Dochter wil niet verder slapen - help!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miekjepiekje, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een beetje aan het eind van mijn latijn. Ik dacht dat ik het gevonden had, maar ben weer terug bij af.

Mijn dochtertje is nu 12 weken en heeft een lastige start gehad. Ze kon niet zelf op gang komen en is een uur op weg geholpen. Ze heeft daarna een week in de couveuse gelegen.
    Thuis heeft ze veel gehuild. Na vier weken was ik ten einde raad en ben ik met haar bij de huisarts en bij de osteopaat geweest. Van de huisarts hebben we medicijnen tegen reflux gehad, dat hielp een deel. De osteopaat heeft echt wonderen verricht. Ik had een heel ander kind. Ik ben mijn dochter rond die tijd ook gaan inbakeren in een puckababy en na toepassen van regelmaat ging ze ook echt slapen. Wat was ik opgelucht!

Inmiddels is ze 13 weken en slaapt ze niog nauwelijks. De puckababy is te klein geworden dus de vervolgzak gekocht. Wat een drama. Ze sabbelt op haar vuistjes en trekt daarmee de halve zak over haar gezicht. En hij enorm breed, ze verzuipt er echt in. Terwijl ze niet klein is!
    Dus op aanraden van het CB een pacco doek gekocht. Maar die doek lijkt haar te frustreren. Ik weet dat je doorzetten dus ik heb het een week aangezien. Geen verbetering. Ze slaapt wel in, maar wordt daarna heel snel wakker. Alles geprobeerd, van aai over de bol, oppakken tot laten huilen, maar het helpt niet.
    Omdat ze gisteren prikjes kreeg, heb ik een gewone slaapzak geprobeerd. Ze ligt hier een stuk rustiger in en kan nu zelf haar vuistjes pakken, maar ze blijft kort slapen. Dus ik ben ten einde raad, want ze wordt er niet gezelliger op en ik ben heel bang dat ik straks weer terug bij af ben. :(

2. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Wat bedoel je met krt slapen? Wat is haar patroon nu?
    Slaapt ze snachts wel? Geef je voeding op verzoek?

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wat is inderdaad ongeveer haar 'schema' (voor zover je die hebt op die jonge leeftijd).
    Hoe veel slaapt ze en hoeveel drinkt ze???
    Heeft ze dan geen honger als ze wakker wordt, omdat ze ook zo op haar vuistjes sabbelt???

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wil ze misschien wel op haar buik slapen?

5. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze krijgt flesvoeding, ik probeer op verzoek maar ik zit vast aan minimaal drie uur ertussen. Als ik eerder geef dan spuugt ze het uit, zit het haar dwars.
    Meestal wordt ze rond 7 uur wakker en geef ik de eerste fles. Dan goed omhoog houden, spelen in de box en bij de eerste vermoeidheidssignalen naar bed. Ze is dan ongeveer een uur tot anderhalf uur wakker. Dan leg ik haar op bed en geef haar de volgende fles als ze wakker wordt. Ik maak haar niet wakker voor een fles. Ze kwam eigenlijk steeds uit op 7 - 11 - 15 - 19.00 - 23.00 een fles.
    Nu vind ik het heel lastig omdat als ik haar op bed leg ze na een half uur/drie kwartier weer wakker is maar ik nog niet de fles kan geven. Dus dan leg ik haar maar in de box en geef ik zodra het kan de volgende fles.
    Ik denk niet dat ze honger heeft, want dan huilt ze wel:D

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Wat bij ons hielp rond die periode was een knuffeldoekje. Die wilde ze graag tegen haar gezicht/op haar gezichtje en om lekker vast te houden. Vond het in het begin altijd een beetje eng, dus toen ze wat jonger was haalde ik het doekje weg van haar gezichtje zoda ze in slaap was gevallen. Speentje heeft ze trouwens ook nodig.

Zij zat ook altijd te sabbelen op haar vuistjes door de Puckababy heen en trok dan de halve zak over haar gezicht... Wat hier ook een beetje tegen helpt is de onderkant korter maken door hem om te slaan/rollen en een goed stevig knoopje in de touwtjes te leggen. Op zich is het helemaal niet erg dat ze op dr vuistjes sabbelt door de doek heen. Ook dat is een beetje over dr gezicht gaat is niet zo erg. De stof van de Puckababy zak is superdun en ademend en de neus blijft volgens mij alsnog redelijk vrij toch? Of heb ik een zomerversie van de Puckababy?

Maar onze meid deed het dus opeens toch beter met een knuffeldoekje. Ze ligt ook erg graag op haar zij. Ze is nu 6 maanden en als ik haar op bed leg, rolt ze meteen naar haar zij met het doekje tegen dr gezicht geduwd ;) dan had ik misschien wel liever de Puckababy ;) Ik gebruikte trouwens de Puckababy mini en onze baby was wél een kleintje, een kilo of 5 toen ik de mini gebruikte!

Onze oudste sliep in een zomer Woombie. Wellicht kun je die proberen. Is minder strak dan de Pacco, maar geeft net iets minder ruimte dan een Puckababy. Weet alleen niet of het verstandig is om deze nog te gebruiken bij een baby die al 3 maanden is... Gek dat het CB nog de Pacco aanraadde met deze leeftijd... En gek dat je er niet eentje van hun kon lenen? (dat kan bij die van ons wel...)

7. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze slaap trouwens op haar zij, dat moet ivm met een sterke voorkeurshouding.

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    En anders nog even een checkup bij de osteopaat!

Wij moesten na een aantal weken ook weer terug voor 2 behandelingen omdat ze onrustiger was geworden en weer erg gespannen en minder slapen. Volgens onze osteopaat kan dit erger worden na prikjes...

9. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook het idee dat we te laat met de pacco zijn begonnen, dat ze dat strakke gewoon niet meer fijn vindt ofzo.
    Ik ben heel bang dat ze stikt, beetje overbezorgd door haar start denk ik. :p (als ze heel stil is ga ik ook kijken of ze nog we leeft:$) Misschien moeten we toch die puckababy maar gewoon proberen.

10. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Het is trouwens ook echt een fase hoor, 13 weken. Omdat ze dan niet meer van voeding tot voeding slapen. Ik legde onze baby weleens gewoon een 2e keer op bed als ze na een kwartiertje box weer moe was. Na een week of 2 loste het zich vanzelf weer op...

11. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hoop ik, en ze heeft ook echt last van de prikjes. Gisteren flinke koorts en vandaag twee behoorlijke spuitluiers. Dus wie weet gaat het morgen wel ineens beter. Maar na een paar dagen achtereen kun je zo ten einde raad zijn. Misschien maak ik het wel veel te groot.

12. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Dat is heel normaal hoor! Onze baby heeft ook erg veel gehuild tussen 2 en 6 weken en de osteopaat heeft ook wonderen verricht. Elke keer als ze weer een kleine terugval had, was ik zo bang dat het blijvend was! Vandaar dat we dus later ook terug zijn geweest naar de osteopaat, ook al huilde ze niet, ik merkte gewoon veel onrust. Nu is ze dus 6 maanden en het gaat super! Hopelijk gaat het bij jullie ook ineens weer beter.

13. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Die Pacco zou ik trouwens gewoon weer verkopen. Is ook niet handig voor zijslapers ;)

Ligt ze trouwens los op haar zij of met een zijligkussen? Onze meid vond het kussen maar niks...

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsjaa ik weet niet of dit alleen overdag is?

Maar de slaapcyclus van een baby is 45 minuten, normaal worden ze dan even wakker wn slapen weer verder.. Jou kindje doet dat blijkbaar niet misschien kun je haar eens helpen weer in slaap te vallen?

Weet dat r vermoeiend is.. En heel eerlijk.. Mn zoontje slaapt nog steeds vaak maar 3 kwartier...
    Hij slaapt minimaal 3x per dag en soms zelfs nog 4 keer..
    Toen ie nog kleiner was deed ie wel 6 slaapjes per dag ofzo..
    Want na 3 kwartier slaap zijn ze nog wel moe.. Dus hup ging ie na een uur weer naar bed..

En als ie wakker werd voor etenstijd zeg maar haalde ik m eruit en dan na een uurtje weer naar bed ofoz en als ie dan weer wakker werd de fles

15. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Oh, ga naar een osteopaat!! Ik denk echt dat je daar heel veel aan hebt!
    Mijn zoontje had een hel sterke voorkeurshouding, en afplattingkje... 1x naar de osteo, en weg was de voorkeurshouding! En het slapen ging ook veel beter, want hij kan nu zelf kiezen hoe hij wilt liggen.

Deel Deze Pagina