Onze zoon is gister thuis gekomen, maar kan zich snachts nog niet op temp houden. heb een teddy dekentje op zn bedje liggen. Maar waar moet ik de kruik leggen? Zh zei tussen 2 dekentjes in, maar had zijn deken er enkel op liggen dus kruik er op gelegd naast caylen. Maar net was zijn temp maar 36.4. Ga zo deken dubbel doen en kruik er tussen. maar ben bang dat dat niet voldoende is. 2e kruik ga ik vandaag halen, had er 2 maar 1 lekte Ook heb ik een bedverkleiner gehad van een vriendin, is dat veilig in gebruik?
Ik moest hem bij het voeteneinde leggen, tussen 2 dekens. 1 om bedje voor te verwarmen en die andere aan het voeteneind. Ze heeft nog een paar dagen 1 naast haar gehad. Tussen een deken, sluiting zoveel mogelijk naar beneden. Mutsje, heel pakje aan en dubbele deken. En dat terwijl het buiten 28 graden was...
Hmm ik had hem zo laag opgemaakt dat er geen kruik meer bij zn voeten bij past met dubbele deken was hij ook nog 36.4 echt veel te koud Het is 21graden op zn kamertje, ligt in romper lm, shirt lm broekje sokjes en muts. Heb denk ik nog wel maillot op zolder, kijken of het vannacht beter gaat met maillot en nog een kruik.
Met zo'n bedverkleiner (die je met bevestigingsbanden halverwege het kinderledikant legt om het bed in te korten) kun je het bedje kort opmaken en ligt je kindje toch boven in bed. Als je een babyslaapzak gebruikt, of het bed toch al kort opmaakt, heb je 'm niet echt nodig. Als je 'm wel gaat gebruiken, let er dan even op dat de bevestiging aan geen van beide kanten kan losschieten of door je baby kan worden losgemaakt. Succes en nog gefeliciteerd met je zoontje!
wij moesten ze voor hij naar bed ging in het midden leggen zodat zn bedje warm was en als hij erin ging de kruiken met de opening naar t voeteneind in een soort V tussen de dekens leggen.
Hoi, allereerst gefeliciteerd met je zoon! Ik liet altijd eerst voordat onze kindjes naar bed gingen de kruik even op de plek liggen waar ze kwamen te liggen, lekker warm, Daarna naar beneden, onder aan het bedje zeg maar,over dwars met de dop naar de zijkant,da kruik was ingewikkeld in een hydrofiele luier,zodat hij niet kon rollen, Ik deed de kruik, op advies van de kraamzorg tussen het lakentje en de deken in, Suc6 ermee, en ik hoop dat je kleintje zich snel zelf warm kan houden! Liefs taart.
De kruik in een kruikenzak + hydrofiel wikkelen. Dan met de dop naar beneden en de knoop naar je baby toe bij in het bedje leggen. Ongeveer bij zijn voeten / benen. Je kunt het beste van te voren nog even het bedje voorverwarmen door de kruik in het midden onder de dekens te leggen. Aangezien we drie dubbele bescherming hadden (de kruikzak, hydrofiel en knoop), legden wij de kruik gewoon bij de baby onder de dekens. En natuurlijk: gefeliciteerd!
Hier ook aant voeteneinde tussen 2 dekens in..en dekentje goed aansluiten op mn manneke dan was het goed
Hier kruik in hydrofiel wikkelen (helemaal open vouwen, vanuit een hoek beginnen te rollen en platte knoop erin). Wij hadden geen extra laken, maar een hydrofiele luier als tussenlaag. Met 1 kruik even het liggedeelte opwarmen, later de kruiken schuin leggen links en rechts van de kleine, met de knoop richting de kleine. Dop richting onder leggen. Als de kruiken goed liggen, dan kun je nog en vuist tussen kruik en kindje leggen.
Onze zoon kan zich ook niet echt goed warm houden 's nachts. We hadden een kruik (in een hydrofiel) bij zijn voeten liggen. Hij lag in een omslagdoek en had een mutsje op. Nu laten we al een paar dagen de kruik weg, en heb nu een 2e dekentje. Hij slaapt nog wel in een omslagdoek en heeft een mutsje op
Mijn zoontje hield zich ook zo slecht warm. Alle tips zijn al gegeven. ...deden wij ook maar toch was hij nog koud. Daarom vaak snachts bij mij warm worden en dan terug met kruiken. ..bedje voorverwarmen. Hij had er echt twee nodig maar bij hem was het ook koud toen hij geboren was december. Mijn tip. .Lekker bij je houden en lichaamswarmte geven.
Mijn dochtertje was ook prematuur en had lange tijd moeite zichzelf warm te houden. Ze is van maart maar we hadden haar in zo'n verkleiner ('snuggle') zodat het oppervlak dat ze hoefde te verwarmen kleiner was, twee kruiken, twee dekens en een rmper met lange mouwen, mutsje en volledige kleiding met sokken. De kruiken zoals al eerder gezegd in een kruikenzak en daarna een hydrofiel erom heen, en dan aan de andere kant van de snuggle, maar wel onder alle dekens. En bij de nachtvoeding maakten we de kruiken weer warm. Ze heeft nog wel een maand of 2 in ieder geval 1 kruik nodig gehad.
Wat hier ook hielp (naast kruiken, dubbele dekens, mutsjes, enz) waren die dikke pakjes van velours. Mijn moeder had ze ergens op een braderie gekocht en ik had ze ergens achter in de kledingkast gelegd, want vond ze oerlelijk. Maar op een gegeven moment bleef mijn dochter maar huilen 's nachts en toen heeft mijn man haar zo'n pakje aangedaan. Daarna was het huilen over. (Wel nog steeds met kruiken, dubbele dekens, .... ) Vanaf dat moment heeft ze een paar weken in die lelijke pakjes gewoond!
Wij rolden de kruiken in een hydrofiele luier en maakten er een knoop in. De kruiken kagen meer bij het voeteneinde/onderlijf. Met de knoop richting het kindje en met de dop naar de voeten toe. Verder extra dekentjes, mutsje en genoeg kleding.