Klagen, zo moe, baby snachts..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Trotsemamsvan2, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Ik wil je alleen even sterkte wensen, een knuffel geven en laten weten dat je niet alleen bent ;) (Dochter is 16 maanden en slaapt nog nauwelijks door..) Ik vind het altijd een prettig idee als ik s nachts bedenk als ik voor de 500ste keer naar dat bedje loop: er zijn nu nog meer mama's wakker... Gedeelde smart is halve smart.

2. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier een mama die op dit moment nauwelijks aan slapen toekomt 's nachts... Dochterlief is nu bijna 9 mnd maar heeft de laatste weken geen nacht doorgeslapen. Het dieptepunt waren de afgelopen 2 nachten waarin ik van 23.00u tot 4u met haar op mn arm rechtop in bed heb gezeten.Zodra ik haar weer terug in bed leg gilt ze moord en brand, dus neem ik haar maar weer bij me. Manlief slaapt op de bank en ik zit halve nachten te sussen en te troosten... Momenteel zijn we op vakantie maar ben ik te moe om erop uit te gaan. Ik blijf in ons huisje met onze dochter en man en zoon doen leuke dingen samen... Zit er echt ff doorheen momenteel, maar zodra mn meisje weer naar me lacht en die lieve oogjes van haar stralen lijk ik de nacht ervoor weer even te vergeten... Sterkte vooor alle mama's, ik zal vannacht aan jullie denken!

3. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Mijn oudste heeft precies een jaar lang ons elke nacht beziggehouden van 6mdn tot 1,5jaar. Niets hielp..geen idee waarom hij steeds huilde..ik zat op het CB dit te bespreken en heb totaal niets anders gedaan, maar vanaf die nacht was het gewoon over! Te bizar..nu wordt hij nog weleens wakker, maar is nu 2,5 en kan nu uitleggen wat er aan de hand is..en weer lekker verder gaan slapen..

Ik werkte ook 4 dagen en vanaf toen ben ik maar koffie gaan drinken om een beetje wakker te blijven..

sterkte en klagen mag hoor!

4. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Haha ik heb dat ook als ik 's nachts met de kleine man in de weer ben, dat ik denk van, ah hoeveel mama's zijn nu ook op en bezig met hun kleintje. :D En ik kan ook wel genieten van het voeden van mijn zoontje 's nachts, het is ook iets uniek vind ik. De zonsopgang weer eens meemaken :D

maar bon, als het blijft duren, dan geraak je een beetje aan het eind van je latijn dus zal toch blij zijn als hij doorslaapt. Daarnet een aangename verrassing van de papa: hij zei dat hij zal opstaan vannacht! Jipie! Dat zal de derde keer zijn dat hij 's nachts eens meehelpt, wow ;)

5. misa

misa Niet meer actief

Pfff, wat heftig..! Wij hebben het maar heeeeel soms, maar ook ik vind dat slopend. Laat staan als je dat elke dag hebt..!
    Helpt op de buik slapen niet?
    Naar de ha of ka is geen slecht plan..! :)

6. Sydney01

Sydney01 Lid

15 okt 2008
    41
    0
    0
    Nou slapeloze mama's, veel succes de komende nacht!
    Hier is hij er ingegaan op zijn "oude" tijd van toen hij nog normaal sliep, tegen half 10, op een fles met twee lepels rijstebloem erbij in. Hij had 5 uur(!) geen voeding gehad en maar een paar hapjes groente, dus hij kan t wel:). Hij leek het wel gezellig te vinden, nog even ouderwets d onverdeelde aandacht met zijn zus al op bed, nog even een hazeslaapje in de draagdoek en nog wat spelen. Ben weer benieuwd.......

Duimen voor een rustige nacht voor iedereen......

7. michl

michl Lid

14 sep 2011
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve mede mama's

Ik post hier omdat ik hoop op een gesprekje zo op deze manier. Mijn jongste, een meisje van 11 weken, is een lieve schat. Ze doet het zo goed! Maar ik geniet niet, omdat ik zo vreselijk moe ben en ik er geen gat in zie. Ze kreeg eerst bv gestopt met 8 weken omdat ze lang vaak en veel wilde drinken en ik dat niet meer volhield. Ik zorg ook nog voor onze lieve peuterboy van net 2 jaar. Nu dus de fles, 5 per dag 180 of 200, ligt eraan hoeveel ze laat staan, ze laat ook weleens 50 staan. Ze drinkt om 1900 de laatste fles en komt dan om 2 of 3 of 4 uur in de nacht. Geweldig toch? Ja... maar ik slaap niet! Ik ben de hele nacht onrustig of ik haar hoor, dan een uurtje voeden/luier/de hik/boeren/ in slaap twee keer terug speen, dus dat is het punt niet maar daarna ben ik in een rare staat, wel moe maar ik kan absoluut niet slapen.. tot om een uur of 6 het stel wakker wordt en ik het dus niet zie zitten om op te staan maar het wel doe, maar niet omdat ik zin heb in de dag. Ik zou de hele dag wel willen huilen, wil het liefst mijn vent continu bij me hebben om de zorg te delen, en als hij er is voelt het wat lichter maar hij moet ook werken uiteraard. Is ook geregeld een paar nachten van huis ivm werk, dat trek ik helemaal bijna niet. Ik voel me ook zo geisoleerd nu met 2 kleintjes, als ze slapen moet je thuis zijn en ze slapen om en om, alhoewel nu dus tegelijk. Het ochtend en avond ritueel met eten en badderen en bed leggen vind ik ook erg heftig in je eentje. Kortom... ik ben te moe om van mijn kinderen te genieten, sterker nog, ik kom tot niks behalve hen verzorgen, als ik eens iemand spreek wil ik huilen. Als die ene voeding er niet zou zijn zou ik wellicht bij slapen maar ze is nog veel te jong om van 7 tot 6 te slapen, maar het is wel mijn wens, ik wil met rijstebloem wel starten als ze 4 maanden is straks. klagerig? Het zal wel, maar het is mijn realiteit en ik voel die enorme moeheid maar vooral ook een verpletterende eenzaamheid..... herkent iemand dit? Iemand tips? Een luisterend oor?

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Als ik jou was, zou ik eens naar de huisarts gaan. Hoe komt het dat je niet slaapt? Ik zou daar veel liever naar zoeken dan alles er aan doen je (jonge!) kindje zo vroeg al door te laten slapen. Sterkte!

9. michl

michl Lid

14 sep 2011
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit ook wat in, goede suggestie. Maar ik weet wel waarom ik niet slaap, ik voel me te alert, ben bang een geluidje niet te horen (terwijl ik dat natuurlijk altijd hoor met de babyfoon op sterkste stand). Ik sta zeg maar in de noodstand, klaar om mijn kinderen te helpen, bij wijze van spreken al met 1 been uit bed. Dat slaapt minder! Dan moet ik daar dus iets aan doen, hm. Het niet slapen na de voeding is gewoon omdat het laat in de nacht is, en je dan toch minder makkelijk weer in slaapt (denk ik). Maar ik ga ermee aan de slag!

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Zeker doen hoor... Ik denk dat elke moeder wel lichter slaapt met zo'n kleintje, maar zoals jou is wel erg extreem. Wie weet kan je huisarts wat voor je doen of bloedonderzoek iets uitwijzen, je weet het niet. Een kindje hebben is zwaar, maar met 11 weken al zo op zijn, vind ik wel erg extreem. Bedoel het niet verkeerd hoor, vind het heel rot voor je dat je je zo voelt!

11. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    ;)Ach meiden, het is zo herkenbaar! Ik kan soms wel janken van vermoeidheid overdag. Maar nèt als ik denk dat ik het echt niet meer zie zitten, gaat het weer een paar dagen goed / beter en kan ik een beetje bijtanken. Dat is dan maar mijn houvast...

Dennis heeft tot hij 6 maanden was altijd volledig bv gekregen en dat ging hartstikke goed, hij kwam 1 keer op een nacht maar dronk dan even en ging daarna weer lekker slapen tot een uur of half 7, 7 uur. Nu ik (bijna) helemaal ben gestopt met de bv en hij natuurlijk al een tijdje vaste voeding krijgt, en inderdaad de tandjes die opspelen (!) is echt dat hele mooie schema wat we hadden omgegooid. :)

Hij is al bijna 2 maanden standaard tussen half 5 en half 6 wakker, nadat ie om 23.00 uur de laatste voeding krijgt, tegenwoordig fles. We hebben echt alles al geprobeerd om dit te verlengen maar het gebeurt gewoon niet. Afgelopen nacht was het half 4!!! En pas om kwart over 5 viel meneer nog een uurtje in slaap, en wij dus ook.
    We zijn het spoor bijster, weten 't gewoon niet meer, maar we kunnen niets anders dan het gewoon accepteren en 's avonds eerder gaan slapen. Wat dus eigenlijk nooit gebeurt want hé, we hebben ook nog een leven samen en er moeten nog wel eens wat dingen gebeuren toch?! Toch is vier tot zes uurtjes slaap op een nacht echt te weinig hoor, ik loop continu wazig rond en dat doet niemand goed. Mijzelf niet, m'n vriend niet, m'n werk niet en zeker Dennis niet.

Daar komt nog bij dat Dennis overdag wel een heerlijk mannetje is, lekker vrolijk en tevreden (meestal, vandaag was 't prut ;)) maar wel heel veel aandacht wil en het liefst overal bij wil zijn. Er zijn dagen dat hij maar 1 uur tot anderhalf uur slaapt tot aan 19.00 uur 's avonds. Dat is geen ramp natuurlijk, maar begint 't wel te worden als ie 's nachts ook nog begint te spoken.

Maar zoals ik al zei, iedere keer als ik denk dat ik aan het eind van m'n Latijn ben, slaapt ie eens een keertje door tot aan half 7 en kan ik er weer een paar daagjes tegen...

Pfff... zwaar hoor, dat moederschap soms.... en iedereen zegt 't en weet 't, maar je er op voorbereiden kun je dus nooit helemaal!

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Zo afgelopen nacht ben ik zo'n 10 jeer mn bed uitgeweest, al een hele verbetering tov de nacht ervoor (need I say more? ;))
    Dochter is verkouden, dus het is wel te verklaren. Maar retezwaar, zeker nu vriendlief 3 nachten van huis is..
    Goed, vandaag toch lekker gewerkt en ze slapen nu (jaa!!!!) dus ik zet de komende nacht op 3 keer in :p
    Jullie ook succes vannacht dames!!

13. Jetjuh

Jetjuh Actief lid

12 sep 2009
    135
    0
    0
    Fijn om al deze reacties zo te lezen. Hier staat het huilen me ook nader dan het lachen. Onze kleine man slaapt zo ontzettend slecht. Niet alleen overdag, maar hij begint nu ook 's nachts.

De afgelopen nacht werd hij tussen 20.00 uur en 0.00 uur, 2x per uur wakker. Daarna drie uurtjes geslapen en toen begon het gedonder. Hij is nu bijna een half jaar en een half jaar klooien we maar wat aan. De nachten dat hij maar 1x wakker werd, zijn volgens mij op één hand te tellen. Ik voel me echt gesloopt, mijn ogen branden, ik ben supersnel geïrriteerd, zie er niet uit, en ben geen leuke vrolijke mamma op dit moment. Vanochtend mijn dochter maar op de fiets naar school gebracht, zodat ik een beetje wakker kon worden.

Niet leuk voor jullie, maar voor mij toch een troost dat ik niet de enige ben die 's nachts op zit.

Hopelijk hebben jullie allemaal een betere nacht gehad.

14. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mira heeft 5 weken van 22.30 tot 07.30 geslapen en ineens was het over....
    Ik ben inmiddels ook ten einde raad!
    Eergisteren nacht kwam ze 5x...
    Ze huilt niet, wilt hooguit een paar slokjes drinken en is klaarwakker..
    Het duurt dan echt minimaal een uur tot ik haar weer in slaap heb, vervolgens komt ze 2 a 3 uur later weer.
    Ik heb niet het idee dat ze ergens last van heeft, ze is gewoon wakker... Meer niet.
    Ik hoop echt dat het een fase is.

15. Jetjuh

Jetjuh Actief lid

12 sep 2009
    135
    0
    0
    Hier is hij ook wakker en vrolijk. Alleen als ik niet snel genoeg kom, wordt hij er flauw van en begint hij te huilen. Ik geef nog borstvoeding en zodra ik hem aanleg valt hij in slaap. Maar als ik hem dan terug leg, wordt hij wakker en begint het van voren af aan.

16. michl

michl Lid

14 sep 2011
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad fijn om te lezen dat we niet alleen zijn he! Dat helpt al, op de een of andere manier, gedeelde smart.... Ik had vannacht een goede nacht, maar 1 keer wakker en gelijk na de voeding kon ik haar inbakeren en slapend wegleggen. Pff! En zelf kon ik ook nog wat sudderen tot mijn oudste om kwart over zes krijsend en in paniek wakker werd, ik zat rechtop in mijn bed! Trouwens, wie van jullie bakert ook in, want dat helpt mij dus wel! Ja, dat kan natuurlijk niet meer bij 6 maanden bedenk ik me nu maar een strak slaapzakje bijvoorbeeld, zou dat dan niet helpen?
    Sterkte allemaal vannacht....!!!

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

snap het helemaal.

nu dochter bijna 19 maanden komt nog bijna elke nacht. van de week sliep ze drie dagen door. ik zeg het en wederom komt ze gelijk weer een paar nachten ik ben het al een tijdje zat echt letterlijk en figuurlijk.

het is dan maar een keer per nacht maar je komt bijna nooit aan een rustige slaaptijd.

dus tips heb ik niet dan dat we gedult moeten hebben ooit slapen ze eens goed. zou het;)

18. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo herkenbaar! Mijn dochtertje heeft nog nooit een nacht doorgeslapen en slaapt overdag hooguit een uur.....

Ik hou me overdag staande met koffie en redbull en hoop gewoon dat ze snel door gaat slapen snachts....maar inderdaad regelmatig staat het huilen me nader dan het lachen

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza sliep ook vreselijk slecht en dat bleken de oortjes te zijn. Ik klets met een clubje mama's die ook van die slechte slapers hadden en bijna allemaal bleken ze last van de oortjes te hebben :(
    Sinds Thirza geopereerd is aan haar oortjes (19 mnd) is het rustiger geworden en na nog wat kiezenrondes, waterpokken en 6e ziekte, is ze uiteindelijk bij 23 maanden door gaan slapen! :)

Mijn gouden tip is du: even naar de KNO! (Onze huisarts zei ook dat er niets aan de hand was. Yeah, right).

20. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje heeft wel al 3 keer een oorontsteking gehad.....Ze loopt nog onder controle bij de kinderarts en ga het daar zeker even aanhalen bij de volgende afspraak!!!

Deel Deze Pagina