikke buiken om je heen helpen ook niet echt! Op zich zou je denken dat jullie op het goede moment klussen maar ja, ken wel veel meiden waarbij de ovutesten hebben gewerkt. Ik heb ze 2 maanden gebruikt maar omdat ik steeds geen duidelijk streepje zag ben ik er maar mee gestopt. Was er daardoor nog meer mee bezig en steeds geen streepje zien maakt dat je gaat twijfelen aan jezelf.... Als het volgende maand nog niet raak is ga ik denk ik tempen. Eens proberen of dat werkt... Wat is het hier trouwens rustig? Wordt weinig gekletst....
Hoi Loesje1986, Gelukkig ik vroeg me al een beetje af of het wel normaal was. Hoewel ik nu 3 dagen na begin al minder bloed. Dus misschien was het alleen de eerste 2 dagen zo heftig. @mama1979: hoop voor je dat je toch nog positief zal testen. Gek is dat eigenlijk he dat als je zwanger wil worden echt iedereen ook een kind heeft of een dikke buik of er ook mee bezig is. Maar ja da's net als wanneer je een nieuwe auto hebt lijkt het ook of iedereen er in rijdt. Denk ook dat je er meer op let omdat je zelf ook aan de slag bent. Hoop dat we allemaal snel ook met een dikke buik rond mogen lopen. Ga hard duimen. Liefs Linda
Dat is waar Linda en volgens mij is dat ook de reden dat we allemaal ineens vanalles voelen. Voor die tijd waren we misschien ook wel eens misselijk of last van vreemde pijntjes maar dan laat je dat gewoon aan je voorbij gaan. Nu ben je zo aan het uitkijken naar signalen van je lichaam dat je ieder dingetje dat je lichaam anders doet direct voelt.
Fijn om te lezen dat ik niet alleen op de wereld ben met dit probleem. Het is zo vreemd dat ik iedere keer al die kwalen hebt. Ze lijken nu wat minder te worden maar mijn ongi is nog steeds nergens te bekennen, op dat kleine beetje bloedverlies van gisteren na dan. Als ik jou zo lees Loesje over de ovutesten, denk ik dat het ook niet echt iets voor mij is.... Dan ben ik er echt dag en nacht bezig volgens mij en vanaf wanneer moet ik ze dan gebruiken? Mijn langste cyclus is 47 en de kortste 28, dat gaat me kapitalen kosten (niet dat dat me uitmaakt als ik weet dat het werkt) Misschien moet ik gaan tempen. Iemand adviezen?
Je bent zeker niet alleen op de wereld met die klachten hoor! En ook al zeker niet de enige die er zo veel mee bezig is! Als je het gemiddelde neemt van je cyclussen dan kun je aan de hand van dat aantal dagen precies in de beschrijving van de ovutesten terug vinden wanneer je moet beginnen. Als je die van sensitest neemt wordt het kapitaal wat kleiner dat je moet uitgeven want hun dipsticks zijn niet zo duur. Op zich lijken mij ovutesten handiger dan tempen. Dat laatste moet echt iedere dag voordat je opstaat en dan ook nog het liefst op steeds hetzelfde tijdstip en in je achterste (wat ook niet echt heel prettig is lijkt me). Maar goed, stel dat we over een half jaar de stap naar de huisarts moeten zetten dan kan hij mij in ieder geval niet terug naar huis sturen met "probeer het eerst nog maar eens een half jaar met tempen" In jouw geval is tempen dus misschien het meest handig. Mocht je naar de huisarts willen met je onregelmatige cyclus of over een paar maanden.
Dank je wel, loesje! Ik ben een aantal maanden geleden al met mijn klachten naar de HA geweest. Hij vond mijn cyclus zelfs redelijk regelmatig, ahum hij zag er niets raars aan. De enige oplossing voor de klachten is aan de pil, de klachten waren ook de reden waarom ik jaren geleden aan de pil ben gegaan.... We moesten voor ons zelf een doel stellen wanneer we bij hem terug zouden komen (dan samen met mijn vriend). En dan zou hij beginnen met zijn zaad testen. Nov. 2008 ben ik gestopt met de pil, vorig jaar juni/ juli nog 2 pilstrippen gebruikt omdat ik niet zwanger mocht raken vanwege een verre reis en malariapillen. Vanaf sept. zijn we er volledig voor gegaan maar al met al ben ik dus best al lang 'pilloos'. Ik denk dat ik 2 rondes mijn temperatuur bij ga houden en daarna samen met mijn vriend naar de HA zal gaan.
Vond hij het regelmatig??? pff wanneer is een cyclus dan onregelmatig vraag ik me af... Als ik het goed begrijp zijn jullie dus al wel zo ongeveer een jaar bezig. Dat is toch ook zeg maar de norm om de stap naar de huisarts te maken? Lijkt me wel eng maar ja aan de andere kant heb je natuurlijk ook alles over voor een wondertje! Inderdaad verstandig om dan eerst even 2 maanden te tempen. Kan hij je om die reden in ieder geval niet weer terug naar huis sturen. Maar ja, ga er natuurlijk vanuit dat dat helemaal niet nodig is en het deze ronde gewoon raak is voor jullie!
Nog steeds geen ongi hier, dat kleine beetje bloed afgelopen maandag was wel gek, ik dacht echt daar komt het maar daarna alleen maar witte tampons Ik realiseer me nu dat mijn langste cyclus 47 was, dat de kans dus bestaat dat ik nog maximaal 2 weken op mijn ongi moet wachten Ik hoop echt dat het eerder komt dan kan ik verder en ook gaan tempen. Ik dacht juist dat mijn cyclus wat aan het verkorten was (laatste 2 ronden 30 en 28) Ik kan niets anders dan afwachten, maar ja die onzekerheid hè, ik word er gek van! Als ik in juli nog niet zwanger ben gaan we naar de ha, best spannend en ook wel eng idd. Loesje, succes en veel plezier met klussen binnenkort!