Hoi allemaal, 12 vrienden van ons gaan begin maart op wintersport. Ik ben dan 7 maanden zwanger. Ik twijfel of ik ook mee zal gaan, natuurlijk ga ik niet skieen maar het lijkt me wel erg gezellig om mee te gaan en mijn man gaat ook. Wat denken jullie? Heb ik met 7 maanden nog zin om mee te gaan? Is natuurlijk lange tijd in de auto maar daar kan ik lekker relaxen, boekje lezen, wandelen, dorpje bekijken en natuurlijk gewoon gezellig doen met mijn vrienden. Of denken jullie dat dit echt te zwaar is? Hoor graag van jullie want binnenkort gaan ze een groot huis boeken. Natuurlijk kan ik op het laatste moment nog afhanken, maar dan betaal ik (logisch) wel de kosten voor het huis. XX
Heerlijk toch? Lijkt me een lekker relaxte vakantie. Het is natuurlijk afwachten hoe je je dan voelt, maar bij een normaal verlopende zwangerschap kan je dan nog best lekker wandelen, boekjes lezen en gezellig doen (wel afhankelijk van de hoeveelheid hormonen ). Ik zou het risico best duven nemen in ieder geval. En wat langer inplannen voor de reis, regelmatig benen strekken (is wel NOG belangrijker als je zwanger bent!)
als je er zo over denkt zeg ik GAAN!!! Maar sluit wel een annuleringsverzekering af. Mocht er iets mis gaan of dat je vk je aanraadt om niet te gaan dan kan je er gewoon onderuit. (krijg je volgens mij jouw deel terug). 7 maanden dan ben je een week of 30. Ik had veel last van bekkeninstabiliteit toen bij de 2e maar anders had het echt nog wel gegaan hoor!
Je kunt natuurlijk best nog mee. Maar ik vind het heel moeilijk om dat NU al te moeten zeggen. Misschien vind je het vanaf de 6e maand wel heel zwaar worden.... en zit je liever lekker 'alleen' thuis. Hou er ook rekening mee dat even lekker wandelen het hem niet zal worden waarschijnlijk. Denk erom dat het (als er sneeuw ligt) het glad kan zijn en je niet uit zou willen glijden. Ook is het natuurlijk niet allemaal even vlak in de skigebieden. En dan die autorit. Ikzelf moet er geloof ik niet aan denken met een dikke buik zo lang in de auto te moeten. Relaxen kun je ook lekker thuis denk ik dan. Wij gaan dit jaar niet op wintersport. Normaal gaan we elk jaar met mijn broer en schoonzus, maar ik zit dan ook rond de 8e maand en heb een grote kans op een vroeggeboorte. Voor dit jaar slaan wij dus even over. Het is een overweging. Maar kunnen ze dadelijk niet 1 persoon extra kwijt in dat huis? Of komt er iemand anders bij je man op de kamer te liggen? Zodat je dan alsnog meekan (als je echt nog wilt) en het voor iedereen uiteindelijk wat goedkoper wordt dan gedacht.
ben zelf net terug van 8 dage Turkije, is dan wel geen wintersport maar wel ver weg. Vlucht viel me alles mee maar al met al is zo'n dag reizen wel erg zwaar (we vlogen dan ook om half 5, moest dus om 2 uur 's nachts van huis om de vlucht te halen) en heb die dag wel erg veel harde buiken gehad maar verder is alles me heel goed bevallen. Mijn man houd gelukkig erg veel rekening met mij en mijn licht BI klachten (ze zijn eindelijk onder controle) en mijn schoonfamilie (Die ook mee was) weten dat ik liever te lang ergens mee doorloop dan dat ik er over begin te klagen dus die accepteren het zonder enig gemor van me als ik iets niet wil doen, wat ik ook erg fijn vindt. Koop steunkousen bij de Hema voor de autorit en bereid de chauffeur erop voor dat je elk uur wel naar de wc moet en dan ook even een stukje loopt ivm een trombose/spatader risico (voorkomen altijd beter dan genezen en ik moest dus idd elk uur naar de wc) Zorg er ook voor dat je voldoende vocht bij je hebt, heel belangrijk. Nr's van je VK meenemen, zwangerschapskaart meenemen, kijken waar het dichtsbijzijnde ziekenhuis is uit voorzorg en misschien kan je van die spike schoenen kopen, dan is het risico op uitglijden ook weer veel minder! Genieten maar!
Ik zou ook niet gaan denk ik. Sowieso omdat iedereen op de piste is en ik dan niet, zou me stierlijk vervelen de hele dag. En 's avonds ga je ook niet naar de kroeg met je dikke buik. Mijn vriend is ook echt wintersport freak, en die gaat waarschijnlijk komend jaar met een vriend. Ze zoeken het maar uit Heb ik lekker thuis het rijk voor mij alleen
Ik geloof dat er ook nog een maximum hoogte is, waar je op mag, als zwangere vrouw. Geloof 2500m. Natuurlijk wel afhankelijk wat je gewend bent, maar misschien kun je daar eens naar vragen bij je VK?
Ga, als je zwanger bent, niet naar een skigebied hoger gelegen dan 2150 meter. In het hooggebergte bevat de lucht namelijk minder zuurstof. In een zuurstofarm gebied ga je soms onregelmatig ademhalen of word je benauwd. Ga je tijdelijk naar een hoger gelegen gebied, bijvoorbeeld om van een piste af te dalen? Dat kan, maar blijf niet te lang op een hoogte van 3000 meter of hoger. Zorg er in ieder geval voor dat je verblijfplaats niet hoger dan 2150 meter ligt. Je lichaam moet altijd even wennen aan een hoger gelegen gebied. Neem dus de tijd om te acclimatiseren en doe vooral de eerste dag rustig aan. Dit geldt trouwens ook voor niet zwangeren.
poeh moeilijk hoor.. lastig dat je nu al moet beslissen maar ook wel weer te snappen. Ik zit hier zelf met bekkenpijn(bekkeninstabiliteit) vanaf mijn 5,5maand van mijn zwangerschap.. en dan heb je er dus echt GEEN zin in om een berg op te moeten lopen of uren in een auto te zitten.. Verder lijkt het me wel heerlijk om een tijd zo te relaxen.. Succes met je keuze!
Van de ene kant zou ik zeggen doen! Heerlijk.. De lucht is daar fris en dat merk je echt! Je kunt idd lekker relaxen, Spa bezoeken enzo.. Mee naar de piste en lekker buiten zitten in de zon of binnen met een lekker kopje warme chocomel is ook heerlijk! Mijn moeder deed dat ook heel veel, lekker in zo'n restaurant gaan zitten relaxen, niet veel skiëen.. Maar van de andere kant is lopen in de sneeuw wel zwaar, al is dat daar wel netjes en zo gauw je uit de gondel stapt is de sneeuw aangedrukt en loopt het ook beter.. Hmmm misschien toch maar doen! Je zit heus niet steeds alleen want als je met een hele groep gaat zijn er vast dames (meestal ) die lekker bij je komen zitten af en toe, dus om de beurt zit er haast wel steeds iemand
Ik ben met 28 weken op huwelijksreis naar de franse Ardennen geweest en het was heerlijk...maar dat was echt een relaxvakantie. Boekje lezen, spelletje doen, stukje wandelen met de hondjes...hoefde natuurlijk niet door de sneeuw te banjeren. Ben inmiddels lichamelijk aardig uitgeschakeld Als je je goed voelt zou ik zeggen doen, heerlijk er even tussenuit...maar dat weet je natuurlijk dan pas!
Bedankt voor jullie reacties!! Ik denk dat ik aangeef wel mee te willen. Mocht het toch niet lukken is het jammer van het geld van het huis, maar als het lukt ga ik heerlijk genieten!