klagen over vuurwerk

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 7 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Ik vind het wel bijzonder dat het cat 1 vuurwerk door velen hier op een hoop gegooid wordt met vuurwerkbom en, illegaal vuurwerk en het zware vuurwerk wat alleen op 31-12 mag worden afgestoken.

    De overlast van een knalerwt is niet groter dan van een wat luidere motor /scooter.

    Als er mee gegooid wordt natuurlijk wel maar dat is hetzelfde als alle hondenbezitters/katteneigenaren op een hoop gooien omdat je wel een honden/kattenpoep vindt.

    Ik ben zeer tegen illegaal vuurwerk en het te vroeg afsteken van zwaar vuurwerk maar een paar knalerwten en grondbloemen kan ik me niet druk over maken. Daar lig je niet trillend van in je bed en kan me haast niet voorstellen dat alle honden en katten daar volledig van streek van raken.

    En dat niet iedereen het nodig vindt is mijns inziens geen reden om te klagen. Ik vind een hond ook niet nodig, zeker niet als ze blaffen of los lopen buiten het losloop gebied maar als je met zijn alleen dicht op elkaar woont heb je nou eenmaal te accepteren dat je wel eens wat overlast hebt van elkaar.
     
    Whoopy en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Ikzelf ben door vuurwerk tegen mijn been gekregen te hebben enorm bang vooral door kinderen die er mee rommelen en gooien naar mensen.

    Mijn man steekt op 31/ 12 rond 8 uur 5 fonteintjes en sterretjes met de meiden af om ze te laten zien dat er ook normaal en verantwoord mee omgegaan kan worden en het dan ook leuk kan zijn
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Bij ons in de wijk speelt dit (nog) niet zo, maar over een of twee weken wel en mijn kinderen (vooral zoon) knallen tegen die tijd ook wel wat af. Gewoon wat van dat Action spul en een minuut of tien per dag. Meestal na het avondeten, zodat je het beter ziet, maar soms ook overdag.
    Uiteraard niets naar mensen gooien of dieren en letten op veiligheid.
    Verder niet naast of tussen huizen staan knallen, wat extra knalt.

    We hebben vroeger jaren in een grote stad gewoond in een wijk waarbij je ramen er zowat uitknalden, dat vond ik ook weer niet prettig, maar verder heb ik geen last van af en toe wat knalletjes.
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  4. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Wat slim zeg!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Jij reageert dus ook al niet inhoudelijk waarom veel mensen en dieren er echt last van hebben.

    En één maand. Dat is een twaalfde van een jaar. Niet echt weinig dus.
     
    Evanesco, RoIn en suus1983 vinden dit leuk.
  6. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    Zelfs na jouw uitleg ben je nog een zeur. Die baby’s en dieren moeten zich gewoon aanpassen joh!

    Mensen kennen het woord begrip tegenwoordig niet meer...
     
    Louise11110 en Madelie vinden dit leuk.
  7. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    Volgens mij heb ik uitgelegd dat niet ik, maar mijn honden zich dood schrikken. Ga jij helpen zoeken als er weer 1 weg is? Nee dat dacht ik al. En ik kan ze niet een hele maand binnenhouden.
     
    Zara75 en Madelie vinden dit leuk.
  8. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Van mij hoeft het ook niet. Een week van tevoren zou ik nog enigszins acceptabel vinden, maar tegenwoordig is het al minstens 6 weken van te voren. Hier werd begin november al vrolijk geknald. Nergens voor nodig. Ik heb te doen met de dieren die er niet tegen kunnen, met de jongen kinderen. En ik houd mijn hart vast voor die opgeschoten jeugd die denkt er wel goed mee om te gaan, maar toch op de EH beland. En dan vooral de pest aan d ejeugd die het leuk vind er mee te gooien richting dieren en mensen.
     
  9. rums

    rums Niet meer actief

    Van mij mag het afschaft worden. Maar ik vind het wel mooi om op 31 december naar siervuurwerk te kijken.

    Vroeger heb ik een jaar astronauten afgestoken. Maar mijn ouders hadden de regel prima als je vuurwerk wilt afsteken maar op 1 januari ga je naar buiten met een emmer en ruim je het op.
    Die regel zullen we voor onze kinderen tzt ook handteren als ze al vuurwerk gaan afsteken
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Ik stoor me helemaal niet aan vuurwerk. De ene keer per jaar dat er hier in de straat vuurwerk word afgestoken. Lekker boeiend. Wij hebben veel jonge kinderen in de straat en daar word echt wel rekening mee gehouden. Echt heftig vuurwerk is er dan ook niet. Wij zelf hebben alleen sier potten met mooie kleurtjes. Geen knal of pijlen of zo harde bommen dat je denkt dat het oorlog is. Ohja, en natuurlijk sterretjes voor de kinderen.

    Alles wat wij aan rotzooi maken ruimen we de volgende dag op. Maar we zijn ook echt de beroerste niet om het van de buren ook wat mee op te ruimen. Er zijn wel ergere dingen.
     
    Whoopy en xSNDY19x vinden dit leuk.
  11. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    De voorstanders willen dit soort dingen gewoon niet horen. Interesseert ze niets als jouw hond wegloopt. En als het door hun vuurwerk komt zijn ze er misschien nog wel trots op ook.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Een dag voor oud en nieuw stak ik ook al af als kind l. Dat was spannend want de politie reed wel rond. Maar dat dat was vrij simpele vuurwerk. Laatst was ik in het winkelcentrum en een jongen rent keihard weg en boem daar kwam de knal. 3 auto's in de verte sloegen aan van de knal zo hard. Nee dat vind ik dus noet meer grappig. Het is zo hard tegenwoordig.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Serieus?? Baby's en dieren moeten zich maar aanpassen? Weet niet of ik om deze redenering nu moet lachen of huilen. :|

    Edit lees nu dat het sarcastisch bedoeld was.:roflmao:
     
    Leesteken vindt dit leuk.
  14. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.213
    113
    #134 toch3, 8 dec 2019
    Laatst bewerkt: 8 dec 2019
    Dorpen ook graag anders hebben veel mensen nog niks waardoor er in dorpen alsnog illegaal vuurwerk komt. Of de jeugd andere activiteiten zoekt, nieuwjaarsbrandjes stichten enzo
     
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Hier krijgen de kinderen op 1 januari 25 cent voor elke kilo vuurwerk die ze inleveren bij het buurthuis. Dan zie je alle kinderen met boodschappenkarren vuurwerk verzamelen en in de avond is elk straatje spik en span.
     
    Louise11110, rums en Whoopy vinden dit leuk.
  16. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik vind het vooral heel sneu als jij je plezier moet halen uit het afsteken van vuurwerk, die ene maand:rolleyes:

    Op het moment dat iemand weer besluit een rotje in de kont van een kat te steken dan staat iedereen op zijn achterste poten. Maar vervolgens wel lekker voor vuurwerk zijn. Verbied dat spul gewoon. Helaas kunnen de aso's die grotendeels hun halve uitkering de lucht in steken er toch niet mee omgaan.

    En nee, ik heb het niet over de kinderen
     
    genaio22, Louise11110, Oilell en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Oh deze voorstander absoluut wel hoor. Ik heb er alleen moeite mee dat het cat.1 vuurwerk en vuurwerk wat bedoelt is voor de jaarwisseling en illigaal vuurwerk op 1 hoop word gegooit. Van dat eerste is het lastig om overlast te hebben, als zoon een knetterbal in de tuin afsteekt en we hebben de deur dicht horen we het al amper. En dit is het "zwaarste" vuurwerk onder die cat.1.
     
    Whoopy en Ansj84 vinden dit leuk.
  18. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Cat1 word hier de afgelopen week af en toe gedaan door jongens aan de overkant.
    Zomaar wat knal erwten.
    Zoon gister ook 1 zakje op eigen pad gedaan.
    Rest word bewaard tot 31 december.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Vroeger vonden we het geweldig, maar alleen als papa het afstak en wij mochten kijken.
    Nu vind onze zoon het ook leuk (bijna 6) maar wel van een afstand en die hele harde knallen waar je alleen geluid van hebt vind hij niets aan.
    We kopen dus eigenlijk voor hem een paar potten siervuurwerk wat we tijdens middernacht afsteken en dat vind hij leuk.
    Als het er niet zou zijn zou hij het ook wel best vinden.

    Jaren geleden toen ze in België Filip tot koning hadden gekroond zijn wij naar de Gentse feesten geweest waar ze elk jaar vuurwerk doen maar deze keer extra groot voor die gelegenheid. Dat was wel enorm mooi om te zien. Ik was hoogzwanger maar heb enorm genoten en naar zoiets zou ik nog wel gaan. Maar mocht vuurwerk verboden worden en alleen via de gemeentes worden gedaan of desnoods vervanger door (mooie) drone shows lig ik er ook echt niet wakker van hoor.
     
  20. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Onze buren hebben een hond van 2 jaar nu en vroegen ons toen deze nog pup was ook af en toe of zoon wat van zijn cat.1 vuurwerk wilde afsteken in de tuin in de aanloop naar oud en nieuw zodat ze gedoseert eraan kon wennen.
     
    Whoopy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina