Onze dame is sinds gisteren een beetje aan het snotteren, beetje koortserig en flink aan het hoesten. Een verkoudheidje dacht deze mamma. Maar toen ik haar net in bed ging leggen en haar vestje uit deed zag ik een bultje wat een beetje lijkt op een muggebultje. Maar het zit op een plekje waar een mug best veel moeite voor moet doen om daar te komen... Dus dacht ik meteen aan de waterpokken. Begint dit met een bultje of moeten er dat al meteen veel meer zijn? Na een beetje googlen lijken de symtomen er wel op maar ik leg het even voor aan de deskundigheid van de ervaren mamma's!
Eerst overal rode vlekjes, die in de loop van de dag blaasjes worden. Als het echt zo is zet het snel door tenminste was hier wel het geval.
Waterpokken zijn inderdaad blaasjes. Vaak hebben ze verder dan ook geen andere syptonen. Waterpokken is vooral vervelend en kan jeuken en verder zijn ze er vaak niet echt ziek van ofzo. Althans, hier niet (ja, al gehad met vijf maanden... zucht...)
Hier net de waterpokken achter de rug. Begon hier met een paar "pukkeltje's" en toen wat rode vlekjes die overgingen in blaasjes. Elke dag kwamen er meer bij. Na ruim 1 week nu zijn alle blaasjes en korstjes weer weg. Groetjes Milo
En heeft ze nog waterpokken gekregen of is het toch wat anders??? Hier heeft ze toch wel koorts gehad en ik vond het echt tegenvallen, ook een paar nachten gespookt. Maar het is heel erg verschillend per kind, het ene kind krijgt het gewoon erger als de ander. Hier wel 3 weken geduurd voordat de plekken weg waren.