Of ga ik m helemaal verpesten?? Maat kleiner is te klein en hij is zoooo leuk! 95% viscose 5% elastisch
Het is vaak zo dat als je zoiets doet het kledingstuk krimpt oo plekken waar je het nu juist niet wil... Bijvoorbeeld in de lengte... Gewoon even langs een kleermaker die kan dat echt wel mooi aanpassen
Als je hem nog nooit hebt gewassen zou ik dat eerst eens doen. Gewoon normale temperatuur en kijken hoe hij dan valt. Kleding wordt vaak iets kleiner als je het wast. Werkt dat niet, dan zou ik hem naar een kleermaker brengen, want met te heet wassen wordt het helemaal vormloos. Vaak wordt het kledingstuk dan juist korter en breder. (afhankelijk van hoe de stof geweven is.)
Ik was zo vaak dingen op 60 graden die eigenlijk maar op 30/40 mogen... En dat krimpt ook nooit. Heeft dus denk ik niet zoveel zin.
Ik zou je afraden om t te heet te wassen. Je kunt beter langs de kleermaker gaan en t voor een paar euro wat in laten nemen. Véél mooier!
Je kunt inderdaad (wat de anderen ook allemaal zeggen) eerst wassen en dan naar de kleermaker. Want bij te warm wassen zal het jurkje hooguit korter worden maar niet smaller, omdat het na korte tijd dragen weer ´breder´ wordt rond je middel. Dan heb je straks een te kort jurkje dat ook nog te wijd is