wij staan ook niet elke week een dansje te doen, maar als het nu iets is wat je kinderen helemaal te gek vinden? Als ik mijn kinderen hun sporten zou afpakken, zouden ze echt heel verdrietig zijn.
Ik kijk naar een sport die ons allemaal past. Gelukkig zijn onze kinderen daar nog prima in te sturen.. ik vind ook bepaalde sporten fantastisch, naar doe ze niet omdat het niet handig is in onze planning. Dan doe ik wat anders. Lijkt me niet de bedoeling dat we als gezin er aan onderdoor gaan. Mijn kind zou wel willen voetballen, maar drie keer per week trainen kan ik echt niet opbrengen. Judo daarin tegen wel. Daarnaast nog zwemles, en zelf sporten en werken. Het moet wel te behappen zijn.
Nou ze doen wel wedstrijden hoor maar dan gaat er 1 kijken of we zetten ze af en halen weer op. De oudsten zijn 14 en 11. Ze zitten beide op dezelfde sport waarvoor ze 2 keer in de week trainen en op zondag competitie spelen. Gelukkig niet elke zondag. De oudste speelt ook nog een instrument. Dus daarvoor moet hij naar de repetitie en ze treden geregeld op. De middelste zit ook nog op judo.
Helemaal mee eens. We zijn een gezin met 4 kinderen, allebei een baan en er zit maar 24 uur in een etmaal. Natuurlijk mogen ze hun hobby's en sport hebben, maar het moet logistiek wel mogelijk zijn. Bovendien hebben we maar 1 auto, dus er zullen af en toe concessies moeten worden gedaan. Door ons, maar ook door de kinderen.
Ik herken het! Heb er ook een topic over geopend in mama en gezin volgens mij. (Grr help ik stop ermee heet het). Ik krijg ook mega stress van het gevoel dat er altijd iets is, of mis kan gaan. Kind ziek, oppasoma ziek. Ik heb ook sinds kort een nieuwe baan waarvan ik ook wel stress van heb omdat ik het allemaal zo goed wil doen. Het gaat ook goed en ik vind het echt leuk werk. Maar af en toe ook echt stressvol, m.n. de combi met kinderen, gezin, huishouden etc... Maar... het feit dat jij met een burn-out thuis zit is natuurlijk wel tekenend. Ik hoop dat je eerst een manier kunt vinden, waarop je met een gerust hart weer op kunt bouwen!!!! Sterkte
Hier hetzelfde. Alleenstaand met 3 kinderen. Ik werk 3 volle dagen. Als een kind echt ziek is zal ik naar huis moeten. De gastouder is heel flexibel hier in maar kan ook niet alles. Soms zal ik zelf terug moeten komen. Ik heb geen achterwacht. Dus soms zij het zo. Snap je gevoel heel goed TS. Soms is het allemaal teveel. Mindfullnes kan goed helpen om meer rust te geven Ik lees het boek "de kracht van het nu" erg goede handvaten voor het dagelijks leven. Misschien dat jij er ook wat aan hebt.