klagen over vuurwerk

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 7 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat geeft reden tot denken over alternatieven voor de jaszak.
     
    MyMiracle en RoIn vinden dit leuk.
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Alsof kinderen die er nu al mee bezig zijn zeggen: ja hoor mevrouw, ik zal het netjes opruimen. En mn zakje aannemen om de zooi in te doen. Als ik zoiets zou vragen, word ik uitgelachen of uitgescholden. Er wordt expres vuurwerk tussen mn spaken gegooid. Het is vaak, niet altijd, wel een bepaald slag jeugd zal ik maar zeggen.
    Ik vind het rete irritant en vind het belachelijk dat cat 1 het hele jaar door mag. Van mij mag alles alleen op 31 december, of eigenlijk 1 januari, vanaf 00.00 tot 2.00 en klaar.
     
    hummeltje5, Jackie87, Nellie4 en 9 anderen vinden dit leuk.
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.413
    4.842
    113
    Vrouw
    Je kan niet iedereen tevreden houden ;)!

    Ik vind het altijd wel wat hebben, van mij hoeft het nu nog niet! Maar met oud en nieuw altijd wel gezellig en heeft toch wat.
     
    Whoopy, Spectre, IkTara en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Over mijn kind heb ik nog geen klachten ontvangen. En zoals ik zij, hij steekt het af op plaatsen waar mensen er geen last van hebben en ruimt zijn troep op en gooit dat thuis in de afvalbak. Dus hoezo negeer ik dat anderen er niet blij van worden?
     
    Whoopy en Forumnaam vinden dit leuk.
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Ja met oud en nieuw helemaal prima, maar niet nu al.
     
    Snoepjes, Neuzeke, RoIn en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Omdat jongens van die leeftijd dat leuk vinden. En dat snap ik want dat vond ik zelf op die leeftijd ook heel erg leuk en spannend.
     
    Whoopy, Forumnaam en IkTara vinden dit leuk.
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Nou dat lees je hier toch ook? Ik ken ook niet alle ouders van wie kinderen vuurwerk afsteken, dus lijkt me logisch dat je het niet altijd hoort als mensen het vervelend vinden .
     
    tuc vindt dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Wat een aannames, daar valt mijn mond wel van open.
     
    Whoopy en IkTara vinden dit leuk.
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Dan kunnen ze dat toch prima doen op de dag die daarvoor is: oudjaarsdag. Er is wel meer wat jongens van die leeftijd leuk en spannend vinden, maar ze hoeven niet op alles ja te horen.
     
    hummeltje5, Snoepjes, Zoe123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Meer ervaring van mijn kant hoor.
     
    Happyhope, RoIn en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Omdat ik weet waar hij het afsteekt en dat is een plek waar mensen er geen last van kunnen hebben. Dat cat.1 vuurwerk maakt namelijk erg weinig lawaai dus als hun iemand aan zien komen lopen aan het begin van het park dan hoort die persoon hun knallen nog niet en houden ze hun vuurwerk bij zich. Als diegene ver voorbij is, weer op afstand het niet of nauwelijks te horen word er verder afgestoken. Daarnaast wonen we hier in een wijk waar wel iedereen elkaar kent dus dan waren de klachten al gekomen.
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  12. jomay

    jomay Bekend lid

    5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ik heb er zelf niet echt last van als er mensen in de buurt nu als vuurwerk afsteken maar ik vind vuurwerk zo gevaarlijk, omdat er te vaak onverantwoordelijk en asociaal mee om wordt gegaan. Elke randdebiel kan het kopen en af en toe zijn het gewoon bommen. Ik probeer het bij mijn kinderen zo lang mogelijk uit te stellen, al vrees ik dat mijn oudste van 9 niet meer met sterretjes gezien wil worden... maar moet er niet aan denken dat ie er zelf mee gaat lopen klooien en stoer doen met zijn allen.
    Plus ik vind het zonde van het geld.
    Weet niet zo goed wat ik vind van een vuurwerkverbod. Ik zal er niet wakker van liggen, maar misschien zijn er nog andere minder rigoreuze oplossingen te bedenken.
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Ja er zijn meer dingen die leuk en spannend zijn, maar die je ook niet altijd hoeft te doen.
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ik vind dat ook veel aannames. Alsof jouw kind dat allemaal eerlijk vertelt. En er zijn genoeg mensen dien niet durven klagen tegen ouders die dit soort dingen toestaan.
     
    Nellie4, Evanesco, Zwierezwaai en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Oh ik ben echt heeeel anders dan de gemiddelde zp’er hier. Ze zouden van mij gerust cat 1 vuurwerk mogen afsteken nu. Hebben we niet en doen ze dus ook niet want ze talen er nu nog niet om.
    En ik zou dus écht niet de politie gaan bellen om zoiets, die hebben hopelijk wel wat beters te doen o_O
    Verder mogen ze op oudejaarsdag lekker de hele dag knallen.
    In de herfstvakantie hebben we op de terug weg vuurwerk uit België meegenomen. Ik vind vuurwerk super leuk, mijn man en de jongens ook. Maar oudejaarsdag gaat de hond van de buurvrouw uit logeren, die is bang voor vuurwerk, en pas dan gaan we los. We hebben zelf trouwens ook een hond en 3 katten, die kijken er niet naar om. En anders is het niet anders.
    Verder vind ik het allemaal zo truttig wat ik hier soms lees, ppffffff. Herken me daar écht niet in. En mijn omgeving ook niet, amper overlast maar als er eens wordt geknald is het niet direct op de achterste poten.
     
    Kleintjuh85, Tess27, Pipo30 en 14 anderen vinden dit leuk.
  16. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik vind het vervelend als er ver voor oud en nieuw vuurwerk word afgestoken behalve trektouwtjes en knal erwtjes. En ik zou het zelf niet toelaten aleen omdat ze het leuk vinden op oud en nieuw prima maar weken ervoor nee.
     
  17. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee. Sinds dit jaar is vuurwerk in Vlaanderen altijd verboden. Gemeenten mogen afwijken van dat verbod en toelating geven, maar dat mag enkel voor speciale gelegenheden en op specifieke momenten. Helemaal blij om. Het is gevaarlijk, creëert overlast en zielig voor dieren.
     
    hummeltje5, Blaadje, Jackie87 en 13 anderen vinden dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Zeker niet op alles, daar maak ik keuzes in. En in dit geval kies ik voor ja. Als de overlast zo extreem is moeten ze toch gaan overwegen om andere regels mbt cat.1 vuurwerk te maken en de verkoopregels (en verkoopperiodes) ook wijzigen.
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Je staat er ook altijd naast?
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.935
    15.244
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb er ook geen problemen mee hoor. Zojuist was er hier een vader in de straat die wat vuurwerk met zijn zonen aan het afsteken was, gewoon een fontijntje en wat knallers. Kinderen zijn 7 en 9 jaar en die vinden het geweldig en daar ga ik natuurlijk geen politie voor bellen. Zou wel erg triest worden ;)
    Ik heb daar werkelijk geen last van maar die harde rot knallers vind ik wel rete irritant. Ook dan bel ik de politie niet want die gasten zijn dan allang vertrokken.
    Mijn zoon van 16 jaar is ook gek van vuurwerk en die zal echt niet wachten tot 31/12 eer dat die iets gaat afsteken, die gaat heus wel,eerder knallen. Ben er niet altijd blij mee maar tegenhouden doe je het toch niet. Ben zelf ook jong geweest en echt niet altijd een braaf meisje geweest.
     
    Iertje81, Philou, Whoopy en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina