Melk baby 11 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Laura026, 10 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laura026

Laura026 Lid

16 aug 2013
    41
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 11 maanden wilt sinds hij
    9 maanden is geen flesvoeding meer drinken.
    Het begon met halve flesjes laten staan, toen heb ik nutrilon voor 10 maanden geprobeerd, dit dronk ie een week of 2. Maar daarna wou hij ook daar niks meer van weten. Ben toen overgestapt naar een tuitbeker, dat hielp ook niet. Een beetje diksap voor de smaak er doorheen doet ook niks. Ben toen begonnen met half volle melk te geven met wat diksap er door heen, dit drinkt hij wel.
    Vandaag op het consultatiebureau zei de verpleegkundige dat ik dit helemaal niet aan hem mag geven ivm de hoeveelheid eiwitten en dat hij niets te willen heeft, ik de moeder ben en hij zichzelf niet zal laten uitdrogen. Dus dat ik alleen flesvoeding moet geven. Wat vinden jullie hiervan???

Ik zelf ben het hier namelijk niet mee eens, ik kan het moeilijk door z'n neus duwen. Ik vind het belangrijker dat ie vocht en zuivel binnenkrijgt dan dat ie niets drinkt. Maar misschien zie ik dat verkeerd.
    Vandaar dat ik jullie mening wil horen en misschien jullie ervaringen met kinderen die ook geen flesvoeding meer wilden hebben.
    Alvast bedankt!

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Heel apart want gewone melk mogen ze vanaf 1 jaar (tenminste wat ik lees). Onze uk krijgt wel nog flesvoeding maar drinkt tussendoor water en soms met smaakje (vocht van gekookte appels,dit kun je invriezen en hier is dat erg gewild.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    ach laat ze lekker praten. als hij niet aan zijn zuivel komt geef je hem lekker koemelk, dat ene maandje. en nee als het goed is laat hij zich niet uitdrogen maar neem aan dat melk niet zijn enige bron van vocht is?

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Vandaag 11 maanden consult gehad en zodra de flesvoeding op is geen nieuwe halen maar overstappen naar half volle melk.300 ml inclusief yoghurt. Tussendoor water of lauwe slappe thee.
    Verder met de pot meeeten.

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik mocht na tien maanden als de flesvoeding op was gewoon starten met'volle melk hoor!

6. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Mijn Kindje is altijd melkmoe geweest zoals het cb het noemde. Hij dronk altijd weinig en rond 11 mnd nauwelijks nog. Advies was hier juist gewone melk geven. Dit luste hij niet dus vifit gegeven. Dit vulde te veel dus nu krijgt hij nog fruitmelk. Hij houdt gewoon niet van melk en dat vinden ze helemaal prima.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Ik zou eerst gewone halfvolle melk proberen en als dat echt niet wil vruchtensap (zelf inkoken)in plaats van melk met suiker

Deel Deze Pagina