ik wil zo graag kunnen kolven

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by darcy, Sep 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Dag Ilja,

ik ben zwanger van mijn 2e kindje en heb een vraag.

Mijn zoon heb ik 3 maanden borstvoeding gegeven en toen het terugliep tijdens het ziek zijn van mijn zoon en mijzelf, ben ik geleidelijk gestopt. Kolven was een drama... ongeacht het soort kolf, begeleiding van de kraamhulp, bellen naar het CB... De hele kolfervaring is 3 maanden lang (ik ben na de keizersnede 's nachts gaan kolven ivm couveuse-opname) traumatisch geweest en ik riep "nooit meer een kolf."

Ilja, ik genoot zo van borstvoeding geven, mijn zoon groeide 4 ons per week en ik wil zo graag langer door kunnen gaan met deze kleine... en ook goed kunnen kolven!

Is het raadzaam om voor de bevalling al hulp of voorlichting te zoeken en zo ja, waar en hoe pak ik dit aan?
    Of moet ik wachten tot na de bevalling?

Ik ga graag goed van start, niet alleen praktisch, maar ook met de juiste informatie en kennis.

Dankjewel alvast!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Allereerst van harte met je zwangerschap.

Jammer zeg dat je zo'n vervelende kolfervaring hebt gehad de vorige keer. Echter wil dit niet zeggen dat het deze keer weer zo zal gaan.

Ik vind het hardstikke goed dat je er nu al over nadenkt. Wat je altijd kan doen is met de tijd (weer) een Bv cursus volgen. Maak het ook bespreekbaar bij je controles.
    Als bv/kolven niet loopt zoals het behoort te lopen dan is het belangrijk dat er door een lactatiedeskundige (ibclc) mee wordt gekeken. Er zijn namelijk veel factoren waardoor kolven niet wil lukken. Samen kan er dan gekeken worden wat je eventueel zou kunnen doen.
    Je kan dus van te voren bij je verzekering nachecken of je dit vergoed krijgt en een lactatiedeskundige in je omgeving opzoeken en eventueel al voor de bevalling contacten.

Ik stuur je ook nog even een Pb.

Heb je nog meer vragen dan hoor ik het graag.

Ilja

3. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Nogmaals dank, Ilja! Je hebt me nu al geweldig op weg geholpen!

Share This Page