Hoe kan dit? Echoscopiste vs verloskundige.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MamaKitty, 23 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik voelde een paar weken terug mijn baby al 5 vingers boven mijn navel. Dit vertelde ik an mijn vk.
    Zij vertelde mij dat het haar zeer onwaarschijnlijk leek, gezien mijn zwangerschapsduur.
    Ze kwam langs en zei dat de baarmoeder tot de navel kwam.
    Toen ik pasgeleden (12 nov) 's avonds voor controle bij haar kwam, zat de baarmoeder volgens haar 1 vinger boven de navel en kon het gewoon niet dat ik daar de baby zo hoog voelde, ze dacht dat het kwam dat als ik zit, dat de baarmoeder dan opschuift naar boven ofzo.
    Prima dacht ik, maar bleef het raar vinden.
    TOT ik afgelopen zaterdag met 25 weken en 5 dagen een 3D echo liet maken. De echoscopiste zat 6 tot 7 vingers boven mijn navel en liet zien dat daar de voetjes zaten en zijn billetjes. Dus ik zei heel verbaast; maar dat kan toch niet want de baarmoeder komt maar 1 vinger boven mijn navel! Waarop zij vroeg; wie heeft dat gezegd? Dus ik zei dat de verloskundige dat zei en dat ze het onmogelijk vond dat ik de kleine zo hoog voelde.
    Nou de echoscopiste gaf MIJ gelijk en liet het me ook zien. Ze ging helemaal bovenin mijn buik zitten en liet zien dat ze recht naar beneden scande en dat er daar niets zat. Ze ging langzaam naar beneden, en bij 7 vingers boven mijn navel zei ze; kijk, hier komt het zwarte gat, daar is je vruchtwater en 1 seconde erna zei ze; en daar zijn de billetjes al van je zoontje! Ik heb er dus gewoon bewijs van dat ik gelijk heb en dat hij al 7 vingers boven mijn navel zit! Waarom zegt de vk dan van niet en houd ze dit vol?
    De volgende keer dat ik er ben vertel ik het haar en als ze me niet geloofd, vraag ik of ze bij mij de DVD wil komen kijken van de echo, want daar staat DAT dus ook op.
    Maar wat vinden jullie hier nu van? Hoe kan dit? 7 vingers boven mijn navel?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi mamakitty,

De hoogte van de baarmeoder is ook heel afhankelijk van hoe de kleine ligt op dat moment. ligt het helemaal uitgestrekt dan duwt het de baarmoeder mee om hoog, ligt het helemaal in elkaar opgekruld dan is je baarmoeder ook kleiner. Beetje afhankelijk van het moment, al vind ik 7 vingers boven de navel wel erg veel voor 25 weken, maar ik kan er niet over oordelen dan zou ik je buik even moeten voelen en dat gaat lastig door de computer heen! ;)

Imke

Deel Deze Pagina