Hoofdkussen tegen nekpijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Manque, 2 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manque

Manque Niet meer actief

Hebben jullie misschien tips? Ik heb al jaren veel pijn in mijn nek, dat sowieso. Maar ik denk dat mijn aftandse kussens ook geen positieve bijdrage leveren. Als ik Google op kussen tegen nekpijn vind ik uiteraard 100.000 opties, maar ik weet niet waar ik moet beginnen en waar ik op moet letten.

2. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Aantal jaar geleden kon ik ook geen goede kussen vinden, alles was niet goed. Heb vermogen aan kussens uitgegeven (en ja, er moesten altijd 2 dezelfde op onze bed zijn destijds). Had last van mijn nek, mijn rug, hoofdpijn.
    Tot het moment ik naar de chiropractor ging.
    Mijn advies daarom, laat eerst je rugwervels nakijken en daarna obv je slaapvoorkeur (rug, zij of buik) kijk wat bij jou past.

Manque vindt dit leuk.
  3. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ga langs bij een speciaalzaak. Ik kreeg er kussens op proef. Daarna mijn keuze gemaakt. Ideaal en nog altijd profijt van.

Manque vindt dit leuk.
  4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik zou een softfoamkussen nemen. Past zich aan aan je lichaam en daardoor nooit meer pijn.
    Wij hebben een matras ervan en ikzelf ook een kussen en ik zweer erbij :thumup: :)

Manque vindt dit leuk.
  5. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Herkenbaar.
    Ik heb zo’n golfvormkussen gehad,
    Maar dat ligt ook heel erg aan watvoor slaaphouding je het liefste hebt. Een zijligger of buik of juist rug het meeste.
    Ik ben voornamelijk een zijligger en dacht toen eens zo’n kussen uit te proberen van de ikea, want die was niet gelijk zo duur.

Het was even wennen want wel erg stevig, van dat koudschuim geloof wat uiteindelijk wel wat meevormt of hoe heet dat spul....
    Maar na verloop van tijd kreeg ik juist weer steeds meer last. Nou was ons matras ook aan vervanging toe.

Inmiddels hadden we een nieuw bed besteld bij swiss sense en daar had ik toen ook een kussen gezien en even op gelegen wat me wel iets leek.
    Dus ben teruggegaan naar de winkel en ben daar op verschillende kussens gaan liggen.

Ben met een andere weggelopen, namelijk een dixius. Ik vind hem echt superfijn maar dat is zo persoonlijk natuurlijk.
    Uiteindelijk wilde mn man hem ook, hij heeft een andere hardheid en dikte wat beter bij hem past.
    Dit kussen heeft ook ander soort vulling en blijft gewoon altijd in vorm in tegenstelling tot kussens met van die losse (synthetische) vulling waarbij je hobbels en bobbels krijgt.

Maar ik zou vooral de wat betere zaken afgaan ervoor eigenlijk, ik ga er in elk geval nooit meer op besparen.

Manque vindt dit leuk.
  6. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier ook al jarenlang rug en nekpijn. Een vermogen aan kussens uitgegeven maar geen 1 was goed genoeg.
    Uiteindelijk kwam ik bij de neuroloog en die vroeg mij wat voor kussen ik had en vertelde het hem. Ja zegt ie dan gaat je nekpijn ook niet erg hè! Jij moet gewoon een heel goedkoop kussen hebben met vulling. Je stompt hem elke avond even op en gaat er dan op liggen dan vormt het gewoon naar je hoofd. Dus ik een kussen gekocht bij de AH (was toen in de aanbieding) en verrek! Mijn nekpijn is een heel stuk minder!!

Sugarblossom en Manque vinden dit leuk.
  7. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Hier al jaren van die memory foam kussens in zo'n golfvorm. Ik slaap er echt heerlijk op.

Manque vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina