klagen over vuurwerk

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 7 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is dan toch prima, weer een kopzorg minder ;)
    Hier is het wel gebruikelijk.
    We wonen in een kleine ons kent ons Vinex-wijk en is altijd alleen maar gezelligheid.

Whoopy vindt dit leuk.
  2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het ging me ook niet zozeer over jouw post maar meer over de strekking van veel reacties, De stelligheid hoe er soms wordt gezegd van dit gaat en mag mijn kind nooit doen, dan krab ik echt even achter mijn oren want zeg nooit nooit.

Whoopy en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik ‘mocht’ vroeger niet gaan stappen (ben reformatorisch opgevoed), maar ik was er geen type voor dus ik had het sowieso niet gedaan denk ik.
    Ik kan er nog even over nadenken wat mijn kinderen betreft (zijn nog jong) maar ik zal het ook niet stimuleren in ieder geval. Wel grappig om te lezen dat jij er vanuit een ander geloof ook zo over denkt.

Evanesco vindt dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ik woon aan de andere kant van Nederland zoals je weet, maar hier ook niet.

tuc vindt dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Die van mij is 12, veel vrienden van 13, 14, maar die lopen echt niet allemaal rond middenin de nacht hoor. Dat heeft niks met niet kunnen loslaten te maken, maar ik vind ze daar simpelweg nog te jong voor en ik zie het niet in de omgeving, dus zal wel niet de enige zijn die er zo over denkt.

Zwierezwaai, tuc, Shakes en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het gaat mij geeneens meer over dat ene avondje per jaar maar meer over de stelligheid die sommige leden hebben om hun kind pertinent iets te verbieden en dan bedoel ik niet speifiek in dit topic maar ook in zijn algemeenheid. Het zal ook meespelen met wat je gewend bent. Hier loopt de hele buurt uit om 12 uur en de jongeren zoeken elkaar op. Kan me ergens ook wel voorstellen dat het vreemd in de oren zal klinken wanneer je dit niet gewend bent maar hier is het een normaal verschijnsel in ons dorp ;)

Whoopy en suus1983 vinden dit leuk.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik dacht ergens wel te lezen dat je zoon overdag zonder toezicht vuurwerk mag afsteken, als ik dit verkeerd heb gelezen dan heb ik dit niet geschreven.
    Wat maakt voor jou dan het verschil?
    Overdag kan er toch net zo goed iets gebeuren?

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ja heb je idd niet goed gelezen. Hij mocht vuurwerk afsteken, maar alleen bij ons achter het huis (groot grasveld en waar we zo zijn) of bij zijn vriendje voor het huis. Hebben we als ouders ook zo met elkaar afgesproken en dat is prima gegaan. Natuurlijk niet de hele tijd erboven op gestaan, maar zowel wij, als vriendje zijn ouders zijn regelmatig gaan kijken.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dan had ik dit inderdaad verkeerd begrepen. Zit inmiddels zoveel topics te lezen dat ik soms even niet meer weet wie wat heeft geschreven . Zal wel de leeftijd zijn ;)

suus1983 vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

moet nog even bijlezen dus misschien is dit na mij al geschreven. Maar als wij met oud en nieuw een feestje gaven en iedereen had gedronken dan ruimden we ook pas een dag later alles goed op, het ergste wel in de nacht de voortuin in maar lang niet alles (omdat je het dan gewoon beter ziet bij daglicht) maar dat gebeurde ook niet al voor 12.00 uur. Dan lag man nog zijn roes uit te slapen en was ik nog aan het schoonmaken thuis van de nacht ervoor. Meestal kwam dan rond een uur of 15.00 a 16.00 wat van de visite van de avond ervoor om samen met man al het vuurwerk op te ruimen en een hoge druk spuit over de stoep te halen waar de 100.000 knaller had gelegen. Gelukkig nog nooit klagende buren erover gehad. En wat er dan nog van de buren in de straat lag ruimden we ook meteen op, is nooit in me opgekomen de buren daarop aan te spreken.

Whoopy, Anouk2005 en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

Ik geloof niet dat als je dit op je geweten hebt (kind en ouder) dat je ooit nog over kunt gaan op de orde van de dag. Zoiets vergeet je niet en vergeef je jezelf nooit meer. Ik denk zelfs dat het schuldgevoel naarmate deze jongens ouder worden alleen maar groter zal worden. En terecht ook trouwens!

Whoopy, MyMiracle, Ysabella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

Ik heb denk ik onder een steen geleefd want tot dit nieuwsbericht was ik er echt niet van op de hoogte dat dit verboden was. Heb ook nooit nagedacht over de gevolgen (niet dat ik ooit een wensballon heb opgelaten). Echt verschrikkelijk wat 1 waxine lichtje aan heeft gericht.

Taiga en suus1983 vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

Helemaal mee eens. En je voorbeeld over de autowrakken. Hier is dat een wijk naast ons een jaar of 12 geleden geweest met een vreugde kerstbomen vuur tijdens nieuwjaarsnacht. Dat werd 1 jaar verboden. Het leek wel oorlog in die wijk. Tussen kerst en oud en nieuw waren er veel opstootjes. Dagelijks moest de ME uitrukken omdat onder controle te krijgen. De dag van de jaarwisseling zelf moesten er zelfs tankwagens aan te pas komen. Een jaar later werd het vuur wel weer toegestaan en is het daarna ook nooit meer verboden. Ik vermoed dat de kosten en ellende van het handhaven toen niet opwegen tegen de kosten en het handhaven bij wel toestaan.

Whoopy vindt dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

Voor de babypijltjes was dit jaar alweer een legale variant te koop. Het heet nu anders maar het zijn gewoon kleine pijltjes die een fluitend geluid maken. En wat ben ik blij dat mijn zoon nog wel gewoon blij is met normale astronauten hoewel de tunderkings volgens hem dit jaar toch echt "het echte werk" waren ;)

Whoopy en Heartofhope vinden dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

Ik ben zo een ouder die haar kind erin voorziet. Ik vind het verbazingwekkender als je als ouder geen idee hebt dat je kind stiekem vuurwerk gekocht heeft. Vuurwerk is niet goedkoop, zeker illigaal vuurwek niet, hoe komt het kind aan het geld ervoor? Zo een uitgave zie je als ouder zijnde toch?

Whoopy vindt dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

Ik ben de ts en heb geen moeite met de discussie hoor. Maar klopt wat je zegt over de groep waarin je de discussie voert. Op een mannenforum had vast 99% het met me eens geweest en de klagers zeikerds gevonden.

Mystiek, Whoopy, Anouk2005 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

Ik mocht dat wel, mijn kinderen mogen dat straks ook niet. Maar het ging volgens mij om de context van met nieuwjaarsnacht. En dan hoeft mijn zoon als hij straks 14 is niet om 00.15 binnen bij ons op de bank te zitten. Ik denk dat ik hem dan wel met vrienden een rondje in de wijk toevertrouw na 00.00 uur. Afhankelijk van zijn gedrag dan en zijn vrienden.
    Dit jaar is hij van 10.00 tot ongeveer 18.00 met vrienden op pad geweest en hebben ze de hele dag vuurwerk afgestoken. In de avond is hij met mijn man naar mijn zus gegaan en heeft hij daar met kinderen van vrienden en mijn nichtjes tot 2.00 uur vuurwerk afgestoken voor de deur. Zus had in de voortuin een partytent voor haar gasten en de buren dus er was wel de hele avond toezicht op de kinderen maar ik had voor de deur / in de straat zonder conatante toezicht ook oke gevonden.

Whoopy en Anouk2005 vinden dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Haha hier was zoon ook erg onder de indruk van de Thunderkings.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. lidu1

lidu1 Fanatiek lid

28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Met hand en tand niet maar er wordt wel steeds meer verboden of er komen wel weer (belachelijke) regels bij die ons leven bepalen.

De staat bepaald al ruim 90% van je leven, die 10% die ik nog wel heb bepaal ik dan ook graag zelf.

Toen ik jong was mocht je om 10 uur beginnen met knallen, je kreeg wat broodjes/grondbloemen en baby pijltjes en sjonge jonge we waren de hele dag zoet.
    Dat is al verplaatst naar 18:00.
    Dit is precies zoals de andere december discussie "wanneer is het genoeg"?

Dat er nu die berichten in het nieuws zijn en "vroeger" niet komt puur door social media, maar
    ook vroeger werden dingen in de fik gezet en bommetjes gebouwd.
    Dat de jeugd van tegenwoordig mondiger is klopt, maar dat is een stukje opvoeding.
    Mijn man heeft ook nog een flinke tik gehad toen hij dacht zijn moeder uit te schelden, heeft hij daarna nooit meer gedaan. Tegenwoordig is het kindermishandeling.

Whoopy, Anouk2005 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dus de enige reden waarom je vuurwerk blijft verdedigen, is niet omdat het leuk is, maar omdat je vindt dat anderen zich niet moeten moeien?

Zara75, Zwierezwaai en tuc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina