Klachtenbrief BCC gestuurd, nog steeds geen reactie

Discussion in 'De lounge' started by MamaR, Feb 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier soortgelijk verhaal meegemaakt met de Mediamarkt.. Ook bevestigd gehad van 3 medewerkers dat er een fout is gemaakt, maar daarna ineens ontkennen..

Klachtenbrief gestuurd: nooit enige reactie op gehad! Vind ik echt zo slecht.. Ook al stuur je een brief terug met dat er niks aan gedaan kan worden, maar dat je het erg vervelend vindt blabla.. Maar totaal niks? Zulke slechte service.. Wij komen daardoor dus nu alleen nog maar bij de BCC haha..

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Breek me de #%$ niet open over BCC. Ook hele slechte ervaring mee. Hadden een wekkerradio die binnen 2 weken al kapot was. Dat vond ik niet bepaald normaal en ging met het product en de kassabon terug. Nou ze wilden hem wel ff voor me opsturen. Omdat ie pas twee weken oud was ging ik daar niet mee akkoord, ik wilde het geld terug. Toen probeerden ze me een vervangende aan te smeren. Wilde ik ook niet. Uiteindelijk naar huis gegaan. Met hoofdkantoor/klantenservice gebeld en na veel gedonder toch mijn geld terug gekregen. Sindsdien zien ze me daar niet gauw meer.

Inderdaad: high prices, low service.

3. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    Dit wilde ik ook vragen
    Wij zijn ook bezig met een klachtenbrief aan hetzelfde bedrijf(9 weken tv kwijt voor enkel een reset en verder niks!) en ik weet wel dat je het bedrijf daadwerkelijk een deadline moet geven.

4. MLkids

MLkids Niet meer actief

Allereerst zou ik een pittige in gebreke stelling e-mail sturen naar bcc met in cc thuiswinkelwaarborg (pb me even als je een contactpersoon wilt).

Ik zou Saturn even mailen met de vraag of de betreffende wasmachine een Nederlands model is of een Europees model is. Europese modellen worden in Duitsland/Polen etc.. geproduceerd en zijn daardoor stukken goedkoper, ik weet dat Saturn grootschalig Europees inkoopt. Indien het toch een Nederlands model betreft kun je aanspraak maken op restitutie van het prijsverschil, blijtk het een Europees model kun je daar geen aanspraak op maken. De service op Europese modellen is vaak dramatisch!!! De kwaliteit is vaak ook minder.

Succes!

5. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    Eerst bellen of de brief wel ontvangen is. Zo ja, dan zou ik vragen wanneer ze van plan zijn te reageren. Nu je ze toch aan de telefoon hebt, meteen vragen naar de hoogste baas..

6. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Dames, bedankt voor jullie reacties.. Ik ga nog een mail sturen en het bij hen op facebook neerzetten..

Saturn mailen heeft i.m.o. niet zo heel veel meerwaarde. BCC stelt nergens de eis dat het product vanuit NL geleverd moet worden dat anders hun voorwaarden niet gelden. Er staat alleen dat ze de prijzen van Saturn meenemen in hun bepalingen of je de laagste prijs hebt betaald. Wel bedankt voor de tip. Ik heb je een pb gestuurd voor het mailadres.

De brief hebben ze wel ontvangen, aangezien deze aangetekend is verstuurd en ik hier de bevestiging van heb gekregen. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het ook op de goede afdeling terecht is gekomen maargoed daar ga ik maar wel even vanuit. Verder zijn ze niet al te slim bij de klantenservice en mij doorverbinden doen ze ook niet..

Jammer dat BCC zo'n waardeloze klantenservice heeft. Je mag toch verwachten van zo'n groot bedrijf dat het allemaal wat beter geregeld is..

7. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Zou de brief wel aangekomen zijn? Wij hebben deze ervaring helemaal niet met BCC.

Laatst een nieuwe laptop besteld en ontvangen, deze crashte al toen we hem voor het eerst gebruikte. Toen is mijn man naar de bcc gegaan en de verkoper had hem bekeken en er scheen een instelling verkeerd te staan of zo. Toen mijn man zei dat hij liever een andere had omdat hij het niet vertrouwde heeft hij zo een andere mee gekregen.

8. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    Ik ben het wel helemaal met je eens dat ze in de winkel wel hun best doen om high service te bieden, wij zijn hier echt netjes geholpen, te woord gestaan en uiteindelijk kregen wij een nieuwe tv.

De reparatiedienst is, mijns inziens, een heel ander verhaal.
    De klantenservice moeten wij nog afwachten.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Saturn verkoopt idd producten uit buitenland wat problemen kan geven. Zo hebben wij daar een hele mooie led 3D tv gekocht van het merk Samsung. Meteen meegenomen en geen probleem gehad. Tot dat wij dus zon handige disc gingen halen voor digitaal tv ( ook bij saturn) en dit is dan ter vervanging van het lelijke digitale kastje. Hij wilde het niet doen en dus wij bellen naar producent van Samsung. Moesten het serienummer van tv opgeven en wist meteen het probleem. Tv is van buiten Europa en die herkent geen Nederlandse disc. En dus kunnen
    Wij van deze super handige optie geen gebruik maken. Saturn kan ons verder niet helpen want hebben gekregen wat we gekocht hebben. Tja sta je dan hè

10. MLkids

MLkids Niet meer actief

Het staat er wel mooi verkapt: het apparaat moet een origineel Nederlands garantiecertificaat hebben. Bij een Europees model heb je dat niet.

Overigens geniet je wel de normale Nederlandse garantie op een Europees model gezien je die in Nederland aangeschaft hebt echter begint de miserie pas wanneer het apparaat onherstelbaar defect is en omgeruild moet worden, dat gaat dan weer via de fabrikant ergens in Europa en die zullen ook vaak eerst trachten het apparaat te repareren. Indien dat niet lukt dan krijg je een nieuwe, 6/8 weken later pas:x

11. MLkids

MLkids Niet meer actief

Ja drama is het, I know! Die module is enkel op Nederlandse modellen werkend, modellen waarvan het serienummer eindigt op wxxn.

Gelukkig geniet je wel gewoon Nederlandse garantie mocht hij kapot gaan, maar ik hoop niet dat hij het ooit helemaal begeeft en niet meer te repareren is want dan begint de miserie pas echt!

Succes ermee!

Voor de mensen die niet weten wanneer ze een EU of NL model aanschaffen, vaak staat dit ergens in het klein in de beschrijving, iets waar je snel overheen leest dus. Altijd alles goed lezen en maak een printscreen van het betreffende product zodat je, mochten er later problemen komen zoals bij lovewinnie, je kunt aantonene of ze het er wel of niet bij hebben gezet.

Share This Page