klagen over vuurwerk

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 7 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krtek

    Krtek Niet meer actief

    Jazeker ben ik jong geweest, maar was echt niet met vuurwerk bezig . En hangen op straat deed ik niet en mogen mijn kinderen (13 en 4) evenmin.
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  2. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Binnen blijf ik sowieso, want best wel bangig voor vuurwerk. Moet zeggen dat ik vanachter het raam wel naar de vrolijk gekleurde lucht kijk, maar dat ik er niets aan zal missen als het er niet is.
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Ja ik ben ook jong geweest, vuurwerk ( ongeacht de categorie) stak je op oudjaarsdag af. Dat vuurwerk zat in een katoenen tas die je NIET om je nek/ schouders hing. Die had je in je hand zodat je hem van je af kon werpen mocht dat nodig zijn. Afsteken mocht alleen als mijn vader of de buurman erbij was. En op nieuwjaarsdag werd je met de bezem en zak de straat op gestuurd om de boel weer op te ruimen.

    Categorie 1 mag je inderdaad het hele jaar afsteken, maar dat betekent niet dat je ook voor overlast mag zorgen.

    Hier een paar buurjongens ( zo rond de 15) die al 3 weken aan het knallen zijn. Maar niet bij hunzelf voor de deur, want mama wil die troep niet. Dat de t zooi bij anderen voor de deur ligt ( en blijft liggen) dat maakt niet uit.

    Mijn dochter is er ontzettend bang voor, gevraagd aan hun of ze even wilden stoppen als dochter van school naar huis gaat ( moet dan langs hun heen). Hun reactie, haar het vuurwerk na gooien.

    Contact opgenomen met hun moeder ( die werkt overdag , jongens zijn dan alleen thuis) maar volgens haar doen haar jongens dit niet.

    Schijnbaar hebben meer mensen er last van want vrijdag kregen ze bezoek van de politie ( moeder was niet thuis) en hebben ze onder de begeleiding van de agenten de staat moeten aanvegen.

    Voor mij persoonlijk mag het afgeschaft worden
     
  4. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik bel er de politie niet voor.
    Maar die bommen die hier af en toe af gingen maakten mijn hond destijds furieus..en de kleine klappertjes irriteerden hem ook als het maar lang genoeg door ging.
    Ik ga er zelf heen. Luisteren ze niet zijn ze de sjaak.. heel simpel. Ik vraag het 1x netjes..

    Niet aan mijn dieren of kinderen. Klaar.
     
  5. Novi

    Novi Niet meer actief

    Wat is hangen op straat dan? En hoeveel zicht heb je daar nog op bij een 13 jarige?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Hier is hangen op straat op die leeftijd verzamelen op het plein in het winkelcentrum of verzamelen bij de skatebaan. Bij de skatebaan fietsen ze wat en hangen ze als groep samen. Maken foto's en filmpjes van elkaars stunts en hangen wat rond. Op het winkelcentrum hangen ze op de bankjes, iemand haalt was snoep koek chips dit delen ze dan of er is een bal mee en er word wat overgeschoten. in de zomer doen ze nog wel eens spelletjes als jachtseizoen (als ik het goed zeg) maar deze tijd van het jaar is het meer samen zijn buiten.
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  7. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Heb meerdere reacties gelezen dat het wat hun betreft verboden mag worden want zus en zo. Dus niks rare opmerking.
     
    Whoopy en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Maar lang niet allemaal dus niet over 1 kam scheren!
     
  9. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.702
    113
    't Gezellige Brabant
    Die impact zal vele malen kleiner zijn als de 70 miljoen die nu de lucht in word geknald.
     
  10. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Ik bedoel het niet onaardig, maar ik vind dat best een beetje triest. Ik mag toch hopen dat de kinderen ook van andere dingen blij worden.

    Ik ben zelf bang van vuurwerk, het is gevaarlijk, en ik zie wat voor dierenleed ze ermee kunnen veroorzaken. Want ook al steken ze dat rotje niet af als ze een hond zien, de honden van buren 3 straten verder leven misschien wel de hele maand december bibberend onder de tafel !
     
  11. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.603
    431
    83
    Vrouw
    Wij wonen naast een speel/hang veldje. De ideale plek om vuurwerk af te steken! Met die "bommen" ben ik niet zo blij, maar verder heb ik er geen problemen mee.
     
    Whoopy en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.944
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat een zeiktopic is dit geworden.
    Allemaal voorbeeldige ouders en even voorbeeldige kinderen.
    Applaus...
    Wat een azijnpissers zitten hier tussen.
     
    Theezeefje, xSNDY19x, goblins en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb er weinig mee. Vind siervuurwerk wel mooi, maar die harde knallen niet nodig.
    Mijn man denkt daar anders over en koopt elk jaar van alles en nog wat :roflmao:
     
  14. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Ik vind al het vuurwerk voor oudjaarsdag en niet daar buiten.

    Ik heb vroeger nooit vuurwerk afgestoken omdat ik het altijd eng heb gevonden. De oudste hier heeft er geen interesse in en vind het ook eng. De middelste vind het leuk en mag samen met mijn man wat grondtollen enzo afsteken.

    Ik vind vuurwerk zonde van het geld maar heb er geen problemen mee dat mn man en zoon wat kopen. Siervuurwerk vind ik ook echt mooi. Al het knalvuurwerk mogen ze van mij verbieden.
     
  15. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Doe ik ook niet, ik heb het over tegenstanders. Je kan ook zeiken om het zeiken.
     
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Waar heb je nu moeite mee? Dat andere ouders het niet normaal vinden dat kinderen met vuurwerk over straat lopen?
    Ben je dan een azijnpisser??
    Hele bijzondere reactie.
     
    spruitjes, Louise11110, Sado en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. Krtek

    Krtek Niet meer actief

    Dat zou ik dus niet goed vinden. Veroorzaakt veel te veel overlast voor anderen, zeker dat hangen in een winkelcentrum. Mijn 13-jarige haalt hooguit een broodje bij de supermarkt als ze uit school komt en komt dan naar huis. Heeft helemaal geen zin in en tijd voor dat gehang ( wat ik dus ook niet goed zou vinden). In vakanties gaat ze wel eens winkelen in een andere stad met een vriendin.
     
  18. Krtek

    Krtek Niet meer actief

    Zie mijn reactie hier boven. Heb prima zicht op mijn puber en weet dat ze zelf ook niet van dat gehang houdt. Ik vind het ook niet nodig om op straat te hangen: met vrienden spreekt ze thuis af.
     
  19. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Waar het mij vooral om gaat is het gedrag rond het afsteken, het naar elkaar gooien van aangestoken vuurwerk of naar anderen. Natuurlijk is het leuk om ergens een rotje in te gooien, maar het is soms echt moedwillig kapot maken en dat is waar een grens overschreven wordt.

    Kinderen van 10-11 kijken echt nog niet verder wat de gevolgen zijn, zeker niet in the heat of the moment!
     
    RoIn, Zara75 en tuc vinden dit leuk.
  20. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    5? Wauw, dat vind ik erg jong. Die van ons zijn 5 en bijna 8, maar meer dan een sterretje steken ze zelf niet af.
     

Deel Deze Pagina