Klagen schoonfamilie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Butterfly2388, 10 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly2388

Butterfly2388 Actief lid

4 mrt 2014
    346
    0
    16
    Rijswijk zh

dat begrijp ik volledig natuurlijk wanneer dit zo was geweest dan had ik ook gezegd kom na het eten ff langs maar dit is niet het geval

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Misschien moet je neefje wel huiswerk maken of heeft het andere activiteiten.
    Ik vind het allemaal een beetje moeilijk doen om het moeilijk doen.
    Kan daar nooit zo goed tegen.

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou ja ... jij kunt nu ook je poot stijfhouden en dan heb je een patstelling. Ik persoonlijk vind het allemaal een beetje controlling... it's my way or the highway verhaal. Zij kan/wil niet op je jouw voorgestelde tijden, jij kan niet op de haar voorgestelde tijden.

Jullie zijn beiden zo flexibel als een loden deur, dus ja ... dan krijg je dit. Vraag je af hoeveel je dit waard is ... 1 keer een uurtje later eten of dit nog maanden zo volhouden ...

En regel iets voor je neefjes en nichtjes. Persoonlijk vind ik het gewoon een beetje sneu dat ze van een afstandje bij wijze van moeten gaan kijken

4. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wat niet goed voelt moet je niet doen. Misschien als ze wel gewoon langs gekomen hadden dat je dan er wel een goed gevoel bij gekregen had. Misschien is het handig om kwa tijd wat flexibeler te zijn. De situatie nu gaat geen kant op. Je hoeft je apsoluut niet willoos te schikken met wat zij willen. Maar met n beetje flexibelheid toon je iig goede wil.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Waarom nodig je ze niet uit voor het avondeten?
    Leg je die zoon uit dat baby geen speelgoed is, en geef m een ijsje ofzo. Schoonzus klinkt niet erg attent, maar je wil er ook geen ruzie mee. Dat kost je alleen maar meer energie. Beterschap nog!

6. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Dit dus.
    Hier mocht mijn kleuter nichtje van 4 de kleine trouwens ook op schoot hoor. Gewoon met mij erbij, ik ondersteunde hem dan. Een kind van 8 kan je echt wel goed instrueren hoor.
    Ja, voor etenstijd is niet heel handig. Maar goed, dan eet je toch een keer iets dat snel klaar is?
    Zonde als je elkaar niet meer ziet om zulke futiliteiten.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Ok, je punt van je baby vasthouden snap ik deels (want waarom wel door broers/zussen en niet door neefjes).
    En je kunt een kind van 8 prima uitleggen dat jullie dat niet willen.
    Maar om dat tijdstip vind ik je wel moeilijk doen, eet je toch een half uurtje later?

8. penseel

penseel Niet meer actief

Mijn zoon was negen toen zijn zusje geboren werd.

Moest ik hem dan verbieden zijn pas geboren zusje niet beet te laten houden.??Ik ging er naast zitten en zo kon ik dochter extra ondersteunen. Buiten dat heeft haar niet vaak vast gehouden. Te eng vond ik het ook.

Maar ik moet ook zeggen bij mijn eerste zoonlief dat ik mijn toen nichtje van 7 en neefje van 4 ook mijn zoon toen niet heb laten beet houden. was zo vol van al het getrek en gestrek om mij heen.

Zou het denk een keer toestaan en dan naast de kinderen gaan zitten.

Baby.s blijven breekbaar. En je kan ook vertellen als ze wat groter zijn dat ze nog uren achter hun lieve neefje aan kunnen hobbelen.

9. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze willen graag hun neefje zien, jeetje dan komrn ze een half uur voor het eten wat maakt dat nou weer uit. Dan maak je wat extra eten en eten ze gezellig mee. Of je eet inderdaad wat later.

Dat niet vast mogen houden vind ik ook een beetje overdreven. Je gaat er naast zitten terwijl hij hem even 30 seconden vast houd. Of hij nou altijd zijn zin krijgt of niet, hij is een grote trotse neef.

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik vind eerlijk gezegd wel dat je een beetje moeilijk doet... :)
    Je kindje is ondertussen 4 maanden en geen pasgeboren baby meer.
    Hier een neefje die net 3 was toen mijn zoontje geboren werd en hij heeft gewoon even zijn neefje vastgehouden (na 3-4 weken, daarvoor mocht hij zachtjes aaien over zijn wangetjes en haartjes) toen hij naast zijn moeder op de bank zat, maar binnen 2 minuten had hij het al wel weer gezien en wilde lekker weer spelen.
    Ik zou het ook niet leuk vinden als ik bij mijn tante op visite kom, waar ze een baby hebben en ik mag dat kindje niet vasthouden.
    Wat zou er kunnen gebeuren dan als je neefje je zoontje vast houdt?
    Gewoon duidelijk afspreken dat hij moet blijven zitten en zo nodig papa/mama ernaast.

11. Butterfly2388

Butterfly2388 Actief lid

4 mrt 2014
    346
    0
    16
    Rijswijk zh

door onze broers/zussen mag het wel zo bedoel ik het het is voor ons ons eerste kindje.

later eten is voor mij geen probleem t gaat meer om het tijdstip maar misschien moet ik daar dan flexibeler in zijn

12. penseel

penseel Niet meer actief

Ze komen rond half vier uit school zijn moe willen wat eten hebben misschien sport moeder kiest liever een wat rustiger tijds stip.

Zou ze van de week uit nodigen en daarbij om het leuker te maken zeggen bijvoorbeeld dat ze gezellig pannenkoeken mee kunnen eten. Maak er een ontspannen middag van. Kijk hoe dat gaat lopen? Of stuur schoonzus weg en zeg kom ze na het eten maar even halen?? Dat is helemaal speciaal;)

Laat ze heel even met neefje knuffelen meestal zijn ze het echt zo zat. Of laat ze even voetjes handjes voelen aaien als kindje bij jou op schoot zit. Kijk hoe het gaat en beslis dan of je nog van gedachten veranderd.

Kan mij het ook wel voorstellen wat is er nu leuker als kind om even een baby vast te kunnen houden.

13. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Jeetje, ik vind sommige reacties wel aanvallend zeg. We hebben hier te maken met een nieuwbakken moeder. Voor velen breekt dan de meest vreemde periode uit je leven aan. Dat anderen dat niet herkennen is top, geweldig dat zij zo flexibel in alles zijn, maar het kan ook op een andere toon, of als advies gezegd worden.
    Alles is nieuw en je probeert het zo goed mogelijk te doen. Juist het feit dat je ze graag over de vloer hebt en naar een oplossing zoekt is toch ook een vorm van flexibel zijn? En als jij niet wil dat andere kinderen jouw baby vasthouden dan is dat je goed recht. Wat anderen daar ook van vinden. Misschien kijk je er straks anders tegenaan maar dat zie je dan wel. Nu voelt dit goed voor jullie. Maar het is wel fijn als er geen gedoe is met je (schoon)familie, dus kijk waar jij je kan aanpassen opdat iedereen blij is :).

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Je hoeft ook niet altijd aai aai te zijn. Ja, een nieuwbakken moeder zal het allemaal vreemd zijn, maar soms is het ook wel eens goed om door anderen gewezen te worden op dingen die misschien een beetje tè zijn. Dat je je kindje niet vast laat houden als het heel vers is, kan ik helemaal begrijpen. Hier heeft niemand Eva vastgehouden de eerste week ivm kunstverlossing, dus het was gewoon zo. Daar hebben ook niet spastisch over gedaan, en iedereen die dat begreep. De kindjes hebben allemaal geaaid, een kusje gegeven en aan haar haartjes gevoeld. In de weken daarna hebben ze ze allemaal met hulp op hun schoot gehad.

maar als je kindje al 4 maanden is, denk ik wel dat het misschien zaak is om de teugels wat te laten vieren. Mensen kunnen dat niet altijd begrijpen en om dan maar te roepen "jouw wil is wet" vind ik persoonlijk dan gewoon weer te makkelijk. Dan moet je even in de spiegel kijken en denken, okee ... wat kan IK doen om deze situatie te veranderen. En als dat betekent om eens een keertje wat later te eten ... then sobeit.

Maar als loden deuren tegenover elkaar staan gaat gewoon niemand blij van worden, en dan zal er toch 1 iemand de eerste stap moeten doen.

15. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik denk ook dat je zelf misschien de eerste stap moet zetten en iets flexibeler moet worden. Wat is de reden dat neefjes/nichtjes jullie kindje niet even mogen vasthouden? Hier werd dl door nichtjes al na een paar dagen vastgehouden en dat was letterlijk het hoogtepunt van de maand voor hen. Geweldig toch? Zulke troste neefjes/nichtjes :) En inderdaad, laat ze mee eten of eet een keer wat later of iets makkelijks waar je zo mee klaar bent. Wie weet wordt je schoonzus ook wel flexibeler daardoor ... ik heb het idee dat jullie gedrag elkaar nogal versterkt (de één blijft volhouden dus de ander ook, etc).

16. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63

17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wat is de reden dat neefjes en nichtjes hem niet mogen vasthouden? zelf zie ik niet in hoe een kind van 9, onder toezicht, niet in staat zou zijn fatsoenlijk een baby vast te houden.
    mijn neefje van net 11 (toen) vond het zo prachtig! Hij houd van babies en zat gewoon op de bank met een kussen naast mij en hield onze dochter van toen een maand vast.
    Maar goed als jullie het niet willen dan niet.

18. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Tja.. jullie bepalen uiteraard.

Mijn ding is het niet. Onze dochter werd vastgehouden door mijn buurmeisje van toen 4. Onze jongste zus werd vastgehouden door mij (toen 12) en mijn zus (toen 9) en andere zus (toen 4). Onze dochter houdt de baby van mijn beste vriendin vast. Ik sta hier werkelijk niet bij stil.. Misschien kun je uitleggen wat je beweeg reden is? Ben je bang dat hij hem laat vallen? Of dat hij overprikkeld raakt?

En wat betreft ongunstige tijden. Waarom eten ze dan niet mee? Dat is toch niet zo ongunstig?

Maar goed ik kom uit een hele andere familie en heb ook echt een hele andere familieband. Mijn schoonzus schuift hier bijvoorbeeld regelmatig aan. En helpt dan ook gewoon waar nodig. tafel opruimen, onze dochter onder douche zetten, ff stofzuigertje ofzo.

Ze komen op mij over als familieleden die heel graag een band willen opbouwen met hun nieuwe neefje..
    Misschien kan je aangeven hoe je je voelt en dat je het allemaal spannend of vermoeiend vindt? Voor hetzelfde geld is daar gewoon begrip voor en kunnen jullie samen kijken hoe dit op te lossen.

19. Butterfly2388

Butterfly2388 Actief lid

4 mrt 2014
    346
    0
    16
    Rijswijk zh
    wij hebben haar al een aantal keer uitgelegd waarom wij het op deze manier willen. het gaat vooral om dat wij ons neefje niet erg verantwoordelijk vinden in zijn doen tov ons kindje. dat wij het eng vinden speelt daar ook een rol in.

Ik vind het jammer dat ik hier idd aangevallen word. ik weet dat het nogal overbezorgd klinkt maar wij voelen dat op dit moment zo... en snappen van haar kant niet waarom zij het niet wil begrijpen. de rest van mijn familie of zijn familie doet totaal niet moeilijk hierover.
    ze vinden wij zijn de ouders en wij bepalen hoe of wat.

ik snap echt wel dat ze teleurgesteld zijn maar onze zoon is snel overprikkeld hebben we gemerkt met oa kerst en oud en nieuw en mijn verjaardag afgelopen weekend. vind het jammer dat ze niet doorhebben dat wij er vervolgens mee zitten.

daargelaten dat we het uitgelegd hebben spelen er ook andere dingen en voor mij voelt het naast dat ik misschien overbezorgd ben ook als verwijt van andere dingen die ze me toe speelt.

verder mag mijn schoonzus hem uiteraard vasthouden alleen de kids nog niet.

de kinderen kunnen hem uiteraard wel "aaien, handje vasthouden ed"dat is geen probleem.

nogmaals zoals gezegd staat hier niet het hele verhaal want dat is gewoon echt te lang.

en misschien ben ik wel heel anders opgevoed dan de meeste of heb ik een andere denkwijze. maar als ik op kraam visite ga of op gewone visite met kleine kinderen zal ik nooit vragen om het kindje vast te houden. ik zal altijd wachten totdat de ouders dit voorstellen. hoe vertederend k zo;n kleintje ook vind. :)

20. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Persoonlijk vind ik het nogal overdreven dat ze kleine niet vast mogen houden maar als dat jouw keuze is moeten ze dat gewoon respecteren. Het is jullie kind.
    Zelf was ik er niet moeilijk in maar wel in bijzijn van mij of andere volwassene. Dan kan er weinig mis gaan. Zeker als de kleine al 4 mnd is.

Deel Deze Pagina