Bij oorthermometer na elke meting een nieuw plastic dopje?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 27 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Sinds kort hebben wij een oorthermometer van Braun in huis, type 4520. Nu zitten hier van die plastic dopjes overheen, wat dan in je oor komt. In handleiding staat dat je na elke meting dat plastic dopje moet weggooien en weer een nieuwe erop moet doen.
    Is dat nou echt nodig? Om na elke meting een nieuw plastic dopje er op te doen?

Er zit wel een setje nieuwe plastic dopjes erbij, maar als deze op zijn kun je die dan gewoon bij de drogist kopen?

Groetjes,
    Hanna

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Zou ik niet doen

Als je een rectale thermometer hebt gooi je die ook niet weg nadat je hem 1x rectaal hebt gebruikt :p

Zou gewoon de dopjes afpoetsen na elk gebruik, of iemand moet mega oorsmeer hebben dan zou ik ze wel weggooien
    Misschien bij de apotheek navullingen te koop?

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Bij drogist kun je gewoon navulling kopen.

Bij zelfde persoon vind ik dat niet nodig. Bij versc hillende personen zou ik dat zeker doen.

4. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Gewoon afnemen met een watje met alcohol.

5. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Tip: probeer eens zonder dopje te meten. Wij hebben op het werk ook zo'N thermometer, scheelde bij de meting 1.3c...

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Inderdaad na elke meting met alcohol reinigen

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Die 1,3 calculeer je er dan toch bij in? Met dopje is hygienischer, zeker als je bij meerdere personen dat apparaat gebruikt.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik maak het dopje alleen even schoon. Zonder dopje doet de meter het niet, dan krijg ik een foutmelding of vertikt hij het om te meten.

9. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    1,3 hoger dan wat het zou moeten zijn? Vandaar dat ons dochtertje steeds nog rond de koorts-temperatuur blijft zitten. Rond de 38 graden.
    Morgen idd. maar eens zonder dopje doen!

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Uh ja, dat doet ie bij ons dus ook. Zonder dopje werkt ie niet. Wilde het even bij mezelf gaan proberen nu, maar goed, dan maar elke keer het dopje schoonmaken. (of even bij de drogist kijken hoe duur nieuwe dopjes zijn ;)).

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier maakte ik hem gewoon schoon. maar heb hem al hel lang niet meer in gebruik vidn ze neit betrouwbaar.

idd zit er een interval in. en heb ik onze dochter vaak te laat wat gegeven. als ikdacht dat ze 38 had bleek het dus ruim over de 39. en na een aantal keer koortstuipen heb ik dat ding verbannen grbuikte hem alleen voor snachts als ze sliepen en mocht ik het dan niet vertrouwen of hij op de grens liggen dan ging alsnog de andere erin. maar goed dat vroeg je natuurlijk niet ;)

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Een rectale thermometer lukt hier alleen als dochtertje echt goed ziek is. Dan heeft ze niet genoeg fut om te draaien en wiebelen en boos te worden, zodat de thermometer eruit gaat. Het duurt ook zó lang voordat zo'n rectale thermometer eruit is wat voor themperatuur het gaat worden!
    Vandaar dat we nu ook zo'n oorthermometer erbij gekocht hebben. Ik ben er nou ook nog niet echt uit of deze idd. beter is, maar 't gaat wel véél sneller.

13. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier ook gewoon afdoen met een alcholdoekje en hergebruiken. Wij gebruiken hem bij onze jongens omdat mn de oudste echt panisch is voor alles wat in zijn aars moet. Heeft echt een trauma opgelopen van zetpillen volgens mij...dus dan maar zo en de onnauwkeurigheid voorlief nemen.

14. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Nee, want dit was bij 1 persoon het geval, dan zou ik bij meerdere moeten meten om te kijken wat het dan doen. Goed schoonmaken met alcohol kan ook.

15. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    wij hebben een flexibele rectale thermometer van de kruidvat die binnen 3 seconden de temp aangeeft.
    Vindt het toch een stuk betrouwbaarder dan een oorthermometer.

16. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik werk bij een drogist en we vertellen er altijd bij dat hij de themperatuur iets lager aangeeft.
    ik heb hem zelf ook en meet af en toe de kindjes als ze geen koorts hebben. heb ook op de doos (binnenkant zeg maar) hun temperatuur geschreven die ze 'gewoon' hebben. dan kan je zelf kijken hoe hoog het ongeveer is (normaal zitten ze met die thermometer rond de 36/36,5)

en ik doe er ook niet elke keer een nieuw dopje op. zeker niet als het voor dezelfde persoon gebruikt word.
    je kan ze gewoon kopen bij de drogist (ze liggen meestal naast de thermometer in het schap) maar ik vind die dopjes ontzettend duur om er elke keer een nieuwe op te zetten;)

17. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Dat kan bij deze thermometer niet. Daar moet een dopje overheen. Ik heb hem ook en heb geen dopjes erbij besteld. Ik merk nu dat de thermometer totaal niet nauwkeurig meet met de oude gebruikte dopjes erop. Dus wel nieuwe dopjes is aan te raden.

18. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik ook.

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Zonder dopje doet hij het niet idd. Heb al 1,5 de Braun en vind hem
    Super. Dopjes zijn ook niet zo duur. 2 pak rond de 6 euro.
    Ik zet er niet bij elke meting een nieuwe op hoor. Wel bij ieder persoon. Is dus bijv enkel zoontje ziek dan zit er wel heel dag de zelfde op. Is echter ik en zoontje ziek dan zet ik bij elke meting waarbijbgewisseld wordt van persoon er wel een nieuwe op.

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik doe er wel elke keer een nieuwe op. Is gewoon hygiënischer. Ik gebruik hem alleen voor mijn oudste en voor mijzelf, maar als ik 1x per jaar koorts heb, is het veel en mijn zoon max 3x per jaar.

Alcohol en andere reinigingsmiddelen zijn niet goed voor die dopjes. Het materiaal is te poreus daarvoor.
    En inderdaad: De dopjes liggen bij de drogist en bij de apotheek.

Deel Deze Pagina