Blijven Inbakeren of stoppen ?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Shari90, 18 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shari90

    Shari90 Actief lid

    27 jun 2017
    123
    92
    28
    Vrouw
    Hey mama's.
    Ik zit met een dillema wat slapen betreft. Kobe is nu 1 maand oud. Hij was wat klein geboren. Nu is hij 50 cm en 3.400kg..
    ik weet effe niet goed wat doen. Hij slaapt al van begin in een tetradoek ingebakerd en dan een slaapzakje erover, oorspronkelijk omdat hij nog veel reflexbewegingen had en zichzelf wakker sloeg. Nu is hij gewoon super beweeglijk en hij heeft zoveel kracht dat hij constant ligt te wiebelen en wringen en ook vaak los raakt. Ik heb soms het idee dat hij zich echr los wil wringen en overweeg hem niet meer in te bakeren, maar dan ligt hij echt lang te wroeten en bewegen en "draaien". Ik ben bang als ik te lang wacht met afbouwen hij daarna helemaal niet meer kan slapen, maar nu lukt dat ook amper.. iemand tips, ideeën, of ervaringen? Stop ik hem nu al met armen los in bed of wacht ik best nog tot hij wat ouder is en bouw dan af ?
    Sorry voor de lange en saaie uitleg hoor :oops:
     
  2. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Wij hebben (2 nachten) een puckababy gebruikt. Armen zijn vrij maar kunnen niet uit de zak.
    Werkte redelijk, maar hebben toch voor buikslapen gekozen.
     
    Shari90 vindt dit leuk.
  3. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Onze dochter is tot 5 maanden ingebakerd geweest in de swaddle me.
    Nu dus een weekje niet meer, ivm de warmte doen we het niet meer
    nu gewoon in een slaapzak, En na ong 3 dagen ging dat gewoon goed!

    Onze oudste dochter ook altijd ingebard ivm zichzelf wakker slaan.. En ook bij haar ging dat gewoon goed. Niet afgebouwd ofzo.
     
  4. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ik heb ook een hele drukke baby, al vanaf de geboorte. Hij is nu bijna 5 maanden en ben sinds deze week aan het afbouwen met de puckababy omdat ik hem een paar keer op zijn zij heb aangetroffen in bed. Eerst 1 arm eruit, dat gaat heel goed, dit weekend wil ik beide armen proberen.
    Dit is al echt de zoveelste poging van mij voor afbouwen, en nu pas succesvol. Dus voor ons had het zeker nog geen zin gehad om eerder te beginnen. Het was dan altijd huilen en niet slapen.

    Ik zou dus overstappen naar een puckababy, hier hebben ze veel meer bewegingsruimte in maar kunnen zichzelf niet wakker slaan. Wij hebben de piep gehad en vanaf 3 maanden de mini (tot 6 maanden) hiermee kun je dus net als wij ook beginnen met afbouwen. Er zitten ritsjes bij de puckababy mini waar het armpje doorheen kan.
     
  5. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    Hij is nog zo klein, afbouwen lijkt me nog niet nodig. Als hij zich los wurmt zou ik echt een andere inbakerdoek nemen, het kan ook zijn dat de doek niet goed genoeg aansluit en dat hij daardoor juist onrustig wordt.

    Zelf heb ik goede ervaring met de pacco. Daar hebben ze ook een afbouw doek van. Ik heb dat nooit gebruikt, ben abrupt gestopt omdat hij ineens op zijn buik draaide. Het was even wennen, maar hij vond al vrij snel zijn handen fijn om op te sabbelen.

    Heel veel succes en ik hoop snel weer een goede nachtrust.
     

Deel Deze Pagina