Over 5 weekjes ben ik uitgerekend. Half september verwachten wij ons eerste kindje. Nu ben ik bezig met de vluchttas en vraag me af wat voor jasje we mee moeten naar het ziekenhuis. Ik heb een zacht jasje van de Hema maar deze is in maat 62, deze zal neem ik aan veel te groot zijn voor na de geboorte. Is het verstandig om een jasje maat 56 te kopen?
Ik zou gewoon een extra dekentje doen. Dochter is nu 8 maand en heb nauwelijks vestjes/jasjes gebruikt. En dat terwijl ze in de winter geboren is. Ik vind die jasjes aandoen maar onhandig. En de capuchons zitten vaak in de weg. In het begin blijven ze braaf onder t dekentje liggen. En daarna kan je gewoon je jasje maat 62 gebruiken.
Geen jasje kopen hoor! Ik heb een winterbaby gehad en het is zo'n gedoe om zo'n kleintje in een jasje te proppen! Ze gaan huilen en als je binnen bent moet alles weer uit (veel te warm). Gewoon lekker in een wrapper en/of voetenzak van de maxi cosi met eventueel een dekentje. Met een mutsje of sokjes heeft je kindje het warm genoeg. Als je binnen bent kan je een zak zo openritsen en de deken openen zonder je kindje wakker te maken.
Een jasje is echt niet te doen bij een baby... Hier altijd alleen maar vesten gebruikt tot 1 jaar ongeveer... Maar als je gewoon een normaal vestje hebt, niet dik, niet dun en een dekentje meeneemt is dat echt voldoende hoor
Ik heb altijd jasjes of vesten gebruikt.. Ik snap dan ook niet dat mensen zeggen dat dat niet te doen is bij een baby. Jasje was altijd een maat groter dan ze droegen. Ik had voor in het begin een jasje in maat 56. Dochter is van begin september en die droeg dat jasje ook.
Ik heb bij de jongens jasjes gebruikt. Niet aan gedacht om een grotere maat te gebruiken. Ik zorgde dat er dan n romper met lange mouwen en longsleeve onder zaten van glad materiaal. Maar straks ga ik voor een vestje en inbakeren voor korte activiteiten. Maar voor lange wandelingen hartje winter wel met winterjas.
Ik heb voor het begin gewoon een zacht vestje maat 62 hoor, zal iets te groot zijn voor deze kleine, maar mn dochter was negen pond en paste niet meer in mt 50 pakjes Deze wordt iets kleiner geschat tenzij ik overtijd ga lopen..
Hier altijd jasjes gebruikt. Maatje groter dan ze op dat moment droegen, dus vlak na de geboorte was dat maat 50. Snap persoonlijk niet dat mensen zeggen dat jasjes onhandig zijn, maar vestjes wel prima zijn. Er zit toch nauwelijks verschil tussen een jas en een vest?
Ligt eraan, een winterjasje is aanzienlijk dikker. Persoonlijk vind ik capuchons aan jassen wel vet irritant, ook nu die al ouder is. Hij zelf ook trouwens. Maar ontopic; Ik had voor zoon en wederom voor deze baby zo'n berenpakje. Lekkere warme onesie als het ware. En dan evt nog een dekentje (bij zoon was het -5 toen we naar huis gingen ) bij onze dochter straks denk ik niet nodig begin november.
Ligt er aan of je echt een jasje of vestje bedoeld. Vestjes vind ik wel fijn voor het naar buiten gaan. Ik zou 1 neutraal vestje 56 kopen zodat het overal op kan voor de eerste weken/maanden. Zonder mutsje misschien wel fijner ja.
Gewoon een vestje en lekker in een een dekentje in de maxi cosi. Dat gefrutsel met een jasje vond ik zielig.. Hier had ik er een paar van,ook lekker in de box of kinderwagen.
Ik heb zo’n vestje/jasje van noppies gekocht met van die drukknoopjes. Die heb ik in maat 56 gedaan, zodat het over de andere kleertjes heen past. Hij is niet super dik, maar we hebben ook eventueel een dekentje en een maxi cosi zak.
O drukte even te gauw op verzenden... Maar 62 zou ook misschien wel kunnen hoor over de kleertjes heen of een lekker dekentje.
Ik kocht enthousiast een jasje in 50/56, súperschattig. Mijn dochter was 46 cm bij de geboorte, dus ik rekende op weer een kleintje (dat was ie volgens de metingen ook). En eenmaal bevallen was meneer 54 cm. En lag het jasje nog thuis in de kast. En was het 30+ graden. Hij is dus naar huis gegaan in een jumpsuit met sokjes, mutsje en met een dekentje over. Jasje is inmiddels al te klein. Ik zou dus gewoon een dekentje doen. Desnoods 2, of zo'n wrapper-ding wat anderen al noemden.
Ze heeft het jasje welgeteld 1x aangehad, tijdens de rit van het ziekenhuis naar huis Persoonlijk zeg ik dus: niet nodig. Nu is zij wel in een warme periode geboren, maar op koudere dagen gebruiken we een dekentje. Wat gezegd wordt hierboven, is dat veel makkelijker. Geen gedoe met aan en uittrekken...volgens mij worden de meeste baby's daar ook niet blij van! Ik zou voor een fijne deken of wrapper gaan!
Hier een september baby! Heb denk ik pas een jasje gebruikt sinds april ofzo. Daarvoor lekkere voetenzak van jollein in de maxi cosi, ik ben ook niet zo handig met een jas over lange mouwen te krijgen. Lekker een warme voetenzak en een mutsje op, en meneer had het altijd lekker warm! Ik verwarmde wel de voetenzak even voor de eerste tijd, voordat we weg gingen, maar nou was onze zoon ook prematuur en had af en toe wat moeite met zichzelf warm houden.
Ik had een wrapper van teddystof voor naar huis gaan waar de gordels van de maxi cosi doorheen konden. Was prima! Jasje was ook niet nodig want onze oudste is een zomerbaby en vond dan een wrapper makkelijker. Nu ben ik in de winter uitgerekend en koop ik denk ik wel een jasje, gaat prima met die kleintjes! Hema heeft fijne, zijn niet te dik en zit stretch in. Vind stretchstof wel echt een aanrader en idd een maat groter kopen dan ze hebben. Had trouwens, toen ze een maandje oud was ofzo, ook zo’n berenpakje van katoen/teddy en stretch (van de h&m geloof ik). Vond ik nog praktischer dan een jasje want nu was ze meteen helemaal ingepakt en ik kon haar er zo in leggen en liet ‘m bij thuiskomst gewoon in de kinderwagenbak voor de volgende wandeling Opties genoeg!