Keelpijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door wennepen, 28 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Vannacht werd ik wakker met enorme keelpijn wat doorstraalt naar mijn oren. Normaal gesproken verzacht ik het met strepsils of trachitol, maar nu mag dat volgens de bijsluiter niet. Ik eet meestal ook dropjes, maar dat is nu niet goed voor je bloeddruk. Verder drink ik wel thee. Maar nu vroeg ik me af of ik wel iets mag nemen om het te verzachten, bepaalde keelpastilles?

2. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey meis,

Ik lees even mee, want ik heb nu sinds 2 dagen ook erge keelpijn. Als je keelontsteking hebt, moet je dan aan de AB? Doe je dat niet is dat dan gevaarlijk voor de kleine?

xx Nikkie

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    honing..in de thee

over de AB.. er zijn Ab kuurtjes die niet schadelijk zijn.. mocht je bij je huisarts terecht komen, ff melden dat je in verwachting bent.. en als je t recept haalt ook bij apotheker even vragen of t wel goed is voor je/je ukje

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    thee met verse citroen en honing helpt enorm
    gorgelen met afgekoelde kamillethee

5. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hibetane zuigtabletten mag je nemen heb ik ook vandaag gehaald

en anders thee met honing

gr jojo

6. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0

Heb ik honing gekocht krijg ik het er toch het zuur van haha geen goed idee voor mij

7. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Superol tabletten hielpen hier wel!. Misschien kan je daar wat mee... Meeste hoestdranken mag ook niet. Dus zou verders gewoon aan de thee gaan. Met of zonder honing.

8. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Vicks snoepjes helpt meestal ook wel, het belangrijkste is dat je, je keel "nat"houdt.
    Enne, je moet wel heeeeeel veel drop te eten voor je bloeddruk te hoog wordt hoor;)

9. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou nooit een ab kuur voor keelpijn halen. Dat werkt lang niet altijd en maakt wel je hele darmflora dood. Geheid dat je dan een vaginale schimmel oid oploopt.

Thijmsiroop mag je wel nemen als je geen dropjes wilt, en van heel heb je ook een hele goede homeopatische keelspray die je tijdens de zwangerschap wel mag gebruiken. Volgens mij mogen tonsiotreen tabletjes van vsm ook gewoon als je liever zuigtabletten gebruikt. En verder gorgelen met zout water, werkt ontsmettend.

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Je krijgt (denk ik) ook niet zomaar even een abkuurtje mee bij keelpijn.. Als t samenhangt met een verkoudheidje of ander virus, doet ab immers niks..
    Als t door een bacteriële infectie komt, dan zou je een abkuur kunnen overwegen, als je ermee bij je huisarts zit..

11. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Je mag gerust een dropje nemen om je keel te verzachten, van een paar dropjes gaat je bloeddruk echt niet gelijk omhoog.

Deel Deze Pagina