Ik mis nog een mobiel, hier was ons zoontje helemaal fan van eentje van tinylove, speelde gerust een half uurtje en dan waren wij even op ons gemak Verder ook een leuke speelmat, ook hier ben ik fan van tinylove. Toekomstgericht: een draagbaar potje
Aangezien ik de beginpost niet kan aanpassen doe ik het zo. Ondertussen is onze lijst aangepast. Hopelijk hebben we goed geselecteerd en zullen we daadwerkelijk gebruiken. Van één van de toekomstige meters krijgen we een meegroeistoel a la triptrap. Van de grootouders een autostoel groep 1/2/3. Welke autostoel van deze categorie raden jullie aan? Wij denken momenteel aan een “Dreambee Autostoel Essentials IsoFix Groep 1/2/3” Onze auto’s hebben beide een IsoFix kliksysteem geïntegreerd in de autozetel. Hebben jullie voor elke auto een autostoel? De andere grootouders gaven ons een startbudget waarmee we eigenlijk alle basics konden kopen. Anderen zaken zoals een park kunnen we lenen. De geboortelijst is dus vooral gericht op iets later en eerder Nice to haves. Een mobiel hoeft niet direct voor ons... Slapen - Ergopounch Inbakerzak ErgoCocoon 3 - 12 maanden (1 tog) - Deken voor bed bamboe/katoen 100 x 150 cm (1,9 Tog) - Deken voor bed katoen jersey 100 x 150 cm (1,3 tog) Verzorging - 2x Tetradoek (hydrofiele doeken) 120 x 120 cm - Badje (eenvoudiger bad dan op de vorige lijst) - WC potje met rugsteun (geen meegroei potje, goedkoper dan de vorige op de lijst) - Wc-brilverkleiner - 3x Hydrofiele witte washandje B 16 x L 21 cm - 5 stuks (in totaal dus 15 stuks, wij zijn van plan om voorverpakte vochtige doekjes enkel te gebruiken op uitstappen en vakantie) - Neuspeertje Neus- en oorreiniger Eten en drinken - 10-delige set kommetjes en lepels - 2x Afwasbare slabbetjes met mouwen - 2x set kinderbestek vork,lepel,mes - Oefenbeker met handvaten, zondertuit, wel anti lek systeem - Oefenbeker met handvaten en tuit - 5x Gewone drinkbekers - 2x diepe borden - 5x plastieken kommen - 6x lange zachte lepels - 8x bewaarpotjes 250ml Spelen - Skip*Hop Picknickdeken (multifunctioneel speeldeken) - bijtspeeltje van natuurrubber (i.p.v. Sofie De Giraf) - baby spiegel voor recht te zetten en op te hangen - Houten vormsorteerder/vormstoof - 2x kleine doudous - badspeeltje Veiligheid - Antislip voor bad (kunnen zowel in het kleine als grote bad dienen, als meenemen op vakantie) We twijfelen verder nog over: - Welke autostoel groep 1/2/3. - Een winterhoes voor de draagzak (Ergobaby adapt). Wachten we af hoe ze op de draagzak reageert of zetten we het toch al op de lijst? Hebben jullie al ervaringen met een draagzak in de winter? Hoe houden jullie haar comfortabel warm en droog? We hebben een hond waarmee we elke dag 2x wandelen. Onze meid zal dus ook in de winter regelmatig mee naar buiten (moeten) gaan. - Een speciaal klein dekentje voor in de wieg en tijdens het wandelen in de voiture. We hebben een wikkeldeken van Koeka en Hema. Een deken van 80 x 100 van Ikea en een kleine babyfleece. Is dit genoeg? Er is ook nog een voetenzak van maxi cosi. - Zetten we er al een zonnebril op? Er bestaan er die meegroeien van 0 tot 18 maanden. - Zetten we er sloefjes op voor tijdens de wandelingen? Is dit wel praktisch? Ik heb er nu stoffen die ik kan aanpassen. Zouden deze hun werk doen desnoods met sokjes er in? - Ik heb in totaal 13 hydrofiele doeken. Is dit genoeg? - Zouden we het speelgoed voor later er wel opzetten? * pampers kunnen we er niet opzetten. We gaan ze kopen in Het Kruidvat. ML kan ik niet overtuigen voor wasbare luiers, helaas. * De mooie kinderboeken kunnen blijkbaar niet online op de lijst gezet worden. Misschien in de winkel zelf wel. We hebben ondertussen een knisperboekje, eerste boekje met dieren en een speciaal babyboekje waar we foto’s kunnen in steken. We hebben een paar straten verder een heel uitgebereide bibliotheek. Ik kijk verder rustig rond of ik tweedehands mooie boekjes vind. * Ook het eerste jaar album dat ik wou staat niet online.
Wij hadden beenwarmertjes voor in de draagzak! En verder een groot vest aan Hydrofiele washandjes: heb je er wel alvast een paar liggen? Die gebruik je vanaf dag 1 namelijk al, dus handig als je er een paar hebt. 15 stuks is dan weer niet nodig,ik denk dat wij er een stuk of 8/9 hebben. Verder heb ik altijd begrepen dat de 1/2/3 stoelen een stuk minder ‘goed’ zijn dan de losse groepen. Maar daar kan ik je echt niets officieels over laten zien. Wel zijn wij met onze dochter gaan ‘passen’ in de winkel toen ze over kon naar een nieuwe stoel en zijn uiteindelijk gegaan voor de maxi cosi Tobi. Wij hebben aparte stoelen voor beide auto’s, zeker met grotere stoelen is dat over zetten echt onhandig!
Een 1/2/3 stoel zou mijn voorkeur niet hebben. Die zijn minder veilig dan een 1 en een 2/3 apart. En ja, die hebben we allebei voor beide auto's gekocht. Extra spullen voor de draagzak zou ik nog niet doen. Mijn oudste wou bijvoorbeeld absoluut níet gedragen worden. Sloefen vind ik ook niet nodig. Hier ofwel in de voetenzak, ofwel op sokken als het warmer was.
Wij hebben alleen stoelen in 1 auto. Overzetten is zo gedaan. Ze zitten bij ons met de gordel vast. Wasbare luiers zijn echt top trouwens. Mijn vriend ging overstag toen hij zag dat de luieruitslag verdween en de AIO's zijn echt heel handig. Wel pas gaan gebruiken bij 5 maanden dus misschien moet je nog even geduld hebben dan.
Ik wist niet dat het echt zo’n verschil maakte in de autostoelen. Ik dacht altijd dat het voor een groot deel commerce was... we zullen ons dan toch nog beter informeren. Momenteel kan ze in de maxi cosi dus die autostoel kan best wel wachten. @pietje1987 we hebben nog geen hydrofiele washandjes in huis. Deze ga ik nog halen. Als ik ze op onze lijst zet en dan deze zelf koop telt het mee voor de geschenkabon na het afsluiten van de lijst. ^_^ Beter beginnen met 10 stuks en zien hoe ver we geraken. @Bootcamp babe ml heeft op zijn werk vooral slechte ervaringen opgedaan met wasbare luiers. Waardoor ik hem echt niet overtuigd krijgt. Een vriendin van ons gebruikt het wel en probeerde ook, maar zonder succes. Wie weet veranderd hij van gedachten, maar vees er voor. Onlangs zei een collega van hem nog “nooit met beginnen hé” toen zij een pamper ververste.
Bij wasbare luiers is het heel belangrijk dat je het juiste type kiest. Niet iedere luier past om iedere baby. Dus goed advies inwinnen bijv via een consulent is essentieel. Maarja met die mannen is het soms ook dat als ze niet willen ze gewoon niet willen. Toen de mijne niet wilde, zei ik dat ik het wel deed en hij maar gewoon wegwerp moest gebruiken op zijn papadag. Maar onze jongste kreeg van alle wegwerp luieruitslag en van wasbaar niet. Toen was hij gauw om.
En toch zie ik juist vaak kindjes met luieruitslag in de facebookgroep Wasbare luiers.. Ik zat ook al aan wasbare luiers te denken voor de baby, maar ik zie toch ook nadelen..
Nou ja ik kan alleenmaar spreken voor de mijne uiteraard. Andere voordelen zijn: ze zijn nooit echt op, je weet waar je je kind in stopt, het is goedkoper en het is veel beter voor het milieu.
Ik ben overtuigd over de voordelen hoor. Maar ik vind dat we er met twee moeten achterstaan als we hiermee beginnen.
Die munchkin beker vind ik super! Die Nuby beker vind ik persoonlijk waardeloos, dat tuitje is zo vreselijk groot, mijn zoontje van 10,5 maand stikt daar zowat in.
Natuurrubber speen of speelbal Barnsteenketting/armbandje (helpt bij tandjes krijgen) Verzorgingsproducten die je fijn vindt (merk) Driehoekige slabben/bandanas
We hebben een speentje klaarliggen. Een speelbal ook, maar niet van natuurrubber. Qua verzorgingsproducten. Goed dat je er aan denkt. Die kregen we al. Haha. En buiten een wasgel/shampoo en een bodylotion wil ook zo weinig mogelijk gebruiken. Bandana’s staan er nu op. Die was ik inderdaad vergeten.
Ik vind het idee leuk maar niet dat er zo veel prijzige dingen op staan. Zo moeten mensen mogelijk meer uitgeven dan ze kunnen of willen.
Bij dreambaby kan je ook een duur item in schijven opdelen Bovendien kies je zelf of je iets van de geboortelijst neemt, en je kan er ook voor kiezen om een cadeaubon te kopen op de geboortelijst
Ik zou er zelf denk ik voor kiezen om de dure items weg te laten en in plaats daarvan een bon erop zetten, of bijv je ouders apart iets door te geven als die een groter iets willen geven.. Maar in Nederland is dat idd niet zo gangbaar, wij hebben nu bekenden gevraagd om een gezonde maaltijd voor in de vriezer omdat we bij nr drie toch bijna alles al hebben en we niet willen dat ze allemaal zwitsalpakketjes aankomen (gebruiken zelf nauwelijks verzorgingsproducten, en dan altijd iets natuurlijks)...
Hier is het echt gewoon standaard, niemand kijkt ervan op. Je kan ook prima zelf dinge' van je eigen geboortelijst kopen, dan krijg je daarvoor ook 10% korting.
Ga niet nu al een dure autovervolgstoel kopen! Je kindje kan waarschijnlijk nog een jaar in de maxi cosi. Dan kan je beter daarna samen met je kind kijken welke stoel past. En welke jullie handig vinden in de praktijk. Dat moet je echt zelf zien in de winkel en uitproberen. Niet via het internet. En er zit verschil in welke beter past ivm postuur van je kind. Ook kan je soms een overjarig model kopen. Niet teveel voor de verre toekomst halen. Kijk eerst wat je echt nodig hebt! Kijk hoe het dragen bevalt voor je alles erbij koopt. Wc verkleiner en bestek of borden zijn prima van de Ikea. Hydrofiel washandjes nooit gebruikt (waarom geen normale washandjes). Ik zou ook bonnen vragen van winkels. Dan kan je zelf kijken wat je straks nodig hebt. En zit je niet met veel te veel of onnodige spullen. Bedenk dat je sommige spullen maar kort gebruikt of misschien kunt lenen. Inbakerzak niet vooraf kopen. Wie zegt dat het nodig is? Het enige wat ik hier echt handig vond was de babyset (zo'n) kuipje van trip trap. Dan liggen ze vanaf het begin bij je aan tafel. Een baby wil je zien. En anders zit je te klunzen rond etenstijd (vaak onrustig) met een super op de grond. En koop een echte trip trap! Al jaren zoveel plezier van gehad!! Die namaak versies zijn echt minder.