klagen over vuurwerk

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 7 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    In plaats van vuurwerkvrije zones, maak vuurwerkzones.

    Er is al veel illegaal vuurwerk ieder jaar...

    Het zou beter zijn als er Europese regels zouden zijn over consumenten vuurwerk. Dan kan er geen zwaar vuur werk meer gekocht worden in de eu.

    Ik moet zeggen dt het dit jaar rustiger was als vorig jaar, vorig jaar was het net een warzone waar ik door heen moest toen ik van mijn werk kwam. Dit jaar rustig jongetje met van die kleine knalzakjes. Stopte netjes toen ik met mijn fiets eraan kwam.
     
  2. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook voor een gedeeltelijk verbod, maar dan moet het wel gehandhaafd worden. Nu wordt er ook al weken voor oud en nieuw illegaal vuurwerk afgestoken en volgens mij wordt dat gedoogd.

    Zonder handhaving heeft een verbod geen zin; wij wonen op steenworp afstand van Rotterdam en ik vraag me ook af hoe hun dat gaan doen of dat ze straks allemaal bij ons in de wijk zitten :eek:
     
    Anouk2005 en Hellen36 vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat riep ik ook vuurwerkzones. Maar na wat doordenken vermoed ik dat dat heel gevaarlijk is omdat je op die manier veel mensen bij elkaar krijgt op een kluitje met vuurwerk.
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    De Rotterdamse VVD trekt haar steun in voor een vuurwerkverbod in de stad, als het kabinet inderdaad vuurpijlen en knalvuurwerk gaat verbieden, zoals is voorgenomen. Dat betekent dat Rotterdammers komende jaarwisseling toch licht vuurwerk mogen afsteken.

    Dit staat in het AD.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina