Dit is precies wat ik bedoel en waarom ik er over nadacht om dit aan te geven bij school. Voor mij vielen ook een heleboel puzzelstukjes op hun plaats en had het graag al eerder geweten.
Wij hebben 3 kinderen. Bij 2 kinderen was het onmogelijk om te missen dat er concentratie problemen waren. Zowel thuis (eten, spelen, leren, huiswerk, ....) als op school tijdens het werken, toetsen, taken, instructies,... Die hun score was op sommige testen 0 omdat de test niet kon uitgevoerd worden of vroeger moest beëindigd worden. Koptelefoon en study buddy maakten ook geen verschil. Bij hen waren kleine maatregelen niet voldoende. En dan hebben we nog een zoon die eigenlijk heel lang onder de radar bleef. Nooit grote problemen op school of thuis tot hij een jaar of 10 was. Hij heeft ook add en een zeer zwakke concentratie maar vind het niet gek dat er zo lang niets van gemerkt is, ik had het namelijk zelf ook niet gezien. Met kleine aanpassingen red hij het en daar ben ik alleen maar blij voor eigenlijk dat zijn add niet voor extreme problemen zorgt. Gaan klagen op basis van uw info dus niet doen. Hadden ze een kind dat in de problemen kwam gemist of die thuis ook duidelijk een concentratie probleem had niet opgemerkt, dan had ik daar zeker iets over gezegd.