klagen over vuurwerk

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 7 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.372
    113
    Persoonlijk vind ik al dat geklaag.over vuurwerk overdreven. Tuurlijk is het niet goed voor het milieu, tuurlijk vinden dieren en ook veel mensen het niet fijn. Maar ik vind dat vuurwerk erbij hoort. Normaal vuurwerk, geen raar illegaal en enorme knallen. En ook op oudjaarsdag en niet nu al.
    Omdat sommige mensen er zo anders mee omgaan wordt het verboden. Erg jammer dat een traditie zo verloren moet gaan. Mijn kinderen steken geen vuurwerk af maar genieten ervan achter glas. Met oudjaarsdag mag mijn zoon wel wat knalerwtjes als hij dat wil. Mijn dochter durft nog geen sterretje vast te houden en dat vind ik prima!
    Misschien dat de overlast in onze omgeving meevalt en dat het in andere plaatsen veel erger is. En dat ik dan wel anders zou praten. Maar voor nu ben ik tegen een algeheel vuurwerkverbod.
     
  2. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    In discussies halen mensen vaak andere onderwerpen erbij om een belangrijk punt minder belangrijk te laten overkomen. Dit is weer een klassiek voorbeeld ervan (deze manier van discussiëren heeft trouwens een naam, maar ben ik even vergeten).
    Appen in het verkeer is weer een ander onderwerp waar we trouwens best een topic over kunnen aanmaken!

    Ik ben wel benieuwd of het uitzondering zijn en wat precies de cijfers zijn van stress door vuurwerk.
    Dat verhaal van je schoonouders valt natuurlijk onder drogredenen... Net als die tante van 90 die dagelijks een pakje sigaretten rookt.... :rolleyes:
     
    Maslov, MyMiracle en tuc vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Hahaha dat soort filmpjes worden wel dagelijks op youtube gekeken hier. tenminste de woorden heksenkring en cobra6 komen me bekend voor. Jij bent er in ieder geval beter in thuis dan ik ben :roflmao:
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  4. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Mooi en duidelijk omschreven Maslov.
    Dit is dus ook waar ik mij zo ontzettend aan stoor. Dat de liefhebbers bij dit soort berichten nog niet eens na willen denken wat het voor anderen kan betekenen die knallen, of die nu hard of wat minder hard zijn.

    Sterkte in deze periode! Lijkt mij behoorlijk zwaar, frustrerend en verdrietig als je ziet dat je eigen kind automutileert als gevolg van stress door het vuurwerk.
     
    Maslov en MyMiracle vinden dit leuk.
  5. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Mijn man is gek op vuurwerk, hoe harder het knalt hoe beter zeg maar, maar de cobra6 wil hij echt niet in huis hebben. Hij kan er makkelijk aan komen als ie dat wil maar gelukkig weet hij wat 1 zo'n ding aan kan richten door onder andere idd YouTube. Mijn neefjes maken graag heksenkringen met dun bums, schijnt ook leuk te knallen.

    De overlast is hier echt gigantisch, maar toch ben ik tegen een verbod omdat het zonde is om het door de rotte appels te laten verpesten.
     
    Baileyy en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Bedankt voor alle reacties en meningen. Het is me vrij duidelijk. Het grootste gedeelte van de mensen vind het niet kunnen om nu al cat.1 vuurwerk af te steken.
    ik ben van mening dat dit wel kan als er mee om word gegaan zoals bedoelt en op plaatsen waar mensen er geen overlast van hebben.
    ik had niet verwacht dat zo weinig moeders (van denk ik ook wel tienerzonen) deze mening niet delen.
    Weer wat geleerd in ieder geval. Ik denk dat alles wat erover gezegt kan worden inmiddels ook wel gezegt is dus wat mij betreft mag dit topic dicht @Beheer
     
    Lafelife, Louise11110, Maslov en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ach ja, getraumatiseerde hulphond, kinderen uit de oorlog, who cares? Echt zeiken om het zeiken inderdaad. Of van de andere kant gewoon niet verder kijken dan je eigen neus lang is?
     
    Zara75, MyMiracle, Madelie en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.247
    668
    113
    Mijn zoon van 11 mag van mij cat. 1 vuurwerk afsteken en hij kan er uren zoet mee zijn dus ik laat hem lekker zijn gang gaan met zijn vrienden. Liever lekker buiten ravotten dan in zijn geval nog meer achter de playstation hangen.
    Zelf heb ik niks meer met vuurwerk maar vroeger vond ik het ook geweldig en ging ik ook hele dagen met een tas op mijn rug vuurwerk afsteken.
    Dus nee maak er absoluut geen probleem van en zolang het bij dit vuurwerk blijft vind ik het prima.
     
    wishfulthinking, Whoopy en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.247
    668
    113
    Hier precies hetzelfde hoor!
     
    Whoopy en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dank je voor het reageren, fijn te lezen dat er toch nog wel gelijkgestemden zijn.
     
  11. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Tjonge jonge wat een overdreven en hysterische reactie.
    Overdrijven is ook een vak en jij slaagt met vlag en wimpel, zuurpruim.
     
    Celika, wishfulthinking en Whoopy vinden dit leuk.
  12. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je mag wel een keer met mijn puberzoon en vrienden babbelen;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Wat speel jij toch op de man @Anouk2005 , ik vind dat echt niet normaal!

    Vriendin van mij heeft ook een hulphond, ook zij kan de straat nu haast niet meer op. Noem het overdreven maar stel je eens voor dat jij dat bent, afhankelijk van een hond die voor jou het leven dragelijk maakt, waardoor je naar je werk kunt of je boodschappen kunt doen, sociale contacten kunt onderhouden en dat die hond nu dus zelf hulp nodig heeft? Ze is als de dood dat haar hond zo direct afgekeurd gaat worden voor zijn werk en ze aan een andere zou moeten. Ze is nu aan huis gekluisterd.

    De persoon in kwestie is helemaal niet tegen vuurwerk, ze vind nieuwjaarsnacht dan ook prima, ze redt zich die nacht wel, maar van alles wat nu al afgaat is de hond bang (na ooit eens bekogeld te zijn).
     
    Zara75, Kipsate, pluk en 7 anderen vinden dit leuk.
  14. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.608
    25.667
    113
    Vrouw
    :eek::eek::eek:
    Ga je dat serieus overwegen?
    En als hij nou eens de behoefte krijgt om iets te stelen (lekker spannend) of te gaan joyriden of fikkies te stoken in het park.... Ga je dat dan ook samen doen?
    Het is niet voor niks illegaal he. Als in Mag niet. Verboden.

    (Nu komt zometeen het argument dat ik vast ook wel ooit te hard heb gereden)
     
    Louise11110, Zara75, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik snap dat dat heel vervelend is maar het valt me op dat iedereen (veel mensen) die het vuurwerk nu al belachelijk vinden ervaring hebben met 1. verkeerd gebruik van vuurwerk (naar mensen gooien, dingen kapot maken) en 2. illigaal vuurwerk (vuurwerk wat helemaal verboden is en wat pas met de jaarwisseling mag worden verkocht en afgestoken) en daar de harde knallen van.
    Het vuurwerk dat nu mag is daar niet mee te vergelijken qua geluidsniveau, komt niet eens in de buurt, is een ferari met een fiat panda vergelijken.
     
  16. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Begrijp ik wel, zie het maar zo, de slechte hebben het (letterlijk) verknald voor de goede..

    Want helaas reageert de hond nu op van alles, is hyperalert momenteel
     
    MinnieMouse94 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat illigale vuurwerk ja hoor geen probleem mee. Net als straks op een bepaalde leeftijd experimenteren met drugs, heeft hij die behoefte doen we het samen. Joyrijden, vast ook wel, voor hij zijn rijbewijs heeft, samen met zijn vader op een leeg parkeerterein. Fikkie steken in het park niet, wel in de tuin in een korf, stelen ook niet daar benadeel je anderen mee die hard werken voor hun geld en daar heb ik een hekel aan.
    Helaas voor je geen argument over te hard rijden, hoop dat je alsnog een bevredigend antwoord hebt gekregen.
     
  18. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    #318 Whoopy, 9 dec 2019
    Laatst bewerkt: 9 dec 2019
    Precies dit.
    Hier gebeurt het op een trapveldje ongeveer 100 meter van ons huis.
    Ik hoor de knallen niet eens.
    Er staat één 2 kapper naast het veldje. Bij één huis daarvan hebben ze een dove kat die niet reageert en bij het andere huis een klein hondje die er niks om geeft.
    Aan de andere kant staat een boerderij en de boer vindt het vuurwerk prachtig en ondervind ook geen overlast.
    Hier dus geen getraumatiseerde oorlogsslachtoffers, verstandelijk beperkte kinderen of andere mensen/ dieren die er last van hebben.
    Zou dat wel het geval zijn, of komt iemand vragen of ze ergens anders naartoe willen gaan, is dat geen enkel probleem en zullen ze verkassen.
    Er wordt hier net gedaan of degene die geen problemen heeft met het afsteken van cat 1 (!!!) vuurwerk, asociale mensen zijn die met niemand rekening willen houden.
    Ik lees hier toch duidelijk anders, dus snap het gezeur niet zo.
     
    wishfulthinking en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is ook vreselijk, ik heb zelf ook een hond.
    Als een hond bekogeld wordt met vuurwerk dan heeft dit niks meer met het afsteken van vuurwerk te maken maar is dit gewoon crimineel gedrag en dat soort gasten moeten ze aanpakken maar daar gaat het hier toch helemaal niet over? Het gaat over jongeren die samen met wat vrienden wat rotjes afsteken en gewoon lol hebben, niet over jongeren die anderen met opzet pijn willen doen of bang willen maken. Er zijn echt wel kinderen die gewoon normaal omgaan met vuurwerk maar je word hier helemaal met de grond gelijk gemaakt als je gewoon eerlijk zegt dat je eigen kind weleens vuurwerk afsteekt voor 31/12. Vorig jaar was er ook zo’n topic en toen vertelde ik eerlijk dat mijn kind ook voor 31/12 vuurwerk afsteekt maar je wil niet weten wat ik toen voor shit over me heen kreeg van een aantal leden hier, was een regelrechte aanval en ook privé werd ik lastig gevallen. Ben ik nog niet vergeten en diezelfde leden zie ik nu ook weer voorbij komen.
     
  20. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    met je verkeerde been uit bed gestapt? Je hebt voor een ieder wel een scheldwoord hier, gezellig joh! Of is dit heel normaal gedrag voor je?
     
    tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina