Klakgeluiden bij drinken flesvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door grasspriet84, 19 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Hee dames

    Mijn zoontje is bijna zes maanden en maakt tijdens het drinken van de fles klakgeluiden. Als hij een fles slapend drinkt, doet hij dat niet.
    Hij heeft, toen hij zes weken was, spruw gehad. Alleen de klakgluiden maakt hij nog steeds. Mijn man was er van overtuigd dat hij gewoon te gulzig was en ik ben daar in meegegaan. De ene keer maakte hij de klakgeluiden wel tijdens de fles en de andere keer niet.

    Kan dit aan een te kleine speen liggen? Hij heeft nog de 3+ speen omdat de 6+ hem te snel gaat en dan verslikt hij zich.
    Ik lees op het internet over een verkorte tongriem. Nu ben ik bang dat ik te laat iets gedaan heb. Zou dit het kunnen zijn? Voel me best schuldig omdat ik toentertijd niet naar mijn gevoel heb geluisterd.
     
  2. Joycelyn

    Joycelyn Bekend lid

    27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Klakgeluiden kunnen inderdaad komen omdat je kindje niet goed vacuum zuigt. Hij 'schiet' dan als het ware iedere keer van de speen af. Kan aan de vorm van de speen liggen. Maar kan inderdaad ook liggen aan lip- en/of tongriem. Die kun je nog steeds laten klieven!
    Onze dochter heeft er niet dusdanig last van gehad tijdens de eerste maanden, maar haar lipriem is erg kort. Op latere leeftijd kunnen ze hier hinder van ondervinden bij praten of ontwikkeling van gebid. Wij gaan die dus ook nog laten klieven.
    Voel je niet schuldig, je bent er nu toch mee bezig! Succes!
     
  3. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    In het begin had ik dr Brown smalle fles en nu een brede fles. Bij beide flessen klakte hij. Alleen toen had hij spruw en nu niet. Hm 🤔

    Moet morgen naar cb en. Vraag het wel. Alleen hoopte dat ik eerst wat geruststelling hier kon vinden. Is dat erg; dat klieven? Heeft hij er veel last van?
     
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    De vraag is of het cb hier iets mee kan..
    Eigenlijk beter de huisarts,het liefst een lactatiekundige laten kijken.
     
  5. EverAfter

    EverAfter Bekend lid

    14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Hier vorige week de tongriem en het lipbandje van onze dochter van 9 maanden laten laseren. Kan dus ook als ze al wat ouder zijn.
     
  6. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Nou ja, moet toch op cb zijn bij de arts dus kan het net zo goed even vragen. Zij kan eventueel dan toch aangeven of ik naar de huisarts toe moet. 😊

    @EverAfter: Hoe kwam je erachter dat het tongriempje van je kleintje te kort was? Vanmiddag zei iemand tegen mij: als het echt te kort was geweest, hadden ze dit in de eerste weken wel gezien. Tijdens eerste bezoek cb hebben ze er niet naar gekeken en de kraamhulp ook niet geloof ik.
     
  7. juffie roos

    juffie roos Bekend lid

    8 okt 2010
    959
    1
    18
    Bij mij ging ons zoontje ook op de een op andere dag klakken tijdens het drinken.
    Ik heb de huisarts toen laten checken op spruw en volgens mij heeft hij ook naar het tongriempje gekeken maar dat was allemaal goed.
    Ik ben toen over gegaan van difrax naar dr brown maar dat verbeterde niet. Ook de brede fles van dr brown verbeterde niks...
    De fysio (die er was voor de voorkeursligging) zei dat hij bezig was met het spelen met zijn tong...dat het een fase was.
    Ik weet nog steeds niet precies wat het is maar ben het inmiddels gewend en laat het maar zo...
     
  8. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Bij finn is het tongriempje 2 x geklieft maar hij klant nog bij sommige flessen. Vaak is het gewoon gulzigheid en ongeduld. Want idd de fl3s die hij 's avonds drinkt klokte hij heel rustig en sloompies naar binnen. Wij gebruiken de dr Brown met speen 1 of de mam anti colic met speen 1. De mam fles is nog te snel voor hem, dan geeft hij veel terug. De dr brown is perfect maar trekt hij in zijn ongeduld overdag vaak vacuüm maar een speen maat 2 gaat te snel.
     
  9. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Net op cb geweest en zijn tong- en lipriempje zijn niet tekort. Ze vroeg of hij veel knoeide tijdens het drinken, maar dat is niet het geval. Dus hoefde er niets mee te doen. 😊
     
  10. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Mijn zoontje had een héle korte tongriem, maar omdat de borstvoeding goed ging en hij super groeide ontdekten we het pas maanden later. Uiteindelijk is zijn tongriem gekliefd toen hij bijna 1 jaar was.

    Onze dochter klakte ook heel erg, maar tongriem leek prima. Pas sinds een paar weken zagen we ineens dat haar tongetje de vorm van een hartje krijgt als ze hem uitsteekt en ze blijkt dus tóch een verborgen te korte tongriem te hebben en ook een te korte lipriem.
     

Deel Deze Pagina